Olaville lopetti läträämisen.

Moi kaikille!

Nyt 3. päivä raittiina takana 17v “putki” välillä enemmän välillä vähemmän olutta mutta ei koskaan selvää viikkoa.
Tavoitteena olisi ainakin 2 viikkoa ilman kaljaa ja jos 2 viikon aika tuntuu mukavalta selvinpäin niin miksei kauemminkin.

Vieroitusoireita on ollut mutta ei vielä niin pahoja kun lopetin tupakoinnin n. 6v sitten.
Vähän pelottaa ne vieroitusoireet ja mahdolliset krampit kun tuli tossa juomisen yhteydessä käytettyä myös immovanea. Ei saanut kunnolla nukuttua edes kaljan voimalla ja ei muuta kun pilleriä naamaan. Tosi järkevää.

Tämmöinen itesyyllistäminen tästä nyt tuli mutta aion pitää nyt päätökseni jotta ei tarvitse taas pettyä itseensä.

Moi,

Eipä taida ketään kiinnostaa mun jutut joten pidän tässä nyt sitten vaikka synkkää itsepuhelua.
5. päivä raittiina tosin tulin juuri katkoslta kun viekkarit alkoi syömään miestä ja silmissä vilisi “pikku-ukkoja”.
Olo on juuri nyt todella hyvä tosin huimausta esiintyy jonkun verran. Viime yönä sain nukuttua melkein luomu-unta
ja odotan innolla kun saan nukuttua täysin ilman kemiallisia aineita.

Hyvää viikonloppua kaikille!

[quote=“Olaville”]
Moi kaikille!

Tavoitteena olisi ainakin 2 viikkoa ilman kaljaa ja jos 2 viikon aika tuntuu mukavalta selvinpäin niin miksei kauemminkin.

quote]

Tuo kyllä pisti silimään ja ei mielestäni vaikuta kovin kummoselta tavotteelta. Olet selevästi alkoholisti ja aiot vain olla 2 viikkoa selevinpäin jos siltä tuntuu, muuten jatkat entistä rataa. Luulis että mielessäsi olisi lopettaminen.

Älä nyt heti käy lyttäämään, eihän sitä nyt soitellen sotaan lähdetä :mrgreen:

Hienon työn olet tossa tehnyt kun sinne sait mentyä ja toivottavasti jatkossa menee paremmin, unet tulee hyvin ja silleen. Houkutuksia riittää, mut yritä vaik jarruttaa aina yks hetki.

Kivoja vloppuja sullekkin!

Moi,

Tottakai mielessä on lopettaminen. Yritän nyt olla ainakin 2 viikkoa selvänä ja uskon että viekkarit ovat siinä ajassa vähentyneet selvästi. Tavoitteena on opetella elämään ilman kaljaa ja immoa.

Toi katko oli senverran rankka kokemus että tuskin se unohtuu 2 viikossa.

Kuten sanoin 2 viikkoa on tavoite näin aluksi mulla. Sen jälkeen teen uuden tavoittaan sanotaan nyt vaikka 1 kk.
Missään nimessä en odota 2 viikkoa että pääsen taas dokaamaan.
Tällä hetkellä olen kiitollinen jokaisesta päivästä kun ei tarvitse pulloa avata.

Niin olen hyvin tietoinen siitä että olen alkoholisti. Nyt olen käynyt taistoon alkoholia vastaan enkä aijo ihan helpolla luovuttaa. Kuten sanoin selätin nikotiininkin 6v sitten. Miksi en voisi tapella alkoholia vastaan?
Miksi en voisi selättää alkoholia?

En väitä että voitan sen heti mutta olkoon 2 viikkoa ensimmäinen taisteluni!

Kiitos vastauksistanne.

Niin tosiaan, jos sul on vaikeuksia ton nukkumisen kanssa niin kokeile melatoniinia, täällä on muutamilla siitä hyviä kokemuksia, itse en ole käyttänyt.
Mä kävin tos mutaman vuoden niin kierroksilla ettei edes kunnon unilääkkeet auttanut, imo nyt ei ole koskaan toiminut, katsoin sit parhaimmaksi olla ilman ja nukkumatta. Kummasti alkaa arvostaa niinkin yksinkertaista asiaa kuin nukkuminen silloin kun valvomisesta joutuu kärsimään.
Suosittelen muutenkin et alat tankkaamaan erinäisiä vitamiineja ja vahvaa kalaöljyä, helpottaa alkoholin rasittamaa kehoa.

