Olenko mä ainoa...

jota hämää aivan helvetisti toi etusivun jäbä provokatiivisen “hmm?” -ilmeensä kera? En tajua miksi se on isketty siihen, tai että miten se ylipäänsä liittyy tän sivuston aihepiiriin. Tulipa vaan mieleen kun on jälleen kerran tylsää… :mrgreen:

Mulle tulee mieleen tosta etusivun jäpän “hmm” ilmeestä mieleen todella tuomitseva ihminen. Sellainen joka saattaisi ajatella, että " noniin, hahaha, olisko kannattanu kuunnella mitä minä ja muut sano joskus" “onko kiva nyt olla aineiden orja”

Ei ole siis lainkaan kannustava, tukeva tai muutenkaan millään tavalla kannustava hahmo.

No niinpä! Sellanen “HA HA” - Simpsonsin Nelson -henkinen läppä… ja se on ollut tossa vuosikausia. MIKSI? Moderaattorit, antakaa edes jokin järkeenkäypä selitys!

Mun mielestä se on jopa vähän oudosti vihjaileva, koska tyyppi on ulkomaalainen? En mä ny väitä, että kukaan tarkoituksella olisi ottanut siihen juuri ulkomaalaisen, ja yrittäisi viestiä jotain, mutta vedänpä tällaisia viittaussuhteita ulkomaalainen–>köyhä–>nisti… Enkö olekin kamala ihminen.

Ai, onko se ulkomaalainen? Voihan aivan supisuomalainenkin olla hyvin tumma. Eipä tuolla sinänsä mulle mitään väliä ole, onko se ulkomaalainen vai suomalainen, mutta nyt ryhdyin sitten tuotakin asiaa pohtimaan, kun kerran siitä mainitsit :unamused: .

Et ole ainoa, dear grip. Yleensä kyllä avaan Plinkin suoraan keskustelualueelle, joten säästyn tuon etusivun jäbän kaikkitietävältä ja ylenkatseelliselta myhäilyilmeeltä, mutta nyt se piti käydä katsastamassa, kun siitä puhetta tuli ja mua alkoi lievästi vituttaa, tässä muun vitutuksen ohella :angry: .

Päissäsikö olit, kun tuon kirjoitit? Eiväthän modet suostu selittämään mitään olennaisempiakaan asioita, joten miksi ne nyt tuohon antaisivat jonkin järkeenkäyvän selityksen :confused: .

Nyt yritän päästä asiasta yli…

Jäbä aivan selvästi pohtii, tuuttaisiko viimeiset pirit suoneen vai menisikö jo nukkumaan, ja on tullut Päihdelinkkiin kysymään neuvoa. Ulkonäkö on aika epänarkomaanimainen, mutta ehkä hän on ns. kulissikäyttäjä.

Hahaa! Mullapas onkin kirjainmerkeissä suora linkki plinkin saunaan, jolloin mun ei tarvii törmätä siihen epämiellyttävään tyyppiin ikinä! Mut itekin olen monasti miettinyt että miten se liittyy päihteisiin?? Oon ajatellut että ne on vaan tarvinnu jonkun kuvan etusivulle, ja - jostain käsittämättömästä syystä - napanneet toimituksen parhaimman näköisen kundin poseeraamaan kameran eteen. Siinä se sitte hieroo leukaansa omahyväisenä ja miettii “ai stna kun mä oon hyvännäköinen!”

En mäkään ajatellut että se ois ulkomaalainen, mutta voin ymmärtää, miksi faksi on ehkä ajatellut niin. :wink: Mutta pitää kyllä sanoa, että todella omituinen ajatuskaari sulla tuossa, faksi!!

^ Eihän se jäbä ole edes mikään kovin hyvännäköinen. Ihan ns. mukiinmenevä(heh heh) kyllä, mutta ei yhtään minun tyyppiäni, ja vaikka ulkonäkö muutoin menettelisi, niin se myhäilyilme kyllä tekee melko vastenmielisen vaikutelman :laughing: . No, nämä ovat jälleen makuasioita, joten suotta niistä kiistelemään.

^ Winston, tässä ei nyt ollukaan kyse siitä mikä on “sun tyyppis”. Ei se kuvan tyyppi mitään munkaan ihannemiestäni ulkonäöllisesti vastaa, mut vastaahan se nyt sellasta yleiskäsitystä hyvännäköisestä ihmisestä: nuori, hoikka, hyvä iho, tukka päässä jne.

Hei,

Kiitos palautteesta. Etusivun miehen korostetun mietteliäs ilme pyrkii viestimään sitä, että hän pohtii omaa päihteiden käyttöään, aivan kuten Plinkkiin tulevan voi olettaakin. Koska Plinkki perustuu pitkälti vertaistukeen ja oma-apumenetelmiin, ajattelimme, että “tavallisen näköinen” ihminen (ei esim. hoitaja tms.) viestisi parhaiten Plinkin toimintaperiaatteista ja kohderyhmästä. Tulkintoja voi tehdä niin iästä, sukupuolesta, ulkonäöstä, vaatetuksesta, kansallisuudesta, ilmeestä kuin mistä tahansa muustakin. Emme ole saaneet ennen kuvavalinnasta huonoa palautetta (kaikkitietävän näköinen tai muuten provosoiva). Jos tämä kuva ärsyttää teitä, minkälainen henkilö sopisi teistä paremmin etusivulle?

Vaikka joku vähän resuisen oloinen rekkamies olisi helpommin samaistuttava. Nyt ukkeli on liian hyväosaisen näköinen. Tiedetään kuitenkin missä asemassa suurin osa päihdeongelmaisista tässä maassa on.

^^ Hihii! Tämähän oli positiivinen, tai paremminkin sanottuna hauska, veto moderaattorilta IMO :smiley: . Eipä se jäbä kyllä mielestäni erityisen päihdeongelmaiselta näytä, mutta nyt syyllistyn itse alakerranpirjo-ajatteluun :laughing: . Eihän sitä välttämättä ihmisestä mitenkään päällepäin näe, käyttääkö päihteitä vai ei. Tuon etusivujäbän myhäilyhymyilyilme ei tosin vaikuta ihan siltä, että se tuskissaan pohtisi, millaiseen kuseen onkaan itsensä saattanut päihteilyllään :confused: Taitaa pikemminkin olla aika hyvissä, jos tuolla ilmeellä päihteilyään kelailee :laughing: .

Tämä tuli nyt vähän äkkiä, ainakin mulle, väsynyt kun olen ja kaikkea, joten pitänee ainakin hetki miettiä, millainen kuva olisi paikallaan sinne etusivulle :confused: .

Nainen, joka on ryypännyt vaatteensa päältään.

Aika sama ketä siinä on, kun en ole ennen ees huomannut,
lopettajiin ja tänne suoraan kotosivuilta nollan pysähdyksen kautta.

Heeei, hienoa modet! :slight_smile: Kiitos palautteesta!

Jaa minkälainen tyyppi siihen etusivulle sopeis? Nyt kun tyyppi on liian siisti, emme me nistit näköjään ainakaan tajua siitä, et sillä olis mitään ongelmaa. Mutta jos se ois liian rähjänen, alkaisivat kaikki valittaa, että meitä päihteilijöitä leimataan taas tietyn stereotypian mukaan. Eli teette te niin tai näin, teette te aina väärinpäin. :stuck_out_tongue:

Jos siihen nyt välttämättä joku ihminen pitää laittaa, niin sit ois mun mielestä paras, että siinä olis ryhmä ihmisiä: eri sukupuolta, eri ikäisiä, eri värisiä jne. Yhdellä vois olla kädessään viinilasi, yhdellä joku lasinol-kanisteri, yks polttelis jointtia ja yks olis piikittämässä, yks pelais vaikka jotain pokeria, yks sinnittelis kuoleman väsyneen näköisenä netin ääressä jne. :mrgreen: No ehkä ei…?

Mun mielestä siinä vois olla mieluummin joku muu kuva kuin ihminen. Mut ei nyt ainakaan mitään kliseistä auringonnousumaisemaa kasteisella kevätniityllä, mut vaikka joku abstrakti värimaailma.

Ai niin: Silloin kun kirjoittelin kuivaushuoneen puolelle, ajattelin et siinä kuvassa on Tuomo Seppänen, joka miettii päänsä puhki että mitä niiden narkkien ihmejuttuihin taas vastaisi??! :laughing:

Muahhahhhahhhahahhaa :laughing:

En ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota etusivun tyyppiin, todennäköisesti siksi, että siirryn aina suoraan keskusteluun ja yleensä lopettajien puolelle.

Topicin innoittamana oli pakko käydä kurkkaamassa ja nyt mä nauran itseni ihan tärviölle :laughing:

Kiitos tästä, mulla olikin niin huono päivä mutta kyllä nyt taas jaksaa :laughing:

Pinkku

p.s muahhahahahhhahhaaa :laughing:

Älkää nyt modet ottako tätä niin vakavasti. Ei siinä kuvassa oo mun mielestä mitään vikaa.

^ Mutta mun mielestänipä on :stuck_out_tongue: . Ei tämä toki mikään kovin vakava asia ole, olisi Plinkissä tähdellisempääkin parantamisen varaa, eikä sitä kuvaa tosiaan pakko ole katsella, jos se hirveästi pännii, mutta ihan mukavaahan tuo on, jos modekin joskus innostuu jostakin :smiley: .

Emmäkään ennen ollut kiinnittänyt kuvaan mitään huomiota, mut nyt ku kävin kattomas… :laughing: . Mitäköhän se miettii…? “Mahtaak se ny ihan noinkaa olla…???” Oisko skeptikko, siis mun kaveri :laughing: ???

Mielestäni siinä tulisi olla monta vetäjää. Semmonen luukku kuva jossa vähä kaikkee rompetta hatsista ja jauheista polkupyörään joku voisi olla sammunu kun toinen tykittää pirii ja pari dudee ropaa samalla autoradioo. Taustalla voisi näkyä akvaario jossa uiskentelisi pari Chihuohaa, netti(joka sekin uiskentelisi akvaariossa)ja joku pizza kuski, naapuri tai poliisi ovelle länkyttämään. hella+ kahvinkeitin+verhot tietysti pääle. Myös rotu kuva jossa ois kaiken värisii… 15v mummosta 80 vuotiaaseen teiniin ois hyvä.

^ Eiks se nyt ois vähän syrjintää laittaa siihen vaan nistejä, kun tää mesta on kuiteski ihan kaikenlaisille riippuvaisille ihmisille. Alkoholii ja seksii ja nettii ja kaikkee. Et mun mielestä se mun idea oli kyl paljon parempi. Plus et siin vois olla viel joku puputteleva pariskunta hame korvissa ja housut kintuissa.