Olen alkoholisti

:confused: Kait se on pakko jo myöntää. Ihan kamalaa. Nyt lähitavoitteena alkon vähentäminen ja raittiiden päivien lisääminen seuraavalle viikolle…

Hyvä alku mutta valitettava totuus on, että alkoholistille vähentäminen ei ole ratkaisu vaan lopettaminen.

Jokaisella on oma totuutensa. Ei täällä varmasti kukaan sitä lopullista totuutta tiedä. Ja jokaisella oma polkunsa, toinen ei voi osoittaa toiselle omia päämääriään, ne on löydettävä ihan itse. Hyvä tavoite Johanna, siitä se lähtee! Tsemppiä.

Kiitos tsempistä. Tavoite olis päästä pidemmälle kuin edellinen täysin selvinpäin jakso, joka on viime kesältä 4 päivää putkeen. Nyt alkoi hyvin, eilisen selvisin mutta tänään taas sorruin :confused:

Tsemppiä Johanna, ja uutta yritystä kehiin vaan jo heti huomenna, päivä kerrallaan edeten! Voin silti luvata, että jos rikot edes tuon viime kesän ennätyksesi ja pystyt aluksi olemaan vaikka viikon juomatta, niin huomaat jo olosi kohentuvan. Kannattaa kokeilla! :slight_smile:

Ja vaikkei ensimmäinen yritys heti onnistunutkaan, niin kannattaa pysyä palstalla. Jo pelkkä muiden kirjoitusten lukeminen auttaa ja täältä saat myös vertaistukea raittiina pysymiseen. Älä siis luovuta! :slight_smile:

Tsemppiä johannalle, olen tässä aiemmin(olen 39 vee nainen)ollut vuoden raittiina ja sitten retkahdin, itsensä kokoaminen on vaikeata, tulee juuri noita 4 pvän juomattomia päiviä, sitten taas retkahdus… paha olo jne jne… 2 pvää pois töistä kun vieroitusoireita, mutta nyt on taas vakaa aikomus lopettaa

Kiitos ihanat ihmiset.Tänään näyttää hyvälle kun 2 siideriä on vain saldona (ajoin alkon ohi ja pääsin kuin pääsinkin ohi) ja huomiselle vakaa aikomus olla alkoton, ostan sit vaikka alkotonta sidukkaa jos tekee makeaa mieli.

Wau upeaa että olet joskus ollut vuoden juomatta! Tsempataan toinen toisiamme. Olen samaa ikäluokkaa kanssasi ja työelämässä myös.

Heippa Johanna!

Miten on päivä mennyt? Oletko nyt tänään aloittanut 0-linjan noudattamisen alkoholin suhteen?
Mitäpä jos varaisit vaikka karkkia, limua tai muuta herkkua täksi illaksi, niin ei tarvitse ainakaan makean himoon sitä siideriä juoda?
Mukavaa, raitista torstai-iltaa sinulle! :smiley:

t.syystuuli

Viime viikko oli melko vaikea mutta nyt näyttää valoisammalta. Olen ollut nyt su, ma, ti ja tänään kokonaan juomatta mitään. Olo on mahtava ja oon niin tyytyväinen itseeni! Herkkuja olen tosin syönyt :stuck_out_tongue: Liikuntaa harrastan muutenkin vaikka viikolla olisinkin pikkusen tissutellut, mutta jotenkin virtaa on ollut nyt enemmän. Tulikoitos on nyt viikonlopusta selviäminen kohtuukäytöllä.

Looking good so far. Perjantainakaan ei ongelmaa alkon ohi ajamisessa ja kotiin ostetuista kahdesta siideristä join vain toisen (ja sitä yhtäkin jäi vähän lasin pohjalle näköjään, tuossa huomasin ja kaadoin pois). Mites muilla on viikonloppu mennyt? Tsemppiä muille vähentäjille!

Jos joku lukee niin viikko on mennyt niinkin hyvin kuin vain 2 annosta keskiviikkona ja muut päivät raittiita. Tänään onkinmennyt sitten enemmän eli yksi annos yli kertakäytön suosituksen mutta juuri menossa nukkumaan eli tällä menolla tämäkin viikko pysyy oikein hyvin alle suurkulutuksen alarajan. Hyvältä näyttää siis! Hyvää vkonloppua muut vähentäjät!

Viime viikko meni suht ahterilleen mutta oli sielläkin muutama raitis päivä. Yli 30 annosta meni kuitenkin… :confused: Nyt ma ja tänään alkoton linja ja toiveena saada tämä vko pysymään kuosissa. Taistelin todella tänään alkon ja sidukkahyllyjen ohi mutta nyt tuntuu hyvälle kun pääsin ohi juomaa ostamatta.

Onneksi olkoon Johanna, itsellä hiukan sama että pitää laittaa laput silmille kaljahyllyjen kohdalla. lauantaina join viimeksi ja tavoite on selvitä tulevasta viikonlopusta puhtaalla nollalinjalla. Tsemppiä, nokka pystyssä hyllyjen ohi! :laughing:

Pitkästä aikaa täällä käymässä, koska viikonlopun jälkeen taas epätoivoinen olo. :confused: En tiedä miten saisin viikkokulutuksen pysymään suurkulutuksen rajan alapuolella. Muutama päivä menee ilmankin mutta yleensä 3 päivänä on se 2 annosta ainakin saatava. Viikonloppuna menee usein viinipullo toisena iltana ja toisena sama ja siihen päälle vielä siideriä.