(Off-topic) Oletko rasisti?

Täh!?!? Ai mäkö muka trolli :open_mouth: ? En mä mikään trolli oo :imp: ! Kyllä mä oon aika varmasti yks pahimmista HC-nisteistä, ja ihan millä tahansa mittarilla mitattuna :cry: . Ei kai mun nyt sentään pidä tuota todistella :unamused: ?

En ole siis AKATEEMISESTI LAHJAKAS ilmaisemaan itseäni verbaalisesti :cry:

^ Siis täh? Miksi sun pitäisi osata ilmaista itseäsi akateemisesti, jollet kerran ole akateeminen ja liiku akateemisissa piireissä? Mikäli taas liikut ja sinun ainakin pitäisi olla kovin akateeminen, niin sitten tuo voikin olla paskempi juttu, mutta ei kai tuosta täällä Plinkissä haittaa ole, kun harva muukaan täällä yleensä kovin akateemisia kirjoittelee :confused: . Vai onko sulla joku oma pakkomielteesi akateemiseen ilmaisuun? Siitä sitten vain harjoittelemaan moista, jos se niin kovasti kiinnostaa. Minä taidan jättää väliin :unamused: . Itseään voi ilmaista verbaalisesti erittäin hyvin ilman minkäänlaista akateemisuutta tai muutakaan korkeampaa koulunkäyntiä. Ei hyvällä verbaalisella ilmaisutaidolla ole välttämättä mitään tekemistä koulutuksen kanssa :wink: . Niin joo, jos ei nyt sitten satu tarvitsemaan nimenomaan sitä akateemista kieltä.

Ja mikäs himskatti estää vaikka koko maailman pahinta HC-nistiä olemasta myös trolli? Nyt mä olen niin anti-akateeminen, ettei tuo uppoa mun tajuntaani :open_mouth: . Kuvittelin, että HC-nisti ja nettitrollaaja voisivat mahtua ihan samaan persoonaan, mutta ei kait sitten :confused: .

Offiksi meni. En ole edelleenkään rasisti :stuck_out_tongue: .

Runsas hymiöiden käyttö korvaa tunnetusti akateemista verbaalista kyvyttömyyttä, ja erityisesti täällä saunan puolella ko. teoriasta piisaa roppakaupalla näyttöä. En silti sisällytä tähän viestiin yhtään nassukkaa, joten joku varmasti suuttuu, mutta älkää silti pitäkö rasistina.

^Runsas viestien poistaminen korvaa tunnetusti mielipiteiden muuttumista, trollausta tai häpeää omien kirjoitusten kohdalla… Tutkimuksia aiheesta löytyy runsaasti… :mrgreen: Ketään nickiä mainitsematta… :stuck_out_tongue: :laughing:

Ps. Verbaalinen lahjakkuus ei ilmene täydellisesti kirjoitettuna tekstinä. Foorumilla on vaikea kuvata tunnetiloja, jonka tähden hymiöiden käyttäminen on tapa tuoda esiin mielialoja/mielipiteitä ko aiheeseen liittyviin teksteihin…

Pps. Lyhyet ja poistetut viestit viestittävät enemmän nickin kyvyttömyydestä ilmaista mielipiteitään verbaalisesti ilman päihteitä… En syrji ketään tällä mielipiteellä, mutta etenkin eräät laillisten päihteiden käyttäjät, ketkä kokevat olevansa muita “ylempänä” päihteen laillisuuteen vedoten; turvautuvat usein tämänkaltaiseen “viestintään”… :stuck_out_tongue: :wink: :wink: :mrgreen: :laughing:

Aiheeseen liittyen toivoisin samanarvoista kohtelua ihonväristä riippumatta kaikille kansalaisille… Asun alueella, jossa on erittäin paljon kansalaisuuksia, työttömyyttä yms, joten ongelmia asiassa näen… Ihmisenä kansalaisuudella ei ole merkitystä… Tosin en ymmärrä miksi 5-lapsinen perhe saa jokainen I Phone4:t, vaikka saman maan perhe ei kyseisiä luureja saa… Sossusta tietenkin, samoin asunnot ja autot… :unamused: :neutral_face:

Myös Itämaan naapurit tarvitsevat kaiken ilmaisena annettavan hyödyn. Köyhien ruokailulle laitettiin egen hinta, jolloin kaikki “täysin varattomat” katosivat… Valitettavan usein kuulee sanan “polizai”, jonka jälkeen muuttoauto vie muualle; liekö viisumi vanhentunut? Kuinka suuri osa sossuntuista menee ulkomaalaisille? Kelassa on harvemmin enää suomalaisia… :unamused:

Politiikka kusee, 9€:n työt ovat orjatyötä… :neutral_face:

