Olen myös UUSI_Lopettaja..

Sillä saa riittää… sen verran kaamea kokemus oli 8päiväsen karmeen juopottelun tuottama ensiksi krapula. sitä vrk kestävää yrjöömistä (Su) ei siinä mitään,mut koettu…mutta kunnon delluharhat sai säikähtään senverran että NYT RIITTÄÄ… Mennyt jo 5vrk lopettamisesta ja vieläkin on pöntö hieman sekasin ja maha kuralla.

Tervetuloa joukkoon. Miten on sinun kohdallasi - aiotko lopetella omin voimin, vai etsitkö tukea raitistumiseen?

On olemassa kavereita jotka eivät ota. Jotkut ovat uskovaisia mutta silleen hiljaisella tavalla…toiset sitten muuten vaan raittiita. Sen kummenpaa selittelemättä. Myös AA saattaa olla paikka jonka katsastan.

Minullakin yläkerta alkoi ilmoitella ensimmäisenä että juopottelukiintiö on täyttymässä, sisuskalujen puolesta olisin luultavasti juonut vielä vuosia. Deliriumin kerkesin kokeakin hoitoineen kaikkineen, mutta se säikäytti vain tilapäisesti ja sen jälkeenkin join vielä joitakin kuukausia, kunnes paniikki- ja ahdistusoireet ja uuden kohtauksen pelko saivat lopettamaan. Toivottavasti sinulle riitti jo nyt. Tsemppiä!

–kh

Hienoa, että aiot lopettaa! yritä saada tukea siihen hetkeen, kun pahimmat oireet menevät ohi, koska se on yksi vaikeimmista hetkistä!

Mua on aina sairaalareissut jne. säikäyttäneet, mut sitten kun olo on parantunut, oon vaan jatkanut, kun “ei se niin vakavaa sit ollutkaan”…

Aivan… taas nyttenkin on jo helpompaa…mulla kun on vielä sitten edistyminen toipumisessa niin nopea. 2vrk sitten olin täysi seko ja skitso, ääniä kuuluu ja onm harhoja… ja nyt HUPS! Äänet ovat poissa,vainot poissa,ruoka maistuu… juuri palasin kaupasta…Kokemusesta tiedän (olen tuurijuoppotyypin alkkis) ekat kunnon mieliteot ottaa alkavat noin 2-4 viikon kuluttua.

On täää vaan jännä tunne tää megakrapulasta nousu… lähes kuolleesta raadosta nousee ensiksi harhoja näkevä zombi joka lopulta sitten huumauksen loputtua alkaa taas kokea olevansa ihminen. Kuolleena raatona ollessani ja ainut elämä mikä oli oli molemmista päistä sinkoava löysä suihku…huomasin makkarin maassa makaavan kuolleen sääsken. Sitä katsoessani ajattelin …“jollakin näköjään vetää vielä heikompaan” :laughing: :laughing:

Se on hyvä, että alkoholi tuottaa myös krapuloita, sillä muutenhan me joisimme vieläkin, tai ainakin minä joisin. Henkinen krapula minulla oli paljon pahempi ja pitkäikäisempi ja itseltänikin piilossa, että luulin sen olevan masennusta, ahdistusta, kaksisuntaista mieleialahäiriötä,… mutta se kun oli vain valheellisen elämän tuotosta.

Alkoholia et näemmä sinäkään enää tarvitse, mutta mitä sinä aiot tehdä, että muistaisit tuon lupauksen ja krapulankin lopun ikääsi?

Äänet hiljenneet mutta nyt onkin sitten aivan aavemaisen hiljaista. Kuulostelen jos jostain syvältä eetteristä vielä kuuluu jotain. Miekliteot ottaa kuppia eivät onneksi tule vielä pitkään aikaan ainakin aikaisemmista kokemuksista päätellen…Eli lähihistoria Vappu (alkoi vappua edeltävänä Pe–>Vappuaatto, Juhannusaatto–>juhannusviikon Ma… Sitten tää viimonen oli toissa Pe–>Viimeviikonlopun La) eli siinä lähihistorian putket

Oletko pysähtynyt miettimään, mikä ne mieliteot saa syntymään ja mitä pitäisi tehdä toisin, etteivät ne vie ensi kerrallakin mukanaan? :smiley:

Kummalista kun se karmea fyysinen krapula oli tasan viikko sitten. Tuntuu jotenkin nyt (vaikka mitään oloja, masennus lukuunottamatta) ei enää ole…kuin se olisi ollut eilen tai toissapäivänä se olo. Koko viikko ihme sumussa olemista. Nyt vasta äsken huomasin taas lisää tavaroita jotka ovat kadonneet. Olen alkanut delluhöyryissä heittelemään tavaroitani roskikseen. Onneksi tämä sekoaminen päättyi varmaan korkeemman käden voimasta