Ohjaaja Lauri kiittää ja kumartaa

Tervehdys kaikki vilpolalaiset,
Vilpolassa mukanaoloni ja ohjaamiseni päättyy tähän. Ajattelin jäädä viettämään ja nauttimaan eläkepäivistä.

Puolitoista vuotta olin, elin ja jaoin kanssanne ilot ja surut, kiitokset ja moitteet, uskon ja epäuskon, läheisriippuvuuden ja siitä irtautumisen, tekosyyt ja muutokset, epätoivon ja toivon, erimielisyyden ja samanmielisyyden - kaiken sen mitä läheiset kokevat ja elävät todeksi jokaikinen päivä, ilta, yö ja aamu.

Vaikka mukanaeläminen oli välillä raskasta, se oli myös hyvin antoisaa ja kasvattavaa. Kiitän teitä kaikkia kirjoituksistanne ja rohkeudestanne heittäytyä mukaan, halustanne avata tunteenne ja kertoa, miltä teistä oikeasti tuntuu ja erityisesti vertaistuesta toinen toisillenne. Siitä on ollut paljon apua meille kaikille.

Itse sain teiltä matkalleni mukaan aimo annoksen omia kokemuksianne, joita uskon voivani jatkossa kokemuskouluttajana soveltaa muiden läheisten tiedoksi, avuksi, tueksi ja hyödyksi.

Voimia ja jaksamista teille kaikille!

Kiitos Lauri itsellesi! Olen saanut sinulta paljon ajateltavaa ja elämänkokemuksesi on välittynyt viesteissäsi. Ohjaajan, ja varsinkin virtuaaliohjaajan, tehtävä ei ole helppo. Jos voit hyödyntää jatkossa kirjoituksiamme ja niistä on jollekin apua, niin sehän on mahtavaa.

Kaikkea hyvää ja leppoisaa joulun aikaa sinulle!

Poistumisesi tältä foorumilta, Lauri, ei ole yllättävää. Ymmärrän hyvin, ettet enää jaksa. Viime aikoina et ole saanut kovin paljon vastakaikua, ainakaan meiltä äideiltä. Netissä on niin helppo reagoida voimakkaastikin, kun saa olla anonyyminä. Kasvotusten ei olisi varmaan tullut sanottua noin jyrkästi, miten olemme täällä tehneet. Toisaalta se on tietysti hyväkin asia. Kaikesta antamastani (läheisriippuvuus)kritiikistä huolimatta täytyy rehellisesti myöntää, että olen saanut myös apua kirjoituksistasi. En ainakaan tunne yhtä paljon huonoa omaa tuntoa kuin puolitoista vuotta sitten, jos en koko ajan ole aina heti auttamassa poikaani.

Ymmärrän senkin, miksi et ole voinut osallistua tasavertaisesti isänä keskusteluihin ja että sen vuoksi puheenvuoroihisi on tullut välillä opettavainen tai teoreettinen ote. Olet tavallaan ollut IH-yhdistyksen edustajana täällä, monet saattavat tietää henkilöllisyytesi etkä ole voinut sen vuoksi poikasikaan asioita täällä selostaa.

Uskon, että työstäsi vertaisryhmissä ja muualla on apua monille.

Lauri, on ollut oikein virkistävää olla välillä niin kamalan kiukkuinen sinulle :smiley: Siitä siis iso kiitos! Ja onhan tässä välillä ollut pakko tulla ulos poterosta ja nähdä maailmaa uusilla silmillä ihan sinun ansiosta. Hyvää jatkoa siis sinulle ja lepposia “eläkepäiviä” :slight_smile: