Nyt tämä jo riittäisi

.

Moi! Mun tilanne on periaatteessa eri, sillä olen 29-vuotias perheetön nainen, mutta kuitenkin sama, sillä mäkään en hallitse juomistani. Ei ole yksinkertaisesti olemassa yksiä, aina lipeää, repeää ja muisti katoaa.

En osaa neuvoa mikä sinulle auttaisi, se pitää varmaan itse kokeilla, mutta mulle AA oli sopiva muoto. Lähinnä sen rehellisyyden vuoksi, enää ei pysty valehtelemaan itselleen pystyvänsä hallintaan vaan on joutunut opettelemaan nöyryyttä hyväksyä ettei kaikki ole omissa käsissä. Tai on, lopettaminen on keino hallita sitä mihin ei muuten pysty.

Ei varmaan ole kaikille sopiva keino, mutta anna tosiaan mahdollisuus. Jokainen voi kuitenkin imeä AA:sta ne vaikutteet kuin haluaa ja määritellä sen käsitteet itselleen sopivalla tavalla, kunhan allekirjoittaa sen pääasian eli raittiuden. Helppoa se ei välttämättä ole, mutta kyllä vaivan ja sitoutumisen arvoista.

Mua auttoi alkuun uskon horjumisessa juuri AA:n tervetuloa-oppaan lista: 15 kohtaa alkoholistin harkittavaksi kun hänelle tulee tarve ottaa ryyppy. Samoin helpotti se pääajatus ettei tarvitse huolehtia kuin tästä päivästä, loppuelämän ajatteleminen oli liian musertavaa. Tänään en juo. Ja sitten…jotenkin kummasti lakkasi vain tekemästä mielikään. Tuntuu kuin mielestä olisi irtautunut jokin aiempi ajattelumalli, en voi kuin ihmetellä muutoksen nopeutta ja voimakkuutta. Kai se oli aiempien pohjakokemusten syvyys joka teki muutoksen helpoksi kun pystyi myöntämään itselleen että on kaunistelematta ihan vaan alkoholisti.

Toivottavasti muut kommentoivat muista tavoista, mulla ei tosiaan ole kokemusta kuin tuosta. Voimia sulle Kalevi jokaiseen päivään!

.

Kannattaa etsiä sellainen ryhmä, jossa puhutaan aiheesta eikä aiheen vierestä. Jyväskylässäkin on sentään aika monta ryhmää joista valita. Oletko kokeillut Touru- tai Huhta-ryhmiä? Kokousajat ja paikat löytyvät osoitteesta aakokoukset.net/haku.html

.

Ihminen, joka on tuohon ikään hallinnut juomistaan niin, että työ/perhe on tallella ei todellakaan tee mitään AA:lla. Perehdypä siihen, mitä AA on todella on, episkopalisen kirkon etäispääte, hengellinen lahko, joka aivopesee ja manipuloi niitä, jotka aidosti haluavat raittiutta.
Minulle on aivan sama, vaikka retkahtaisit lahkoon nimeltä AA, ainoa asia,mitä noin järkevästi kirjoittavalle henkilölle haluan viestittää on terve halu kysyä. miten järjestö, joka ei pyydä mitään, vaan ilmoittaa takaavansa raittiuden, voi jatkuvasti menettää jäseniään ja kliinisissä tutkimuksissa osoittautua huonommaksi vaihtoehdoksi raittiuden kannalta kuin vaihtoehto olla tekemättä mitään.

Coiledsteeel- AA on sairaus ei lääke

.

Kuinka aidosti raittiutta haluavat saavat sen? Olisiko sinulla siihen vaihtoehtoja? Sillä raittiuteenhan minä pyrin…

Olen 44 vuotias ja alkoholisti.Olen yrittänyt AA:ta uudelleen tänä syksynä,mutta en koe olevani oikeassa paikassa bensanhaistelijoiden,sekakäyttäjien ja eläimiin sekaantujien keskellä.Se veen mättö,keleet,huorittelut ja vastaava ilmeisesti pitää mut sieltä pois.Kaikki sexuaalisuuden perverssiot mitä kokouksissa revitellään niin on aika outoa.Olen tosin saannut 90luvulla lyhyitä raittiuden pätkiä AA:n kautta mutten mitään kestävää,olen jopa kokenut nsAAhumalan.Olen menettänyt perheeni ja työni jopa kotini dokaamisen vuoksi.Nykyisin olen ollut työssä jo5vuotta,uusi vaimo ja jopa olen tämän ikäisenä vaihtanut ammattia keväällä.Mutta viini maistuu vielä olen pystynyt hoitamaan työni hyvin kukaan ei edes tiedä mun dokaamisesta,mutta kuinka kauan.Nyt mulle tarjotaan jopa koulutusta nykyisen työnantajan taholta.Pelko alkaa olla perseessä et koska paletti leviää.

.

Voi olla että plinkkiki tulee tuottaan pikku pettymyksiä :cry:

Kantsii ehdottomasti kokeilla jotain toistaki AA-ryhmää. Mun kotiryhmässä esim. muut ei juuri kiroile, ja mäki paljon vähmmän ku plinkissä. :blush: Usein kirosanat tupasahtelee suojaks ku päästää arkoja ja kipeitä totuuksia.

Mukava on kuunnella niittenki jorinoita, jotka selvästi kulkee kaikissa ryhmissä vaan keräämässä parhaat jutut ja sit vetäsee sillon tällön kunnon oman shown jonka muut on kipeillä kokemuksillaan käsikirjottaneet.

Turvallisimmaks silti kotiryhmäni tekee se, ettei sielä tunnu arvostelevia katseita, ylenkatsomista, kritiikkiä. Ei kilpailla juoppoudessa eikä raittiudessa. Jokainen nuolee omia haavojaan. Toistaseksi.

Huh mimmoisia kokemuksia sulla on! Toivottavasti siis kokemuksia eikä pelkkiä ennakkoluuloja.

Mun kotiryhmässäni kukaan ei ole uskoaan mainostanut, en tiedä onko heillä sitä, myöskin ovat olleet aivan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, jotka eivät pysty hallitsemaan alkoholinkäyttöään mitenkään muuten kuin olemalla ilman. Maailmaanhan mahtuu mitä vaan, mutta noin esimerkkinä tämä siitä, etteivät kaikki huuda, kiroile tai julkituo perversioita.

Mä nään suurimman hyödyn AA:ssa siinä ajattelutavan muutoksessa ja vertaistuessa. Voi olla itselleen rehellinen ja nöyrä kokemuksistaan ja siitä mihin pystyy. Eikä tunne olevansa niin huono, kelvoton ja onneton ihminen kun näkee että muutkin ovat kokeneet vaikeita asioita ja silti pystyneet selviytymään. Uskontolobbausta en ole kokenut, tuskin tepsisikään kun ateistiksi itseni olen tähän saakka kokenut.

Koita Kalevi tosiaan käydä toisessa ryhmässä, niissä on eroja.

Jaa se olis taas ryhmään 58 minsaa. Tässä ryhmässä jotku kiroilee munki mielestä liikaa. Ei tajuu aina miten sillä samalla suulla voi enää juoda kahvia ettei maistu seki jo vitulle ja paskalle. Tollasta AA-känniä en oo vielä joutunu kokeileen, mutta kaikki mikä pystyy tänään pitään mut kuivilla, on kokeilemisen arvosta. Huh huh. Tiukkaa hommaa. Eikä oo edes poretablettia.

:sunglasses:

jees

kuku :unamused:

Mulla on kai sitten kuitenkin ollut hyvä tuuri ryhmien kanssa… huh huh.

o

.

Ai miten kiva kuulla että jollain on parempi fiilis. =) Itse olisin myös kipeästi kaivannut ryhmän tukea tänään, mutta eipä ehättänyt mennä kun oli tärkeämpiä (haha) juttuja ja piti matkustaa toiseen kaupunkiin. Jossa iltaohjelmana on baarissa istuskelua. :frowning: Kyllä sielläkin voi kyykkiä ilman viinaa, mutta ilman muita tuttuja kuin seuralainen joka keskittyy kaikkeen muuhun kuin minuun, olosta tulee vähän orpoa. Hihuu ja limulinjalle bändikatselmukseen tästä mars! Rauhallista iltaa kaikille osallistujille niin täällä kuin kotikatsomoissakin.

.

Niin,olempa kulkenut jopa 3:ssa eri ryhmässä.Ekassa sai tapaamisen jälkeen ostaa juotavaa.lToisessa olisi pitänyt olla eläinrakas tai transu joka aiheuttaa juomisen pakon.Kolmas oli sekakäyttäjien osasto:bensa haisee vieläkin pahalle,jokaisen oma -asia mutta eikö AA:n henki ole että pitäis saada raittiutta ALKOHOLISTA???Ja muille hanuille on omat osastot ellen ole pahasti erehtynyt??Mitä luulet,että joku tulokas joka tulee mukaan ja kuuntelee HUUTAMISEN ja kiroilun,uskaltaako tulla toista kertaa?Joku imppari huutaa et kun on kaatannut 95 maahan ja mieli tekee uutta euforiaa!!!Eikä nää hahmoja.Onko nämä alkoholistien ryhmä ihmisiä??Tai jollaan on liian “pieni” ??

.