Olenko oikeasti täällä?

t

Olet sä ihan oikeasti täällä, enkä usko että meistä kukaan on mikään luuseri joten tervetuloa vain.
Minulle kolahti tuo omien kirjoitusten vääristely, nykyään en sitä tee ainakaan tietoisesti, mutta huomasin kun luin vanhoja teiniaikaisia päiväkirjojani että olin kirjoittanut sinne muiden silmille tarkoitettuja juttuja ihan oikeasti vääristellen, valehdellut päiväkirjaan niin just että uskoin jonkun lukevan ja tahdoin lukijan saavan haluamani mielikuvan eli en pätkääkään luottanut omaan yksityisyyteeni koska se oli usein minulta riistetty lapsuudessa ja nuoruudesa. Minä olen kanssasi saman ikäinen, työtön äiti ja helvetin ruma vielä kaiken lisäksi mutta elänpähän minäkin omaa elämääni, olen ainutlaatuinen niinkuin kaikki muutkin.
Yksin juominen on toisaalta kiva, harrastin sitä paljon, ja toisaalta se jossain kohta sosiaalistaa niin että lähtee puhelin pirisemään, no sinä et sitä harrasta ja hyvä onkin, enkä minäkään nyt. Netti on melkein yhtä paha.

Miksi ajattelet että saisit vihaviestejä? Minä ainakin toivon että saisit kivoja kannustavia viestejä. Ja jos tulee vihaviestejä niin ajattele että sillä kirjoittajalla on itsellään silloin huono päivä eikä osaa suhtautua rakentavasti kanssaihmisiin. Ihminen on sellainen kuin on ja piste. Hyvää tiistaita sinulle!

Itsekin olen ajatellut että alkoholin liikakäyttöön taipuvaiset ihmiset ovat useimmiten juuri keskimääräisempää herkempiä yksilöitä. Onhan moni taiteilijakin, herkkä ja luova ja viinaanmenevä. Ei tunnu löytyvän niitä samalla aaltopituudella olevia ihmisiä -niin madalletaan sitten omaa värähtelytaajuutta että tajutaan muiden asioita sitten heidän kanssaan tasaveroisilla aalloilla, humalassa.
Ja olet oikeassa, ongelma ei ole määrä minkä juo, vaan se ajatteluprosessi, aivokiemura.

tuttua tuokin, projektistaminen.
Mutta kuulinpa jostain sellaisenkin jutun, olisko joku lastenkasvatuksen ammattilainen sanonut, että joskus on hyvä että on tylsää.
Hän siis puhui lapasista, ja sanoi että aina ei tarvitsekaan keksiä tekemistä eikä aina tarvitse olla mielenkiintoista ja mukavaa. Aivot tarvitsevat myös tylsiä hetkiä! Minä olen samaa mieltä, ja yleistän sen myös aikuisiin ihmisiin. Jos on tylsää ja antaa OLLA tylsää, saattaa tulla ajatelleeksi sellaisiakin asioita mitä ei kivantekemisen aikana olisi koskaan tullut pohtineeksi.
Pidä hyvää tylsää, älä juo, hyväksy tylsyyskin. Tulee helposti pohtineeksi että mitä sitä ihan oikeasti haluaa tehdä ja ennenkaikkea miksi? Ja mikä estää? Ja kun toteaa että äh, ei nyt, niin ei sitten nyt. Mutta ei sen takia tarvitse myöskään juoda, että juuri nyt ei viitsi jotain muuta tehdä.
Pidä lippu korkealla! :smiley:

Samalaisia teorioita olen lukenut ja kuullut. Mun mielestä asia ei ole yleispätevä: joillakin voi olla noin, joillakin taas päinvastoin: juominen turruttaa tunteiden käsittelyn. Enkä oikein ymmärrä mitä käsiteltävää tunteissa on. Ne vaan on. Kun kävin terapiassa, niin sanottiin, että nyt pitäisi käsitellä niitä hylätyksi tulemisen tunteita. Siinä sitten istuin terapeuttia vastapäätä ja sanoin, että tässä nyt olen, aletaanko käsittelemään niitä tunteita, että mitenkäs se tehdään. “No olet täällä se lienee riittää”, minulle sanottiin. Itkeskelin siinä ja surin surkeaa kohtaloani. Tunteet oli sitten käsitelty :question: :question: Haloo. Naurattaa jälkeenpäin se “tunteiden käsittely”.

Juu juu. Pitää olla projekti. Sitä voi sitt hehkuttaa, ett kun on projekti. Olen sortunut samaan. Enää en viitti enkä jaksa selittää yhtään mitään yhtään kenellekään enkä edes itselleni.

Päivä kerrallaan,
muuta ei voi.

Kaikkea hyvää,
kirjoittelemisiin.

F.L.

Voivoi miten oli tuttua juttua taas, Anonym! Aivan kuin minun elämästäni puhuisit, pullon rajan ja kellon tiirailu ja jopa yrttitipat jotka on tehty alkoholiin.
On se kumma homma. Tunnen todella samankaltainen kanssasi olevani. No, eikun heikunkeikun, täällä ollaan ja selvänä tänä päivänä. :slight_smile:

Noniin, onnea tosissaanolemisen johdosta! :smiley:
Minulla vaan on sellainen käsitys ettei lopettajat oikein tykkää meistä vähentäjistä, mutta tuu moikkaamaan mua mun ketjuun ja kerro kuulumisia, jookos? Kaikkea hyvää ex-anonym! :smiley:

Kiitos! Tuo mitä kerroit voi olla ihan totta todellakin, minä nyt en vaan VOI lopettaa kokonaan koska se herättäisi kapinahenkeni taisteluun, että nyt olen sulkenut jonkin mahdollisuuden POIS elämästäni, hui, sehän ei kertakaikkiaan käy. Olen toipunut muistakin väärinkäytöistä samalla tavalla enkä vieläkään sano ettenkö IKINÄ enää tekisi jotain mitä ennen, mutta toistaiseksi on hommat kantaneet tämän ehdottomuuden puutteen ansiosta. Kukin tyylillään! :slight_smile: Nyt suihkuun ja kohta pitää lähteä virittelemään kitaraa… :slight_smile: