Olisi taas aika vähentää...

Moikka plinkkiläiset. Siitä onkin aikaa kun viimeksi täällä oon ollut vähentelemässä. Aikansa se sujui ok, mutta sitten pikkuhiljaa Alko astui taas kuvaan vahvemmin. Ja sitä sitten on tullutkin lipiteltyä enemmän ja vähemmän ja vaihtelevasti. Mutta nyt reilu viikko sitten tein vähentämispäätöksen ja nyt niiiiiin haluan onnistua! Olen saanut oltua nyt niin, että tän puolentoista viikon aikana juonu kerran, 3 alkoholiannosta. Muuten ollut juomatta. Kyllä naamakin on vähän pöhössä, ja sylkirauhaset turvonnut, osaatteko sanoa jos ei juurikaan juo, kauanko menee, että naama on paremmassa kunnossa, iho paranee, pöhö lähtee ja muutenkin? Ei ainakaan vielä mulla tää puoltoista viikkoa oo auttanut :frowning: litkiin oluita ja siidereitä, välillä viiniä. Lisäks lihonu, syönyt rasvaista ja suolaista ja sokeria. Nämäkin varmaan turvottaa ja pöhöttää? Pistin vähän samalla ruokavaliota uusiksi ja aloitin liikunnan. Oli pitkä tauko liikunnassa ja välillä oon vähän lenkkeillyt kyllä. Epäsäännöllisesti. Mutta nyt aloitin siis liikunnan uudestaan sekä paremman ruokavalion ja Alko minimiin. Tavoite on nyt aluksi kerran viikossa max 4 alkoholiannosta ja vain viiniä, ei enää pöhöttäviä siidereitä ja oluita :confused: Tsemppiä kaikille vähentäjille ja mukava palata taas vähentelemään teidän kanssa. Tarviikin taas alkaa lukee täällä kirjoituksia ja kirjoitteleen ite.

Tervetuloa. Mulla yritys kanssa aika agressiiviseen vähentämiseen. Mulla käyttö on ollut pahenevissa määrin “lapsivapaaryyppäämistä” joka sitten on tarkoittanut sitä, että lapsivapaaviikolla on ehkä yksi alkoholiton päivä. Nyt tavoite pitää nenä valkoisena (tai korkeintaan pari annosta per lapsivapaaviikko) pari kuukautta. Sitä varten yritän saada sosiaalisia harrastuksia kun mun alkoholinkäyttö on ensisijaisesti sosiaalisuuden haun takia. Tuolla omassa ketjussani tästä prosessista on paljon enemmän.

Moi ja tervetuloa Nooralotta!

Mulla nyt tipaton ollut 7.1. asti ja kyllä muistaakseni jo viikon jälkeen naama näytti paremmalta, siis jotenkin terveemmältä. Eiköhän se siitä kun vaan on juomatta. :slight_smile:

Tänne kirjoittaminen kyllä auttaa, ja lukeminen myös. Itse kirjoittelin tossa tipaton tammikuu-ketjussa, mutta nyt kun tammikuu päättyy niin tarttee varmaan alottaa oma ketju. On hyvä saada kirjoitettua edes jotain tänne, varsinkin nyt tarvin vertaistukea kun alan opettelemaan viikonloppujuomista, hieman jo pelottaa miten käy kun kulutus ollut niin rankkaa viime vuosina. Tsemppiä!