Nyt tuli stoppi

Olen uusi täällä. Olen toki lueskellut muiden kirjoituksia vuosien aikana kun Alkon käyttö on ollut liiallista. Nykyään juominen on harvinaista, mutta kun juon niin sitä sitten menee. Eilen heitin mukaan vielä pari ketipinoria, kun olin niitä saanut erään kriisin avuksi. Eilen alkoi SYYSLOMA. Käytiin miehen kanssa kaupassa. Ehdotin että jos ei mennäkään lenkille vaan Juodaan punaviiniä takkatulen lämmössä. Hän suostui, mutta illalla sanoi että suostui siksi etten olisi suuttunut. Ostettiin kolme punkkia ja mantelilikööri. Alettiin heti naukkailla ja hänen käydessään tupakalla otin ylimääräisiä hörppyjä etten vaan jää liian vähälle. Riita tuli sitten myöhemmin ja hän kaatoi viimeisen pullon pois. Suutuin ja vedin vaatteet päälle ja halusin mennä baariin. Mies ei päästänyt. Aamulla hän sanoi että olen paska. Haukkui muutenkin.
Juhannuksena juotiin viimeksi. Minä olen sen jälkeen kolme kertaa juonut siideriä kassillisen. Nuoruus meni rajummin juodessa, oli vaikea liitto silloin. Päättyi 2012. Nyt olen vaihdevuosioireiden ja koronan takia entistäkin kuormittavamman työn, omaishoitajuuden, perheen talousvastuun kantamisen ja kaiken muun takia iloton ja uupunut. Siksi halusin juoda, mutta ei olis kannattanut. Kyllähän mä alkoholisti olen. Ei siitä mihinkään pääse. Kiitos jo etukäteen kaikesta tuesta.

Moi
Itse olen entinen vähentäjä, nykyinen lopettaja. Lopetin 23.10. Tähän asti olen oikeasti halunnut juoda, siksi olin aikaisemmin vähentäjissäkin, mutta nyt en enää halua ja olen tajunnut, etten enää myöskään voi.
Joten täällä ollaan. Ja tämä on myös mun eka viestini täällä Lopettajissa ja nimimerkki on uusi.
Tsemppiä sulle! (Nauratti kun huomasin sun nimimerkin, itsekin riittävyyden kanssa kun kamppailen :slight_smile: )

Heh ? Huomasin vasta nyt tän otsikon. Heti sanon etten valinnut nimimerkkiäni tämän otsikon perusteella. Sattumalta ihan. Luin aluksi muutamia ketjuja ja tein tunnukset tänne. Piti nimimerkki keksiä ja mulle kun nyt tuli stoppi, niin siitä se tuli.

Samanlaista ongelmaa mullakin. Kun join, niin join ihan liikaa aika usein. Se oli muka jotenkin parempaa mitä enemmän joi. Vaikka menin pahimmillaan ihan sekaisin. Mitään vakavaa muuten kuin henkisesti siitä ei aiheutunut. Sitäkin todella pahasti. Nyt ollaan selvällä tiellä ja pysytään. Ei tee edes mieli. Tsemppiä sulle!