Moi,

Viime yönä sain sitten luomu-unta ja heräsin siinä 9.00 aikaan. Herätessä luulin että kello on varmaan jotain 5 aamulla ja etää saan taas valvoa ja pyöriä sängyssä monta tuntia. Yllätys oli suuri kun katsoin kelloa. Olin nukkunut n.11 tuntia!! ilman immoa ja alkoa. Yleensä olen kärttyinen aamulla mutta en tänään. Naama oli kuin hangon keksi :slight_smile:

Tänään olisi saunapäivä ja saas nähdä miten se sujuu ilman saunakaljaa. Varasin jääkaappiin omenamehua ja se saa nyt toimia korvikkeena. Toivottavasti saunan jälkeen saa taas kunnon luomu-unet. toivon ainakin.

Hippiäiseltä ( ja muilta ) kysyisin mikä on melatoniini? Sivistyksessäni on aukko tässä kohtaa kun en ole kuullut koko aineesta.

Hyvää lauantai-iltaa kaikille!

Melatoniini on ihmisessä luontaisesti oleva hormoni jota tuottaa käpyrauhanen pimeän vaikutuksesta. Eli se ei ole kemiallisesti keinotekoisesti kehitelty kemikaali kuten unilääkkeet, vaan luontainen hormoni jota tosin sitten otetaan keinotekoisesti suun kautta pillereinä. Melatoniinia käyttävät yleensä paljon matkustelevat ihmiset jotka yrittävät päästä vuorokausirytmiin. Niitä on erilaisia valmisteita. Luontaistuotekaupoista saa melatoniinin esiasteesta tehtyjä valmisteita ilman respaa, ja sitten on melatoniinia jota saa vain reseptillä. Mulla ne toimi aluksi tosi hyvin mutta jonkin ajan kuluttua niiden vaikutus jostain syystä lakkasi. Jossain vaiheessa niillä oli kummallinen vaikutus siten että nukahdin kyllä hyvin mutta heräsin aina kolmen tunnin unien jälkeen enkä meinannut saada unta. Kandee kuitenkin kokeilla melatoniineja koska unilääkkeisiinkin kehittyy myöskin toleranssi jos niitä käyttää tarpeeksi kauan.

Saunapäivä takana ja tänään tulee kuluneeksi tasan viikko ilman kaljaa. Saunan jälkeen omenamehu maistui hyvältä.
Vieroitusoireet on kadonneet jonnekkin ja olo on hyvä. Nukutuksi sain 9 tuntia luomua. Jos näillä mennään
ja toi unirytmi palaa niin tuskin tarvitsee hakea melatoniinia. En ehkä sittenkään saanut tuhotuksi aivojen nukkumista sääteleviä mekanismeja jota pelkäsin.

Huomenna töihin uudet haasteet odottavat siellä enkä ole huolestunut niinkuin sunnuntaisin yleensä kun join kaljaa.
Eilen tein 36km pyörälenkin kun alkoi ajatukset pyörimään ja kaljaa alkoi tekemään mieli.
Menin muuten yhteen baariin jossa olen joskus käynyt kaljoilla. Oli tarjoilijalla ihmettelemistä kun tilasin kokiksen jäillä. Olisittepa nähneet sen ilmeen :slight_smile:

Tämmöistä tälläkertaa… Hyvää jatkoa ja vointeja kaikille.

Hienoa Olaville.
Sinulla olisi nyt oivallinen tilaisuus todistaa meille alkoholisteille, että tauot ei tee muuta kuin hyvää…

Omasta kokemuksesta; alkoholisti pystyy olemaan vaikka vuoden juomatta ja seisoa koko sen ajan päällään, hymyillen, kun tietää että tämän hammasten kiristelyn jälkeen ON TAAS LUPA JUODA .
Ja kun se lupa vihdoin heltiää, niin yritetään kiskaista se “menetetty” aika takaisin, eli määrät suurenee ja sitä rataa.
Kirjoittelehan kuulumisia myös kun avaat korkin.