^ No eipä ne maahanmuuttajat sieltä sossusta saa sentin senttiä enempää kun suomessa syntyneetkään. Toi on jotenkin uuvuttaa paskaa aina kuvitella, että joku TOINEN jossakin saa ihan varmasti jotenkin enemmän ja parempaa, kun joku muu. Ja aina vielä löytyy se kummin serkun kaiman bestis, joka on ihan ite nähnyt oikein, kuinka joku sai liikaa ja vielä monta kertaakin! Jepjep. Mitäs jos me kaikki köyhät ja päähänpotkitut pidettäs vaikka toistemme puolta, eikä sen sijaan kytättäs ja kiusattas toisiamme? Siitä ei hyödy kukaan köyhä, korkeintaan se pitää huomion poissa todellisista yhteiskunnan vapaamatkustajista. Eiköhän ne todelliset rosvot ja loiseläjät nimittäin löydy ihan tuolta hyvin tienaavien joukosta, eikä mistään mamuista.

Tässä vielä aiheen uutinenkin: yle.fi/uutiset/maahanmuuttaja_sa … in/6848867

^ei pidä paikkaansa koska etelän metia ja yle.
Kaverin poika rajalla töissä ja sanoi että Turvapaikka ja mersu tulee. iphonet ja nahkasohvat myös.

Aika hankala olisi ihan kunnon rasistina tänä päivänä koittaa vaikka ihan päivittäisiä asioita hoitaa, esim omassa duunissa on paikallisväriä n.50% eikä kyllä meikää harmita yhtään, päinvastoin ihan aidosti ollut hauskempaa näiden kulttuurishokkeja selvitellessä. Ja kuten Nyyty mainitsi, niin aivan saman verran sossusta sitä massia saa oli naama minkä värinen tahansa, ilmeisesti jonkinlainen kotouttamistuki(?) on olemassa, jota harkinnanvaraisesti myönnetään jos aivan persauki maahan tulet, tämä summa ei kyllä riitä edes siihen yhteen iPuhelimeen, saati koko perheelle. (saman rahan saa kyllä ihan kantasuomalainenkin, jos vaikka kämppäsi palaa)

edittiä vielä.
tuossa nyytyn linkissähän se olikin:

^^Oukei… :open_mouth: :astonished:

Kuinka monta suomalaisperhettä tunnet, jossa äiti jää kotiin lasten kanssa? :astonished: Itse tiedän vain ex-käyttäjiä (kh) sekä yhden täysin kädestä suuhun elävän perheen… :astonished: Vähintään mies on töissä, yleensä molemmat vanhemmat ja muksu viedään hoitoon siinä vuoden ikäisenä… Tiedät varmaan harkinnanvaraisen sosiaalituen? :open_mouth:

Kovasti tuo vanhin poika kehuskelee, kuinka monta Helkamaa on omistanut… Skeittilaudat yms lojuvat pihalla; lukitsemattomina! Auto, asunto yms. Aiemmin hakukoneet löysivät vielä markka-aikana tehdyn haastattelun, jossa nimetön somalialainen kertoi, kuinka Suomen sosiaaliturvaa huijataan… Nämä ihmiset vievät “oikeiden” ja avuntarpeessa olevien maahanmuuttajien paikkoja!

Mielestäni töitä tulisi löytyä kaikille! Tähän en laske ilmaistöitä mukaan… Kaupunginosassani on virallinen työttömyys yli 40% ja maahanmuuttajia yli kolmasosa (about, tarkkoja lukuja en laita vaikka ne löytyy)!

Kuten kirjoitin, politiikka mättää! Kukaan suomalainen ei voi tarjota edes raksa-urakkaa samalla hinnalla virolaisten kilpaillessa pestistä; elinkustannukset ovat täällä aivan liian suuret! (Työperäinen m-muutto/työviisumi). Virossa työttömyystuki oli 2-3v aiemmin 80€! Viron PM kokeili elää sillä kk:n… Tässä maassa keskiluokka on katoamassa ja se koskee jokaista maassa asuvaa! Valtion duunissa olevat saavat palkan verorahoista, joten ei ole varaa elättää ihmisiä… Ei ole töitä! Se ei koske VAIN maahanmuuttajia! Julkinen sektori on turhan suuri, veroja maksavia on liian vähän ja maa velkaantuu järjetöntä vauhtia!

Sosiaaliturva ei toimi, tarvitaan muutosta asiaan! Myös koulutus maksaa, mutta akateemisia työttömiä on enemmän kuin koskaan aiemmin… Nyt jos koskaan, tulisi valtion antaa kaikille viesti, että tuilla ei voi elää… Samalla tulisi antaa töitä! Yhtälö on mahdoton! Politiikka ei toimi ja se ei koske VAIN maahanmuuttajia! Tietysti voi lähteä Saksaan töihin ja hakea Virosta ruoat niin EU “toimii”.

