Olenko alkoholisti?

^ Ai vaikka välillä änkyröit jotain “kyttäävistä valehtelevista hihhuleista” tms.? :confused: No kiva. :slight_smile:

En oo vähimmässäkään määrin tätisi, vielä vähemmä’n kuin sä oot esim. minun enoni. Mutta kuulkaas eno, vaikka oisit moottorisahalla veistetty, niin oot sitten siivosti. :smiley: Eikä jossain 1000 kilometrin matkassa ole vielä leuhottamista, minäpä oon käynyt AA:ssa 7500 kilometrin päässäkin.

Mutta Otaniemen Radisson SAS on varmaan fiinimpi hotelli kuin joku 500 rupian torakkalinna vinku-intiassa. Ensinmainittuun minulle ei olisikaan varaa, toiseksi mainittuun joskus on. : )

Juu, kyllähän tämä Päihdelinkki käy vertaistuestakin, jos sitä on täältä hakemassa. Minulle tämä merkitsee nykyisellään ihan ajanviettopaikkaa, ja matalan kynnyksen sellaista, sen kuin istuu ja naputtelee :slight_smile:. Tämä sopii omaa rauhaa arvostavalle asiakeskeiselle ihmiselle oikein hyvin: sosiaaliset velvoitteet loppuvat siihen, kun netti napsahtaa kiinni. Netissä keskusteleminen ei edellytä samanlaista säännöllistä yhteydenpitoa ja vaivannäköä kuin aidot ihmissuhteet edellyttävät pysyäkseen kasassa.

Väljästi ottaen “elämää” käsittelevistä nettipalstoista tämä Päihdelinkki on ollut toistaiseksi minulle kiinnostavin paikka. Harrastusaiheisia, eli yhden aihepiirin varaan rakentuvia keskustelupalstoja seuraan myös aktiivisesti keväästä syksyyn, kun kalastuskauteni on menossa.

–kh

Mulla sama juttu. Ei mulla tämän lisäksi olekaan kuin oikeestaan Facebook jota seuraan. Mitään harrastus-, musiikki-, ja ammattiaiheisia foorumeita en ole jaksanut kovin aktiivisesti seurata aikoihin. Ne on joko jotenkin liian elitistisiä tai sisäänpäinlämpiäviä tai sitten niissä riidellään liikaa. Täällä Plinkissä ei onneks koskaan. :smiley:

Joo, tämä Plinkki on kyllä melkoinen Shangri-La. Enimmäkseen ihan mukavaa jutustelua, joskus oikein sfääristelyäkin, siten hiljaisuus, joka päättyy kunnon rytinään. Ei käy aika pitkäksi :slight_smile:.

*Tänään kelailin tämän palstan menoa ja hoksasin, että minähän tulen sinun kanssasi toimeen nykyään jo oikein mukavasti, joten kiitokset sinulle :slight_smile:. Sinusta on tullut yksi palstan voimahahmoista, sisar Keto. Aina sieltä päästä tuntuu tipahtelevan keskusteluihin jotain kulmia, jotka pistävät meitä kanssaolioitakin skarppaamaan edes vähän.

–kh

^ Tack det samma. :sunglasses:

Jo vain tulee toimeen sinunkin kanssa. Ajattelevien, fiksujen ja suvaitsevaisten kanssa tulee aina toimeen, eikä se tarkota että pitäs olla joka asiasta edes täysin samaa mieltä. Päinvastoin, eroavaisuudet näkökannoissa tuottavat usein hyvää keskustelua ja lisäävät ymmärrystä puolin ja toisin.

Joidenkin välillä olevat kiistatkaan eivät johdu oikeastaan mielipiteiden erosta, vaan siitä että toinen tai jompikumpi tuntevat että omaa näkökantaa ei suvaita tai edes suostuta kuuntelemaan vastapuolen taholta.
Ymmärretyksi tulemisen tunne on sovun kannalta hyvin tärkeä dialogissa ja ryhmäkeskustelussa, vaikka mielipide-eroja olisikin. :bulb:

^ Kuuleppas Hanski, sä oot mun isä-vainaani ikänen tai jopa vuoden tai pari vanhempi, eikä mun faijan ikäluokan ukkelit ole livenäkään mua “täditelleet”. :sunglasses: Eivätkä minun neuvoni ole vähimmässäkään määrin äidillisiä, koska en ylipäätään ole erityisen äidillinen ihminen.
Kutsunhan mä toki itseänikin leikkimielisesti “tulevaksi sossutädiksi” viitaten syksyllä toivottavasti alkavaan opiskeluun, mutta se on sisäpiiritsoukki.

Kyllä ne mun faijan entiset ryhmäkaveritkin jotka tapasin kevätpäivillä Dipolissa 2007, suhtautu muhun pikemminkin isällisen ymmärtäväisesti; parin kymmenen vuoden raittiuksineen versus minun siinä vaiheessa 3 kuukautinen raittius.

