Olen alkoholisti mieheni piika

Yhteinen koti ja yhteiset lapset. Minä teen kotona aivan kaiken, hoidan lapset,kuskaan harrastuksiin jne, jne. Omaa aikaa minulla ei ole lainkaan. Siitä pitävät huolen 11,7 ja 3 ja 2 vuotiaat lapset.
Mies viikot reissuhommissa ja viikonloput kotona. Viikonloput mies kotona mutta käytännössä touhuaaa omiaan ja kaljottelee.
Usein karkailee reissuilleen ja saattaa palata kotiin vasta sunnuntaina.
Lupailee asioita usein ja paljon. Lupaa vähentää juomista ei lopettaa. Höpö,höpö juttuja en usko enään mihinkään mitä hän lupaa.
Lisäksi mies on kova flirttailemaan vieraille naisille. Tosin pettämisestä en ole saanut häntä kiinni.Väittää kivenkovaa muuta.
Joskus toki meillä on ihan kivaakin perheenä tehdään joskus jotain. Lapset nauttii.Tätä liian harvoin. Huonot asiat pyörii keskeisenä elämässämme. Lapset jopa toivovat ettei isä asuisi meidän kanssa. Olisi kivempaa. Äitikin paremmalla päällä kun ei ole isää… Tämä niin totta.
Järki käskee lähteä mutta tässä vaan olen…Pilaanko lastenikin elämän tässä jumittaessa suhteessa jossa koen ettei minulla ole mitään arvoa.

Olisi kiva saada kommenttia…

Hei Kellopeli, tervetuloa joukkoomme!

Näyttää siltä, että elämäsi on kaukana tasa-arvoisesta parisuhteesta. On hyvä, että olet pysähtynyt sitä miettimään. Että olet ottanut ensimmäisen askeleen muutoksen tiellä sanomalla, että teillä on ongelma. Monen pienen lapsen äitinä sinulla on paljon huolehdittavaa, eikä aikaa itsellesi. Yritä kuitenkin alkaa tosissasi miettiä, mikä olisi parasta sinulle ja lapsillesi. Listata, mikä on hyvää, mikä on huonoa. Miten tilanteesi voisi muuttua, mitä voisit tehdä sen muuttamiseksi, millä aikataululla? Yritä samalla luoda itsellesi tukiverkkoa. Turvata omaa elämääsi. Hae tukea ja apua, tänne kirjoittaminen on jo hyvä alku, täällä tilanteesi ymmärretään ja voit kirjoittaa, mitä haluat.

En voi sanoa, mikä on sinulle parasta, sinun pitää itse tehdä päätöksesi. Ne päätökset eivät ole aina helppoja eivätkä toteudu nopeasti, mutta muista, että olet arvokas ihminen, ja sinä ja lapsesi ansaitsette hyvän elämän. Vain sinä itse voit muuttaa elämääsi. Miehesi muuttumiseen tarvitaan hänen oma tahtonsa ja motivaationsa, muutokseen ei voi toista pakottaa. Pitää siis auttaa ensin itseään.

Voimia!

Hyvä kellopeli,
Hyvä, että olet tullut tänne kotikanavalle. Mietipä myös Al-Anoniin menoa. Siellä tapaat silmästä silmään muita alkoholistin läheisiä. He ymmärtävät, mistä on kysymys.

Jopas tuli tuttua tekstiä, melkein olisin voinut samat kirjoittaa jo pidemmän aikaa. No viime aikoina hieman on meno muuttunut, mutta voisipa olla paljon paremminkin.
Paitsi että meillä mies ei ole töitäkään saanut, vaan patsastelee kotosalla. Mutta eipä silti ehtinyt kotitöitä tekemään. Ja jos joskus oli pätkän töissä, niin viikolla oli niiiin väsynyt kun on koko päivän tehnyt töitä, siis ei jaksa tehdä muuta kuin katsoa telkkaria ja viikonloput menikin sujuvasti nollatessa raskasta viikkoa. No eihän silloin tarvitse tehdä kotitöitä, kun on koko viikon raatanut ja akka vaan kotona lomaillut lasten kanssa. :laughing:

Mutta viimeinen vuosi on avannut totisesti silmät ja täältä on saanut hyvää vertaistukea, vaikka välillä tuntunut ettei mikään onnistu. Valoisammin mielin monessa suhteessa nyt käyn, vaikka suurta muutosta ei ole tapahtunutkaan. On oppinut paremmin oman arvonsa tuntemaan ja säilyttämään tasapainon paremmin.

Kirjoittele ja varsinkin lue toisten kokemuksia, niin saat huomata, että niin moni painii samojen ongelmien keskellä, ikävä kyllä.

Voimia tulevaan.

Olin samassa tilanteessajoskus 20 vuotta sitten. Kirjoituksestasi tuli mieleen nekin lauantait, kun mies lähti kauppaan joskus klo 11. Ei kuulunut kotiin - ei. joskus hain hänet kapakasta puolen yön aikaan. Hän oli pyytänyt laittamaan kauppatavaramme kapakan kylmiöön. jne Sitten tein kohtalokkaan virheen, kun en kestänyt. Aloin itsekin juomaan: lopulta olin niin tuskastunut, että kun pääsin töistä, kävin Alkossa, kaupassa ja sitten hain pojat hoitopaikasta.
Sain pojat ja kauppakassit sisälle - ja heti avasin lonkeropullon.
Tämä oli niin huono ja kohtalokas tie, että 5 vuotta sitten menetin työni, eläkeikään vielä 5 vuotta.
En osannut hakea oikanlaista apua.
Toivottavasti tämä palsta auttaa ja saat keinoja vihjeitä, mistä saa voimaa. Sinulla on vielä noin pienet kullanmurutkin.
Aurinkoa kevääseen!

Heippa, teille.
Viimein ehdin tänne kirjoittamaan niin raskas viikko takana. Nyt on kissa nostettu pöydälle. Olen hakenut perheemme tilanteeseen apua. Sain jopa tuon äijänjurilaan mukaan. Eli olemme käyneet keskustelemassa meidän tilanteesta sosiaalityöntekijän ja päihdetyöntekijän kanssa. Mies tietää että matka raittiuteen on aloitettava tai minä lähden. On ollut ihana huomata että vika ei ole minussa kun on saanut jutella ammattilaisten kanssa.
Jotenkin tunnen itseni niin vahvaksi kun olen tämän tehnyt. Kyynisenä ihmisenä en jaksa mieheni raittiuteen uskoa mutta kuitenkin jokin minussa edelleen kuitenkin uskoo miehestä myös hyvää. Onhan se hyvä siellä jossain sen pahan alla. Tuttu klisee varmasti kaikille että hyvä mies menee viinan takia pilalle.
On myös hienoa saada tukea tätäkin kautta.
Kiitos kanssasisaret. :slight_smile:

Hienoa jos mies suostuu lähtemään hoitoon. Tsemppiä! Toivotaan että asiat menee parempaan suuntaan. Jos eivät niin ei kannata lannistua nyt kun olet ensimmäisen askelen ottanut. Pidä ainakin kiinni siitä että itse saat hoitoa jatkossakin.

Onnittelut Kellopeli - vain teot vaikuttavat alkoholistiin. Puheet ja uhkailut ovat turhia. Jatka samaan tahtiin.

Moi Kellopeli.
miten sinulla nyt menee? Tsemppiä.Auttoiko käynnit päihdetyöntekijällä jne. Jälkikäteen arvioituna?