Enkä kirjoittanut tätä sen takia että haluaisin pahoittaa mielesi tai provoilla, kunhan totesin tosiasian.

Enkä väheksy lainkaan sitkeyttäsi, sinullahan on pitkä juomishistoria takana ja on hienoa että olet pystynyt katkaisemaan putken. Itse olin aikoinani todella ylpeä jo parin päivän tipattomasta.

Tsemppiä sulle jatkoon, toivon vilpittömästi että tämä tauko auttaa sinua jatkossa :smiley:

Moi,

Edelleenselvänä ja nukkuminen luomu-unta onnistuu nyt hyvin. Tosin tänään aamulla heräsin vessa hätään ja ajattelin että eikö noi kaljakusi herätykset lopu mutta kello olikin melkein 8 joka on normaali heräämisaikani arkiaamuisin.

Työssä olen ollut nyt paljon rauhallisempi. Kaljottelun aikana tuli tiuskittua ja tuskastuttua kaikesta turhasta. Nyt annan asioiden mennä omalla painollaan ja yritän tehdä työni 100% teholla.

Kotona sain tehtyä huonekalujen siirto projektin jota olin suunnitellut n. 5 vuotta. Arkisin ei jaksanut raskaan työpäivän jälkeen ja viikonloppuna tuli läträttyä sen kaljan kanssa joten ajattelin aina tehdä projektin ensi viikonloppuna mutta kaljotteluksi se meni kuitenkin aina.

Lumilintu tarkoitti varmaan etten anna lupaa itselleni ottaa kaljaa. Itse mietin asian niin että onhan minulla lupa ottaa, olen täysi-ikäinen mutta en ole niin tyhmä että menisin korkin avaamaan. Sama juttu tupakan kanssa tai en aijo hirttää itseäni tai kävellä tahallaan auton alle. :mrgreen: Kaljasta on ollut mulle niin paljon harmia että itsesuojeluvaisto sanoo että pullot pysyköön kaupassa.

Tietysti jos repsahdan niin kerron siitäkin teille. Toivottavasti repsahdusta ei tule pitkään aikaan.

Muutenkin tämä aika selvinpäin on ollut uuden opettelua eikä mitään kärvistelyä varsinkin kun pahimmat viekkarit on nyt takana päin.

Sunnuntaina oli bändi treenit jotka yleensä on menny kaljan litkimiseksi mutta sanoin kavareille että ole ollut katkolla ja juon janoon lähinnä mehua. Kaverit vähän häpeillen joi muutaman kaljan ja sanoin ettei se minua haittaa.
Treenit meni hyvin. Yleensä kännissä soittamisesta ei tietyn pisteen jälkeen tule mitään ja sitten loppuilta kitataan kaljaa.

Täytyy nyt keksiä joku mukava harrastus itselle täyttämään. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan …

Tämmöistä tälläkertaa. Hyviä vointeja kaikille ja pysykää lujana lupaukuksienne kanssa.

Morjens, satuin tuolta Lopettajien puolelta piipahtamaan täällä ja näin viestisi.

Jos harrastusta kaipaat (mikä on aivan ymmärrettävää, kun läträäminen ja siitä toipuminen ei enää vie aikaa), suosittelen lämpimästi jonkinlaisen itsellesi mieluisan liikunnan aloittamista, raittiuden tueksi ja oikeastaan koko arjessa jaksamista parantamaan.

Minulle esimerkiksi ulkoilu kävelylenkkeilyn muodossa on tullut tärkeäksi osaksi elämää tämän reilun 1½ vuoden aikana, jonka olen nyt elänyt selvinpäin. Juokseminen ei ole toistaiseksi sytyttänyt; mieluummin kävelen ja katselen samalla ympärilleni. Tutuistakin maisemista näkee kävellen uusia puolia.

