Olen bentsoton 1.7 alkaen!

Eilen juteltiin kaverin kanssa siitä miten raskasta on elää kun ei saa benejä lääkäriltä. Itse tein sen päätöksen että mulla on tämä kesäkuu aikaa lopettaa ryynien rouskiminen. Tämä koskee myös Lyrcoita.

Auttavatko mitkään Ataraxit ahdistukseen tai melatoniini nukkumiseen? Onko mitään muita ei-bentsoja mitä kannattaa kokeilla? Koska minä en osaa lopettaa mitenkään annosta vähentämällä, minun on lopetettava seinään.

Nyt jo saan Seroquel prolongia 500mg/päivä ja Deprakinea 1200mg/päivä. Ja sitten sitä saatanan metadonia 120mg/päivä.

APUA! 1.7.2013 Pitäisi olla bentsoton.

Omasta kokemuksesta Atarax jopa oikeesti auttaa, nukkuu paremmin eikä heräile pitkin yötä. Tosin mä sain ataraxeja kaverilta joku ~100kpl, reilu 4kk sen jälkeen kun lopetin bentsot.

Nään paljon painajaisia, vähemmän silti kun alussa. Näen uskomattoman visuaalista ja todentuntuista unta, mutta en silti oikein koskaan nukahda syvään uneen. Vittumaisen pitkiä nämä bentsojen jälkioireet.

No mä en asiasta tiedä, mut yks sellanen Maago kirjoitti eilen tällee:

:confused:

No mut mitenkään vittuilematta, onnea vaan yritykseen! (Ihan hillitön deja vu-kokemus tuli yhtäkkiä!) Ei mut siis ihan oikeasti vittuilematta, toivon sulle onnea. Taas. Kerran. Toi päivämäärän asettaminen saattaa auttaa kyllä silleen että kun on henkisesti varautunut siihen et tiettynä päivänä alkaa helvetti, niin ehkä sen sitte paremmin kestää. Mut jos se on sun ainoa oljenkortesi, niin mitenkään dissaamatta en kyllä jaksa uskoa että onnistut, vaikka sitä sun puolesta toivoisinkin. Paljon. Mutta miksi se onnistuisi tällä kertaa? Mitä teet tällä kertaa toisin? (No, et oo kaiketi menossa ainakaan katkolle…?) Kandeis varmaan miettii kaikkia tollasia juttuja valmiiks?

Nii ja yks hyvä lähtökohta lopettamisen onnistumiselle - jos sitä kerran tollasen itsensä psyykkaamisen keinoin yrittää - ois ehkä se että ottais sellasen asenteen että päivästä xx.xx.xxxx lähtien olen xxxxx. Sen sijaan että päivästä xx.xx.xxxx lähtien mun pitäisi olla xxxxx, ikäänkuin se olisi jonkun toisen käsissä. Asia on sun käsissä, ei kenenkään muun. Et voi kieltää ketään myymästä sulle, mutta voit kieltää itseäs ostamasta. Et voi estää ketään “jeesaamasta” sua kun reflat ovat huipussaan, mutta voit estää itseäsi lankeamasta siihen helpoimpaan ja todennäköisimpään “jeesiin”. Pystytkö siihen, se on eri asia. Tapahtuuko heinäkuussa 2013 yksi suurimmista käänteistä sun elämässäsi, se on vain yksin sun käsissäsi. (En oleta ettet jo tietäisi näitä asioita, yritän vaan osallistua tuohon sun psyykkaamisoperaatioon. :slight_smile: )

Niin, tuota melatoniinia kysyin siksi että kuulisin onko siitä ollut muille pidempiaikaista apua. Itse kokeilin kerran.

Ja olet oikeassa tuon pitäisi-sanan suhteen. Kyllä se vaan on niin että mun pitää olla bentsoton ja haluan myös olla bentsoton.

Ja muutenkin tiedän mitä käytön lopettaminen seinään on, olen tehnyt sen kerran Mikkeli-yhteisössä kun olin siellä 8 kuukautta ja pysyin 14 kuukautta täysin putsina. Eli tiedän että se on mahdollista jos vain halua löytyy. Siitä halusta se kaikki lähtee.

Mutta korvaushoitoa en ainakaan vielä ole valmis lopettamaan, en tiedä olenko koskaan. Sen suhteen en ole tehnyt päätöksiä suuntaan tai toiseen.

Täältä kovasti tsemppiä! Jos olet siihen kerran pystynyt, niin pystyt kyllä uudelleenkin.

Kyllä se siitä jos motivaatio on kova, eikä annokset ole aivan järkyttävät(kun seinälopetat).

Lisättäköön vielä että itse lopetin yli 2v bentsojen syömisen ihan kotioloissa, ilman katkoa.

Tsemppiä! :slight_smile:

Aa, ok.

No hyvä että sulla on toi kokemus takana, niin tosiaan tiedät että se on ihan mahdollista. Ja sen vuoksi tiedät varmasti jo ainakin suunnilleen että mitä odottaa. Toki onhan se eri asia lääkkeettömässä (? vai?) hoitopaikassa kuin siviilissä, ja eri asia nyt kun oot vanhempi ja enemmän käyttöä takana. Mut tosi paljon tsemiä sulle! Toivon todella että tällä kertaa joku asia ois erilailla, ja että tällä kertaa onnistuisit. Ihan tarpeeksi kauan oot jo joutunut tappelee niiden bentsojen kanssa. Ja muistan kun jossain vaiheessahan olit ihan varma, ettet koskaan pystyisi niitä lopettaa. Näytä itselles että olit väärässä!

Itse olen ollut bentsoton 5.4 lähtien ja heti siihen perään alkoi Lyrica vieroitus
Bentsovähennykset kesti 9 viikkoa, koska söin niin tajuttomia määriä, että seinään lopettaminen ei tullut kuuloonkaan minun eikä lääkärin mielestä joten oli hieman pidempi prosessi.
Aikasemminkin olen yrittänyt, mutta kaatui siihen, kun ensimmäiset vähennykset tehtiin niin tuli kouristukset ja ei yksinkertaisest pää kestänyt.

Nyt kun pudotettiin lääkkeitä niin meni melko kivuttomasti siihen asti kunnes söin viimeisen Diapamin ja siitä alkoi hirveät oireet, mutta ne meni parissa viikossa ohi (ainakin suurin osa).
Asenteesta se on kiinni suurimmaksi osaksi, koska nyt oli noin puoli vuotta aikaa valmistautua niin oli huomattavasti helpompaa. Täytyi vain hyväksyä se tosiasia, etten pysty käyttämään bentsoja “normaalisti” ohjeen mukaan vaan lähti aina homma lapasesta.
Nyt ei mene enää Lyricaa ja sen vieroitus kesti noin 6 viikkoa ja olen ollut nyt 1,5 viikkoa ilman.

Joka viikko on ainakin yhtenä päivänä on niin kovat poltteet bentsoihin, ettei mitään tolkkua mutta ne menee ohi ja sitten helpottaa. Itse tarvitsen pitkän hoidon ja paljon tukea, mutta kaikki tyylillään eikä kaikille edes tule niin pahoja oireita.

Paljon stemppiä ja jaksamista. Kaikki on mahdollista, kun vain uskoo siihen mitä tekee!

Tsemppiä, laita tarpeeksi väliaikatavoitteita ja palkitse onnistumiset… :slight_smile: Päätavoite on helppo unohtaa ellei ole pohjalla jo pienempiä onnistumisia… :wink: Pystyt kyllä siihen mikäli oikeasti tuon haluat saavuttaa… Usein ihminen on itse kuitenkin se suurin uhka lopetuksessa… Tavoite tulee pitää aina mielessä ja vanhat käyttäytymistavat ovat juurtuneet syvälle, mutta kun vain jaksaa sitkeästi eteenpäin, muutoksen saavuttaa… Retkahdukset syövät ihmistä, mutta pääasia on jättää ne lyhyeksi; ylös kerta toisensa jälkeen… Ojasta kaivelee ne itsetunnon rippeet nöyränä tarvittaessa 1000 kertaa… Tosin jossakin vaiheessa ainakin itselle tulee taistelutahto, en tahdo elää aineen mukaisesti tai orjana… :smiling_imp:

On helpompaa jatkaa tuttua ja vahingollista käytöstä, kuin yrittää uutta… Älä Maago petä itseäsi tässä asiassa, usko että kykenet muutokseen ja tee muutos itsesi tähden… :wink: Onko aikataulu jo valmiina? :slight_smile:

Ps. Yksi asia kerrallaan, nyt lääkkeet ja jos joskus tulee aika lopettaa kh; olet tuolloin jo benet lopettanut…

Maago saanut hyvän satsin käsiinsä lähipäivinä sitten vai? :slight_smile: Mikset lopeta heti, jos seinään on se jäbän ainoa vaihtoehto, eikö se niin ollut? No kyllähän sitä pitää telarit yms. taskuista kuljeksimasta huiviin heitellä. Mites jos ne loppuvatkin parin päivän päästä :slight_smile: Sehän olisi mainio juttu, kun nopeammin sitten pääsisit eroon. Vai? Vielä hetki? Edes yksi kuu vielä, jooko? Itsekusetusta? :smiling_imp:

No pyydän tosin jo valmiiksi anteeksi tietynlaista vittumaisuutta viestissäni, on vähän huono päivä vissiin. Mutta siis oikeasti tsemiä jäbälle Maago. Et tunne mua, enkä mä sua, paitsi plinkkihistoriasi kautta, mutta olen todella ylpeä susta, jos pääset eroon bentsoista vihdoin, oli se sitten 1.7, tai vuosi siitä eteenpäin. Se vaatii sulta kyllä kyllä rankkaa realiteettien kohtaamista itsesi kanssa.

Vähän samansuuntaisia ajatuksia minullakin heräsi. Eipä tuo tietenkään mitään ennenkuulumatonta ole, että koetetaan ottaa kunnolla ilo irti aineesta/aineista ennen sitä lopullista(?) lopetusta, mutta benzojen kanssa tuossa ei liene mitään järkeä(Onko siinä mitään järkeä nyt sitten minkään muunkaan aineen kanssa, mutta ehkäpä kuitenkin esim. pirinkäytön lopettaminen on hieman eri juttu, kuin benzojen), vaan nyt kannattaisi siirtyä hieman maltillisempaan käyttöön, koska ne seinäänlopetusreflat tulevat olemaan jotakin todella kammottavaa, jos niihin putoaa yhtäkkiä aivan valtavista annoksista. Muutoin ymmärrän kyllä seinään lopettamisen oikein hyvin, koska itselläni se on ollut ainoa toimiva tapa, eli annoksia tiputtelemalla vain kusetan itseäni, eikä siitä lopulta tule mitään. Benzojen kohdalla asia on kuitenkin hieman eri; ne reflat kun saattavat vaikka tappaa, etenkin jos kyseessä on niin pitkäaikainen ja suuriannoksinen käyttö, kuin esim. Maagolla. Hankala tilanne, etten sanoisi :confused: . Vähentely menee itsekusetukseksi, mutta seinään lopetus taas liian tuskalliseksi.

No, joka tapauksessa mäkin toivotan Maagolle tsemppiä uuteen yritykseen ja kaikkea muutakin hyvää hänen elämäänsä :slight_smile: , vaikka suhtaudunkin toki hyvin skeptisesti tähän vieroittautumiseen. Kukapa ei suhtautuisi, siis sellainen, joka vähänkin Maagon juttuihin on perehtynyt, eikä tässä ole kyse edes mistään vittuilusta, ainakaan omalta osaltani, vaikka se ehkä siltä saattaa kuulostaa.

Juu, asiaa Winston myös puhut, kuten aina. Yhtenä esimerkkinä vaikka röökin ‘lopettajat’ (pahin koukku mulle kahvin ohella, oikeastaan ainoat fyysiset henkisyyden ohella) usein myös aina ovat lopettamassa sen viimeisen askin jälkeen, joka kuitenkin ostetaan :slight_smile:

Mukavaa päivää Winston ja muut :slight_smile: Ja maagolle tsemppiä!

No joo, puheet eivät ratkaise vaan teot. Joten tässä on vähän niinku näytön paikka. Siihen voitte luottaa etten kuseta täällä tyyliin “nyt jo kaksi viikkoa ilman”. Se olisi jo liian alhaista.

Lähde siitä, että pääasiassa näytät itsellesi, etkä niinkään kellekään muulle. me pidetään susta, vaikka et onnistuisikaan juuri nyt.

Vittu sä olet kova jäbä maago ja tiedät sen. ← Toi asenne on se, joka on hyödylinen kaiken lopettamisessa.

Sitä samaa sinulle :slight_smile: . Olinkin pistävinäni merkille, että olit vaihtanut nickiä.

En mä nyt alhaisestakaan tiedä, sillä eipä tuo lopulta meille muille niin suuri ongelma ole, saatko lopetettua benet vai et. Sun taistelusihan se on, joten melko yhdentekevää se ainakin minulle lienee, jos valehtelet täällä lopettaneesi, vaikket oikeasti olisikaan lopettanut :wink: . Tukijoukot sulla kuitenkin ovat täällä Plinkissä, joista toivon mukaan on sulle apua lääketaistossasi. Onnenpotkua vain persuksille edelleen täältäkin, Maago :slight_smile: . Ainakin asenteesi on nyt paljon tasapainoisemmalla pohjalla, kuin tuossa jokin aika sitten :wink: :smiley: . No niin, kuka vanhoja pahalla muistaa, sitä piikillä silmään, vai miten se menikään :smiley: :blush: .

