Olkaa varovaisia viinan ja Lrican kanssa!!!

Juuri jomkim aikaa sitten Juice Leskisen tytär kuoli kyseiseen komboon. Ne
lyricatkin ovat yllättävän kovia lääkkeitä…

Niin no onhan tuosta jo reilu vuosi aikaa, mutta hyvä pointti…

Anyway, eiköhän kaikilla normaali älykkyysosamäärällä varustetuilla ihmisillä ole tiedossa se, että kolmiolääkkeiden kombotus viinan kanssa on typerää, vastuutonta, vaarallista ja arvaamatonta toimintaa…?

Se on vaan sitten eri asia, että kuka osaa ottaa noi varoitukset tosissaan ja kuka taas ei…

Mutta kuten olen todennut aiemminkin, sitä saa mitä tilaa. Raaka peli. :unamused:

Vaan lyricapa ei ole kolmiolääke.
Toki vaikutustensa puolesta voitaisiin lyödä kolmio pakettiin, mutta tuntuu olevan kumma politiikka niiden kanssa.

Niin ja se ettei se ole kolmiolääke, ei tarkoita että sitä olisi turvallista käyttää alkoholin kanssa.

Mulla vaan sattuu olemaan sellainen ongelma, että mä RAKASTAN Lyricoita! Ensin kun sulattaa 22mg Xonea ja heittää yhden 300mh Lyrican päälle, niin koukku on valmis.

Varokaa Lyricoita (Varsinkin isommilla annoksilla)

Onkohan ihan asiallista spekuloida tunnistettavissa olevien henkilöiden mahdollisilla kuolinsyillä tällä foorumilla? Tarkoittamasi henkilön kuolinsyyn tietävät varmuudella vain viranomaiset ja vainajan omaiset.

Olen seurannut Päihdelinkin keskusteluja vasta varsin vähän aikaa, mutta moderointilinja on jo ehtinyt ihmetyttää. Päihdelinkissä kuulemma korostetaan/suositaan “haittojen vähentämistä” tai jotakin sinne päin. Kuitenkin esimerkiksi viestit, joissa on käsitelty vaarallisen lääkeaineen omatoimista erottelua vähemmän vaarallisesta, on järjestelmällisesti siivottu pois. Tällaisten suoraan henkilöön (ja vieläpä kuolleeseen henkilöön) käyvien viestien sallitaan kuitenkin olla möllöttää.

Olet oikeassa. Muistin väärin, että Lyrica paketissa olisi punainen kolmio.
Jokatapauksessa Lyrican pakkausselosteessa mainitaan yhteisvaikutuksista. Että melko varmasti Lyricat kirjoittava lääkäri tästä asiasta valistaa tai viimeistään farmaseutti apteekin puolella…

Joten turha väittää, että joku mättäisi Lyricoita naamariin alkoholin kanssa tietämättä mitään riskeistä!!!

Enkä sitäpaitsi missään nimessä tarkoittanut, että muiden kuin kolmiolääkkeiden käyttö alkoholin kanssa olisi millään tavalla turvallista. Pointtini oli lähinnä se, että kolmiolääkkeitä ja alkoholia ei ainakaan pitäisi mennä sekoittamaan keskenään. :unamused:

Itse olen useasti ottanu holinkaa Lyricaa eikä kyllä vaikuta toissinsa minusta mitenkään :unamused:

Ei ole kans itellä ollut mitään sivuvaikutuksia alkon kanssa :unamused: Tosin ei ole lihasrelaxantitkaan eikä vahvat kipulääkkeetkään aiheuttaneet mitään. Ehkä pientä hengityslaman alkua, mut sitten on täytynyt kyllä mennä jo tiukempaa tavaraa alas kuin kori kaljaa.