Alkuvaiheessa, tupakoinninkin vasta lopettaneena kuntoni ei ollut kaksinen, joten puolen tunnin iltalenkki tuntui ihan sopivalta. Kun kunto tuntui siitä kohentuvan, pidensin lenkkiä hiljalleen, kunnes joskus puolen vuoden raittiuden vaiheilla pituudeksi vakiintui 1 h. Minun vauhdillani tunnissa kävelee noin 6 km, enkä enää edes pahemmin hengästy. Lenkin päälle kun teen vielä jalkojen, selän ja hartioiden venyttelyt, niin eipä ole paikat kipeinä. Aivan raittiuden alussa, kun kaikki oli uutta ja monenlaisia asioita pyöri mielessä, lenkille tuntui hyvältä päästä joka ilta päätään tuulettamaan. Nykyisellään käyn vähän harvemmalla tahdilla, 3 – 5 iltana viikossa sään ja muiden menojen mukaan. Nukun hyvin ja syön monipuolisesti, joten olotila ja mielialakin on yleisesti paljon parempi kuin juoma-aikoina.

–kh

Mulla on pysynyt korkki kiinni 8.7 asti. Aika heikossa kunnossa oli silloin 8.paivan dokaus, pilleri ja pilviputken j’lkeen. Olin viel’ tulossa reissusta ja onneksi koneen vaihtaminen Saksassa onnistu.

T

Hyvä Resukka!

Aika hyvin sulla on mennyt kun olet pitänyt korkkia kiinni noinkinpitkän aikaa. Mulla ei ole vielä edes 2 viikkoa täynnä.

Olenkin alkanut listata mielessä raittiuden hyviä ja huonoja puolia

Hyvät ensiksi:

• Saa nukkuttua kunnolla ja näkee unia!
  • Maha ei ole kokoajan ripulilla.
  • Naamavärkki alkaa pikkuhiljaa muuttua oikean väriseksi.
  • Saa tehtyä asioita ja projekteja.
  • Ei vituta eikä masenna.
  • En ole kärttyinen.
  • Ei tarvitse salata kännäämistä.
  • Ruokahalu on kasvanut ja ruuan maku parantunut.
  • Verenpaineeni on alentunut (kärsin verenpainetaudista)
  • Rahaa säästyy (paljon)
  • Ei tarvitse välittää kaupan kaljanmyyntiajoista.
  • Ei tarvitse häpeillä pihalla liikkuessa kauppakassin kanssa.
  • Työt sujuu paremmin.
  • Ei kiirettä kotiin kaljaa litkimään.
  • Kiinnostus asioihin on alkanut heräämään.
  • yms en nyt muista enempää.

Raittiuden huonot puolet:

• Päivisin väsyttää välillä niin hemmetisti ja joutuu litkimään kahvia alvariinsa.

Empä nyt muuta keksinyt.

Hyviä vointeja kaikille!

Moro kaikille.

Ajattelinpa pitää julkista juopon päiväkirjaa täällä kaikkien iloksi tai suruksi.
Edelleen selvinpäin. Ei immoa, ei kaljaa. Työt sujuu kaljaa ei tee mieli enkä ole pakottanut itseäni tähän vaan pelottaa ottaa kaljaa niin hemmetisti. Alkutavoite 2 viikkoa on täynnä ja nyt tavoitteena olisi kohtuukäytön opettelu.

Voisiko sen oppia kun on sietokyvyt kasvanu ja juoppohulluudet koettu? Vai kannattaisiko siirtyä kokonaan tonne lopettaneiden puolelle kun ei tämä selvinpäin olo nyt ole mitään kärvistelyä ja unet tulee normaalisti ja yleinen olotila paranee koko ajan?

On ehkä syytäkin pelätä juomisen aloittamista. Niinkin lähimenneisyydessä kuin 20.8. olit tätä mieltä:

Mitä luulet, onko sinulla historiasi valossa mahdollisuuksia olla se kuuluisa poikkeus, jollainen jokainen alkoholisti on jossain uransa vaiheessa uskonut / luullut olevansa? Sellainen poikkeus, joka pystyy pitämään alkoholiriippuvuutensa etenemisen stopissa, vaikka jatkaa sen riippuvuutta aiheuttavan aineen käyttöä?

–kh

Eli siirryn sitten tuonne lopettajien puolelelle.

Kiitos ja hyvää jatkoa kaikille.