Myös asia, että täällä ammatin lukeneet somalialaiset vievät esim lääkäriosaamistaan maahansa, on hienoa! Lääni jossa elän, teki koko EU:n ennätyksen “hyvinvoinnista kurjuuteen”. Kyllä moni töitä huolisi, myös maahanmuuttajista… Vain hoivapuolella töitä on varmasti ja hakeneista jäi todella moni ilman opiskelupaikkaa! Meillä ei koulussa kykene kitkemään venäjänkieltä tunnilla (tai kokeissa), usea kokee “sopeuttamisrahan” turhaksi tämän tähden… Itse kuulun todella pieneen vähemmistöön tietyissä julkisissa liikenteen linjoissa… Ei se itseäni haittaa, mikäli koulut käydään loppuun… Useampi ammattilainen (ystävä/tuttu) on työskennellyt m-muutto-keskuksessa, ja perehdytys on heidän mukaansa todella heikkoa! Mikäli suomenkieli aiheuttaa ongelmia niin paljon, että koulut jäävät kesken; tulee ongelmia! Esimerkkejä löytyy paljon!

Mutta kuten sanoin ekassa viestissäni, en tuomitse ihmisiä näkemäni perusteella! Tunnen erimaalaisia ihmisiä ja jokainen on yksilö. Valtion mukaan kaikki ovat lokerossa, “maahanmuuttaja maasta X”. Systeemi ei toimi, olen ollut samaa mieltä jo kauan! Systeemissä vain pieni osa koskee tätä aihetta, mutta koska kaikki kansalaiset elävät systeemin mukaan; koskee asia myös heitä…

Jokaisella terveellä kansalaisella tulisi olla oikeus ja velvollisuus saada töitä, josta saa palkkaa elääkseen (+ säästöön vrt työtön). Näin ei kuitenkaan ole! “Ilmaista rahaa” ei pitäisi olla kuin hätä-tilanteissa… Itse olen auttanut nuorta miestä, joka ei osannut laittaa läppärin kotelon hihnaa kiinni… Ei tiennyt kuinka hakea alalle, joka kiinnostaa yms. Onko tilanne oikeasti se, että tänne tuodaan ihmisiä eri kulttuurista, pidetään peruskurssi sekä annetaan tavarat ja paikka asua? Mihin jää sopeuttaminen? Kaikki kulttuurit sekoitetaan… ja katsotaan miten kävi vasta tulevaisuudessa… :neutral_face: :unamused: :astonished: Itse näen asian, että tehkäämme samoin kuin Jenkeissä (vaikka teatteria olisikin), ja kunnon budjetit pöytään… Kuinka voimme maana elättää muita, jos emme elätä edes itseämme?? Valtio velkaantuu 9mrd/v!

^ Kyllähän niitä iipuhelimia löytyy tosiaan sossusta rahaa saaviltakin - niin suomalaisilta kuin mamuiltakin - mutta se ei johdu suurista tuista vaan yleensä pimeästä työstä. Sehän on ihan tavallista monilla aloilla nykyään.

En ole rasisti. Lähempänä kukkahattutätiä varmaankin :smiley:

blogivirta.fi/blogit/875605-soma … aan?show=1
Tätä alibin hassuttelua tarkoitit?

:smiley: paskapuhetta mutta uskon. T: Kikki-hiiri

Meilläpäin pari kunnallispoliitikkoa rupesi selvittämään noita maksuja niin löytyi hyvin paljon suht suuria harkinnanvaraisia lisätukia ja on yksi autokorjaamo jolle sossu maksaa hyvin usein laskuja. Ei onnistu kantasuomalaiselle, niin ja takuuvuokrat he saavat myös.

Ihan turha sanoa olevansa Suomalainen ellei ole edes vähän rasisti. Semmoset ihmiset on epäilyttäviä ja niitä tulisi kiertää kaukaa. Vihaan kaikkia tasapuolisesti kun olen raittiina, kamoissa rakastan. :slight_smile:

Opintotuki tulee valtiolta joten vain 100% verotusta poistaa saamasi tuen… :wink: Sama ongelma valtion työpaikoissa, ihmiset maksavat veron, joka maksetaan verotuloista… Tässä maassa ongelma johtuu pitkälti liian laajasta valkokaulus- & julkisen puolen sektorista, jolloin todellisia veroja maksaa vain pieni osa ihmisistä… Valtio maksaa palkat, tuet, koulutuksen, päivähoidon yms yms verotuloilla, jotka kertyvät muilta aloilta kuin valtion budjetista kerätyistä masseista… Meidän virkamiesten osuus on suurempi kuin Kreikalla, yli kolmannes! Vrt. Pohjoismaiden 10-15%…

Yhteiskuntarakenne tulisi uudistaa täysin… Itsekin matkailen, koska kulutus on minimaalista… Pakko vain korjata tuota yleistä virhekäsitystä, että tuilla elävä/valtion duunia tekevä maksaa veroja. Maksaa tietenkin veroja, mutta kun rahat otetaan veromarkoista=valtion tuloista; jää valtio reilusti tappiolle… Eipä tuolla asialla ole tosin merkitystä, koska inflaatio vie suomalaisilta säästötileiltä rahaa enemmän kuin korkoa kertyy ja hallitus jakelee 1,44mrd:ia kerralla tukia väliaikaisiin tai nykyisiin EURO-jättipankkiin (EVM)…

Offiksi meni, mutta selkeästi olen ainakin feministi-rasisti… :stuck_out_tongue: :laughing: :unamused:

“Ei puhuta enää sanoilla, vaan sitä mitä sanat kuvaavat”!

No takuuvuokra kuuluis musta jokaikiselle…mut MIKS noi muut?? Mitä ja kuka siitä muka hyötyy että "ne ulkomaalaiset saa enempi sitä tätä ja tota? Ja eiköhän noita harkinnanvaraisia muutenkin myönnellä aika miten sattuu eli siis että riippuen onko sossutädillä hyvä päivä, ei niinkään henkilön tarpeesta välttämättä riippuen.

Miltä tuntuu olla rasisti nykypäivän suomessa? Koetko saavasi osaksesi syrjintää? Onko lähiaikoina kukaan tiputtanut paskaa postilaatikosta? Miten uskallat liikkua kadulla pimeän tullen??

En tiiä onko kukaan kertonut sulle mutta [size=85]nykypäivän suomessa ei oikein oo VARAA olla rasisti. yhtään[/size].

Mä en todellakaan “myönnä” olevani rasisti. musta ihan vtun noloa jos joku niin tekee. Ja mun mielestä rasismi, ennakkoluulosuus ja omat mielipiteet on täysin eriasioita. Esimerkkinä mä (ihme kyllä) edelleen oon niin sinisilmäinen että tapaan uuden ihmisen mulla on siihen tietty perusluottamus. niin kauan että ei ole. Mutta esim. mustalaisten kanssa mun perusluottamus on että en niihin luota. Tämä ei ole opittua tai opetttua, vaan ihan omalla kokemuksella. Ja se ei mun mielestä ole rasismia vaan ihan ihan tervettä järkeä/ennakkoluuloisuutta. Ei pidä sekottaa rasismiin.

Teilläpäin taas sattuu ja tapahtuu :unamused: . Miksei meilläpäin koskaan :cry: ? Siis mikä autokorjaamo siellä on ja mitä laskuja se sossu sille maksaa? Jos nyt osasin tulkita tuota yhtään, niin siellä olisi siis jokin mamujen omistama autokorjaamo, jota pidetään pystyssä sossutuilla :unamused: :open_mouth: . Tuollaista nyt ei usko edes se kuuluisa Erkkikään :unamused: .

Tässä ilmoittautuu nyt muuten yksi kantasuomalainen, jolle sossu on joskus aikoinaan maksanut takuuvuokran :wink: . Tunnen myös paljon kantasuomalaisia, joiden ainoa virallinen tulonlähde on toimeentulotuki ja silti heiltä löytyvät kaikenmaailman pelit ja vehkeet, joita ei taatusti ole makseltu sossusta. Pimeitä bisneksiä, rikollisuutta jne. Sitä harrastavat ihan yhtälailla mamut, kuin supisuomalaisetkin, eivätkä moiset toimet ole yhtään sen tuomittavampia mamujen tekeminä, kuin suomalaistenkaan tekeminä. Monet ihmiset myös elävät yli varojensa, ihan syntyperästä ja kansalaisuudesta riippumatta, eli kulissit täytyy pitää pystyssä kaikenlaisen materian muodossa, vaikka kuinka oltaisiin vararikossa. Kyllä velkaa saa aina otettua. Jotkut osaavat myös käyttää rahojaan todella järkevästi, eli jotakin kivaa ns. ylimääräistä saa väliin hankittua, kun on säästeliäs ja hieman miettii, miten ja mihin sen pienen budjettinsa käyttää, vaikka myönnän toki, ettei pelkällä toimeentulotuella pahemmin luxus-autoja tai veneitä ostellakaan.

Ja vaikka asia olisikin niin, että mamut saisivat yhteiskunnalta joitakin valtavia tukia, joilla voi ostella lähes mitä vain(Tähän en siis usko itse hetkeäkään.), niin ei kai se niiden mamujen vika ole. Ei se ole tyhmä, joka ottaa kaiken hyödyn irti jostakin, mitä ilmaiseksi saa, vaan se joka antaa. Rohkenen veikata, että teille kaikille kelpaisi ns. ilmainen raha, jos sitä jostakin luukusta syydettäisiin.