Lyrican käytön aikana ei pitäisi nauttia alkoholia. Lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäytön haittojen vähättely on vastuutonta, sillä vaikutukset riippuvat paljon muun muassa käyttäjän toleranssista sekä persoonallisuustekijöistä ja yleistilasta, iästä ja kehon koosta.

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin toimitus

Kyllä ne toisiaan tuntuu buustaavan kuten myös opaliineja. Väite perustuu omiin kokemuksiin ja muiden puheisiin.

Siis en missään tapauksessa rupea vähättelemään! monia tuttuja on joutunut sairaalaan ihan niistä miedoistakin lääkkeistä ja alkoholista tiedostamattaan, että ne voisi edes jotenkin vaikuttaa toisiinsa. Tottakai alkonkäyttö kuinka paljon sitä yleensä käyttää (tai niinkuin minä, joka päivä menee muutamia, viikonloput sitten eriasia), ja kuinka kauan on lääkkeitä käyttänyt, onko toleranssia niihin. Vai vetääkö vaan ihan nollatolella ja viinaa päälle “Viihteen”
haussa. Huonompaa yhdistelmää ei ole kuin alko ja lääkkeet. Ja isoimmat vahingotkin tulee yleensä juuri tuolla lääke viina yhdistelmällä.

[size=85]Mulla oli Lyrica käytössä neuropaattisen kivun hoidossa useampi vuosi takaperin max. annostuksella koska lääkäri sen sinne halusi nostaa ja tuntu siltä, että nuppi sekoaa siitä määrästä ja tuli kaikki mahdolliset ja mahdottomat sivuoireet. Siitä kun eroon pääsin, niin en oo sen jälkeen siihen lääkkeeseen tikullakaa koskenu vaikka on tarjottu kivun hoitoon… Enkä ymmärrä ihmisiä, joita kyseinen lääke kiehtoo… :unamused: [/size]

Se kolmio meinaa sitä, etät lääke voi haitata ajokykyä ja koneiden käyttöä.

Se, että lääkepaketissa ei ole komiota, ei tarkoita sitä, että sitä olisi turvallsita combotella ties minkä kanssa. Se mainaa vain sitä, että se ei haittaa ajokykyä tai koneiden käyttöä.

(tästäkin on toki ristiriitaisia mielipiteitä lyricdan kohdalla että haittaako vai ei)

Ja monien muidenki lääkkeiden, esim neuroleptien kohalla sama homma, harvat niistä (jos juuri mitkään) on kolmiolääkkeitä mutta aivan varmasti vaikuttaa ajokykyyn.

[/quote]
Ja monien muidenki lääkkeiden, esim neuroleptien kohalla sama homma, harvat niistä (jos juuri mitkään) on kolmiolääkkeitä mutta aivan varmasti vaikuttaa ajokykyyn.
[/quote]
Villi veikkaus, että noihin lepteihin ei siks laiteta sitä kolmiota, ettei aloittelijat luulis niiden soveltuvan viihdekäyttöön. Monia neuroleptejä ei tarvi edes kovin suurta määrää jonku pissiksen syödä, että saa esim. vakavia kouristuksia, pumppukohtausta tms…

Voi herran jestas. Anoppi yli 75v syö lyricaa ja ottaa välillä armottomat kännit. Nyt pitää mun sanoa mammalle ettei näin saa toimia. Tässä ongelmia muutenki kun tarpeeksi. Ja hänellä myös kaikennäköstä fyysistä “renaa” :blush: kuten aika useilla sen ikäsillä.

Juu ehdottomasti kannattaa soittaa hänellä ja hieman valaista asiasta että vaikkei sitä kolmiota olekaan niin on riskit alkon kanssa. Tosin monet ottaa sitä alkoa lyrican kanssa mukaanlukien itseni kun oli lyrica osana lääkitystä mutta varsinkaan tietämättömänä ei osaa edes sitä varoa jos jotain alkaa tapahtumaan että voisi jopa johtua “eihän siinä ole edes kolmiota lääkkestä”