Sinun, Hansi, ei tarvitse suhtautua minuun mitenkään isällisesti kuitenkaan, vaan pidetään ihan kiinni normaaleista käytössäännöistä. Voimme jutella siitä kasvotusten myös kahden viikon kuluttua. Luulen että löydämme toisemme Dipolissa helposti. :slight_smile:

Eli mikä faking “vanhempi nainen” mä sulle muka olen, isäni ikäiselle miehelle. I’ll gothca. :sunglasses:

Jos 2 viikon päästä on Espoossa lämmin sää, mut tunnistaa hihattomasta paidasta, tatskoista ja… hmm empäs vielä sano hiusten väriä. Saa nähdä. :laughing: Jalassa on tod.näk. mustat farkut ja Converset.

Viisarit o värähtäneet punaselle ja ylikin monessakin testissä jossa kysellään alkoholista :laughing:
Ja kyllähän sen jo tiesin ennen testien tekoakin mitä saan vastauksiksi eli ongelma on.

Apua tuota lokerointia! Eiköhän ihmisen oma kokemus kuitenkin määrittele asian luonteen, että kokeeko yksilö olevansa alkoholisti, biseksuaali, masentunut, iloinen, what fuckin ever?

Tunnustan edellä mainituista kolme: alkoholisti, bi-seksuaali ja iloinen! :smiley:

Virtuaalipeukkua täältä!

Tässä ketjussa on näköjään jokunen sana noista Espoon Dipolin AA kevätpäivistä, joten kysäisenpä täällä : mitä tarkoittaa tuo " tulokaspalaveri " ? Entäs " avopalaveri" tai " suljettu " ? En ole koskaan AA palavereihin osallistunut, mutta nyt olisi tarkoitus Dipoliin suunnistaa. Ohjelmassa on naisten palaveri johon aion osallistua jos sinne menen.

Jee mullakin ois mahdollisuus sitten kokeilla iskemis"taitojani" Ketostixiin. :sunglasses:

Ja voi näitä mun juttuja, vaikka ei ole edes perjantai. Sitä minä vaan tulin oikeastaan ihmettelemään, että tuon testin perusteella jos tulet tunteelliseksi juodessasi, olet vaarassa alkoholisoitua. :question: No onneksi en ole koskaan tullut. Kolmeen kysymykseen vastasin puolikkaat kyllät. Vai saakohan semmoisia puolikkaita antaa. :unamused:

Jess, mutta ei saa iskeä kovaa ettei tuu mustelmia. :smiley:

Tulokaspalaveri tuolla Dipolissa tarkottaa sitä, että se on uusille tai melko uusille AA:laisille. Sellasille alle vuoden raittiina olleille. Siihen voi tulla siis, vaikka olisi ollut raittiina vasta yhden päivän.
Ei sitä tosin mitenkään tarkkaan tsekata, koska aikoohan Hannukin tulla siihen vaikka on ollu raittiina jo valovuosia.

Avopalaveri tarkottaa puolestaan palaveria jonne voi mennä ihan kuka tahansa asiasta kiinnostunut. Avopalavereissa käy mm. alkkisten läheisiä, sos.terv.alan opiskelijoita ja muitakin uteliaita joskus.
Suljettu palaveri on pelkästään alkoholisteille tai päihdeaddikteille.

Naisten palaveria voin kyllä suositella tuolla Dipolissakin, mutta itse en siihen aikaan ole enää maisemissa kun pitää lähtä muihin hommiin melkein suoraan tulokaspalaverista. Damn!

^ Mikähän tuota miestä oikein riepoo jatkuvasti? :unamused: Taitaa olla vaikeessa iässä.

Ihan asiallisesti mielestäni vastasin Jaana.murulle kysymykseensä, ilman mitään typeryyksiä. Jos joku kohta mukamas ei pitänyt paikkaansa, saa oikaista.

Kiitos Ketostix täysin asiallisesta vastauksestasi. Tuo Hannu näki varmaan jonkun mörön jonkun nurkan takana :smiley:

Hannu voisi todellakin lukea viestit kokonaan ja mielellään muutaman edellisenkin viestin, että tietäisi mistä keskustellaan.Sen sijaan hän näyttää lukevan vain ne lauseet joissa on hänen nimensä ja ottaa jokaisen mielipiteen arvosteluna itseään vastaan. Sitten hän hyökkää päälle kuin raivo härkä.

Hannu, ei kaikki täällä pyöri sinun ympärilläsi, meitä on muitakin ja keskustelemme paljon enemmän muiden kuin sinun kanssasi.

Noista kysymyksistä vastasin itse yli kolmeen mutta alle kymmeneen kyllä. Itse en koe itseäni alkoholistiksi, mutta kyllä olen alkoholiriippuvainen ja aina ei varsinkaan määrä pysy hallussa.

Ehkä nämä:
3. Olenko menettänyt työaikaa juomisen takia?
11. Aiheuttaako juominen minulle fyysistä haittaa?
13. Aiheuttaako juominen unettomuutta?
15. Vähentääkö juominen itsekontrolliani?
30. Vaarantaako juomiseni terveyteni?
31. Vaikuttaako juomiseni mielenrauhaani?
35. Häiritseekö juominen elämäni tasapainoa?

Onkos Hannu siis kova poika? Oletko varma että oisit voittanut sen tappelun missä oisit alkanut tappeleen sua arvostelevan kans? Entä jos se olisi ollut raitis tai kohtuujuoja. Sä tärisevä alkkis…sä oisit saanut pataasi. :laughing: