Olen niin pahoissa refloissa! voiko joku auttaa!!??

mä oon korvaushoidossa ollu jo jonku 4kk ja samalla saanu ihan mukavasti betsoja jotka on auttanu mua todella paljon,mut nyt kun ne on ajettu niin alas et saan enään 0.25mg joka on ihan tyhjän kanssa, olen kuiteskin syönyt betsoja (diapam) 13vuotta…mut asiaan oon nyt ollu 2 viikkoo ihan ripulilla ja tuntuu et mun sisällä kiehuu yms… ymmärrätte varmaan…maanantaina ois aika lääkärille ja oon kuullu et toi metku auttais betso vierotuksiin…mul menee nyt 20mg bubree joka on meijän paikassa maksimi annos.mulle ei todellakaan oo tärkee se et kuin monta nappii mä saan tuolta klinikalta tai leuhkii/myydä niitä vaan mun oma hyvä olo!!! eli lähtiskö sillä metkulla betsovierotukset pois? haimanvajaatoiminta ollu pienestä asti niin vatsa aina kuralla,betsot auttanu. en kuiteskaan ole lopettamassa k-hoitoa.

KOVETTAAKO METKU VATSAA??

KIITOS VASTAKSISTA!

Ymmärsinkö oikein et bentsoreflojen takia vaihtaisit bupren metikseen? Siitä en tiedä et auttaako metis niihin viekkareihin, mut joka tapauksessa ei kuulosta kovin järkevältä. Eihän se vaihto käsittääkseni päivässä eikä parissakaan tapahdu, joten siihen mennessä, kun oisit saanu lääkkeet vaihdettua, olis ne reflat muutenkin jo tipotiessään? Metkusta vierottautuminen on kuitenkin (käsittääkseni) sen verran pahempi kokemus kuin buPresta, että jos sillä buPrella muuten pärjäät, niin sinuna pysyisin kyllä siinä.

joo ymmärsit,en jaksa tätä vatsakipuu yms. illalla jo alkaa paleltaa ton bubren takii et en tiä…pitää miettii ja kysellä siltä lääkärilätä joka on aina poissa! K-hoidon lääkäri. haluisin vaan et elämä ois tasasta!!!

Vaikutukset ja haittavaikutukset

Opioideihin tottumattomille metadoni on vaikutuksiltaan samankaltainen kuin morfiini. Metadoni lamaa keskushermostoa ja täten aiheuttaa tokkuraisuutta sekä mielihyvän tunnetta, mitä päihdekäyttäjät usein tavoittelevat. Pahoinvointi, oksentelu ja ummetus ovat tavallisia haittoja
no ainakin tuon perusteella saisin vatsan kuntoon koska toi bubre ei auta kun hetkellisesti!
mtta katsotaan nyt

^ Hämmentävää. Aloittajahan ei ole metadonihoidossa.

Kyllä bubrekin oikein otettuna kovettaa vatsaa! Suosittelen kokeilemaan Imudiumia, Imocuria yms. vatsankovetuslääkkeitä. Tietenkin viekkarit tulee, kun vuosia on syönyt lääkkeitä… Mulla jo annoksen etsiminen (ensin n.3kk:tta ennenkuin pääsin testeihin jossa todettiin että bubre näkyy negatiivisena aamulla-> annos aivan liian pieni), sen jälkeen vielä lähes 2kk:tta totutella uuteen annokseen. Ei ainakaan toista kertaa tarvi käydä läpi benejen viekkareita kun kerran käyt… Jos benet on lopetettava päästäkseen kh:toon, niin kumman valitset siis??? Viekkarit enivei… Elämää ei sen enempää…

Hämmentävää. Niponipo, sori. :smiley:

^taitaa Robo olla slangia :wink: … Kyllä tuota yleisesti kuulee puhuttavan, lääkkeet jotka kovettavat vatsaa->vatsankovetuslääkkeet… :laughing: Näin. :smiley: “Tarviitsä vatsankovetuslääkkeit???” :laughing: Alan kirjoittamaan sellaisella slangilla että harva saa selvää… :wink:

Nopmjoo eiköhän nyt oo hämmennelty tarpeeks.

Ja itellä toimii tehokkaasti ainaki laxoberon ja movicol ja oikeen jos vetää vatsan kiveks niin microlaxia tonne taakse niin kyl se sit siitä. :angry: ÖKs.

Kävin lääkärillä ja se oli sitä mieltä et kuukauden täs venailen ja oon nois bene viekkareissa ja jos sit ei auta niin metku hoitoon…mulle vaan kaikki hokee et toi metku on joku saattohoito,meillä klinikalla on ihan normi tyyppejä jotka ottaa metkun joka pv!! se menis sillain et joutuis osastolle 2viikkoo et ajettais bubre alas ja sit sais metiksen,mut onko se joku saattohoito juttu,must ainakin tuntuu kun toi 20mg bubree ei riitä niin lähtisin siihen metis hoitoon…ME OLLAAN YKSILÖLLISIÄ KAIKKI! eikä oo mitään oheiskäyttöö!!

ja se on totta et toi bubre kovettaa vatsaa,mut mut…

onko tääl ketään metis hoidos niin sais vähän informaatioo???

THÄX!

OON OLLU JO KLINIKALLA NIIN KAUAN ET 5 VIIKONPÄÄSTÄ PÄÄSEN TK:HON!!! eli tiedän tasan mistä puhun mut metis on tuntematon!!! :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

none…

Toi “metku on saattohoito”/“viimeinen voitelu” on niin vanha juttu. Annokset on nykyään pienentyneet huomattavasti, ja sitä myötä aineen sivuvaikutukset pienenee, ja se on helpompi lopettaa sitten kun se aika on. Lisäksi sitä ei voi piikittää (jos ei oo ihan uuvatti), ja pääsee eroon subuporukoista, koska aineet ei sovi yhteen. Metiksessä on hyviä puolia. Olen jutellut tästä aiheesta alan työntekijöiden kanssa, ja ne on huomannu muutoksen metispotilaiden kohdalla. Se on monasti ne metispotilaat, jotka on saanu elämäänsä rotia, kun taas xonetyypit jakelee lomalääkkeitään ja ratkeaa piikittelemään. Mäki olin ensin menossa xoneen, mutta tietyt tekijät sai mun pään kääntymään metikseen.

Eihän tää mitää tilastotietoa ole, mutta metistä demonisoidaan mun mielestä ihan liikaa. Kysehän on kuitenkin annostuksesta.

Miten metku auttaa bene-viekkareihin? Pikemminkin kun vaihtaa bubren metkuun, joutuu venaamaan ensin sen 1-2vrk:tta että metkun voi aloittaa. Sen jälkeen, kuten bubressa, annos kertyy elimistöön ajan kanssa… Eli ts. voi olla huonompi olo kun bubren kanssa. Bene-viekkuihin auttaa vain benet… Ainaki mulla!