Maagoa jonninverran lueskeneena toivotan jäbäl tsemii yritykselle!! Sulla on kuiteski ainaki yks? vierotus takana, joten kokemust ei puutu. Ja ainaki teksties perusteella ( ei kaikkien :slight_smile: ) vaikutat sällilt jolla on potentiaalia ja halua tähän rojektiin. Vaikutat kuiteski vähä… hmmm… impulsiiviselt persoonalt. Ooks suunnitellu miten su elämän tyyli muute vaihtuu samalla ? En nyt tarkota mitää Sveitsin vallottamista tai vastaavaa, but u know :wink:

Olipas oikeasti Winston lämmittävää kuulla, että mut muistetaan (tai ainakin sinä. Tosin olet mielestäni tällähetkellä yksi parhaimpia ja kohereintimpia kirjoittajia täällä), vaikka mulla oli Vicariouksenakin vain muutamia posteja :slight_smile: Kiitos :slight_smile:

^ Tässähän aivan punastuu :smiley: :blush: .

Tärkeä pointti. Oletko, Maago, tosissaan suunnitellut tuota lopettamista muutenkin, kuin vain päivämäärän osalta. Tuo päivämäärän päättäminen toki auttaa siinä, että saat järjesteltyä asioita kuntoon ennen kuin ne helvetilliset reflat alkavat, mutta oletko sitten tehnyt mitään käytännön järjestelyjä. Jos jatkat siinä samassa veturiporukassa pyörimistä, jossa yhtenä jokaisen päivän polttavimpana puheenaiheena taitavat olla ryynit, niin eipä se taatusti putsina oloa helpota, ainakaan hirveissä refloissa. Et kaiketi voi myöskään karata minnekään vuorille, ihan jo sen vuoksi, että KH sitoo sinua. Onko sulla joku kaveri, joka lopettaisi yhdessä kanssasi tai sitten sellainen jo lopettanut kaveri, joka ymmärtää näistä asioista ja osaa olla tukenasi? Tyystin yksinkään tuskin jaksat kovin pitkään, vaikka jonkinasteista eristäytymistä todennäköisesti vääjäämättä tapahtuu. Harvemmin sitä kai kukaan benzorefloissa niin kovin sosiaalinen jaksaa olla, mutta täydessä yksinäisyydessäkin reflat luultavasti tulevat sietämättömiksi, kun ne noiden lääkkeiden kohdalla eivät ole mikään parin päivän tai edes parin viikon juttu :frowning: .

Juu, impulsiiviselta vaikutat, todellakin. Älä loukkaannu, itsekin kärsin aikamoisesta impulsiivisuudesta. Impulsiivisuuden vuoksi olisi todella tärkeää, että olisi jokin tarkka suunnitelma, johon tukeutua, eikä vain ajelehtia olojensa ja olosuhteiden vietävänä. Tietenkään hyvät suunnitelmatkaan eivät välttämättä auta, mutta täysi tuuliajolla olo kyllä, mitä todennäköisimmin, torppaa katkosi lyhyeen :confused: .

Sori, jos tuli hirveästi toistoa…

Joo, olen jo suunnitellut hommaa muutenkin. Tiedän että jos kaveripiiri pysyy samana ei homma kauas kanna. Olenkin jo alkanut soittelemaan NA-kummille ja muille NA:laisille ja sieltäkin suunnalta on tsemppiä tullut. Tänään olisi tarkoitus menna piiiitkästä aikaa NA-ryhmään katsomaan miltä se homma tuntuu. Silloin 14 kuukauden raittiuden aikana NA oli tosi tärkeä mulle. Onhan sielläkin näitä super-lääkevastaisia joita en voi sietää. Mutta kuten jossakin NA-tekstissä lukee:“Ainoa jäsenvaatimus on HALU lopettaaa käyttäminen.”

Ja kiitos teillekin kaikille täällä tsemistä, nämä sivut ovat mulle tärkeämpiä kuin ehkä arvaattekaan. Ja totta sekin että olen impulsiivinen. Se on yksi suurimmista esteistä mulle ja sen kanssa pitää tehdä töitä. Välillä oikeasti käyttäydyn kuin pikkulapsi. Melkein 40-vuotias pikkulapsi…

Eilen kyllä meinasi lähteä pahasti käsistä nuo ryynit. Söin 4 10-millistä Diapamia ja 2 50-millistä Opamoxia. Tänään sain 4 1-millistä Xanoria. Onneksi niitä on ainakin tällä hetkellä melko vähän tarjolla täällä päin.

Mutta tsemiä kaikille teille, mihin ikinä sitä sitten tarvitsettekaan!