Nyt loppuu. Katkoa kohti

Päivää laudan väki!

Kaipaisin apua muutamassa asiassa.

Jos selvennän omaa tilannetta aluksi.
+30v mies, subukoukku ~3v tosin ei taipeeseen mene. Töissä käyn myöskin.

NYT tuli raja vastaan. Ei mieli kestä enään tätä itseinhon määrää ja saamattomuuden tunnetta, toki paljon muutakin, mutta nämä päällimmäisenä.

Olen pari kertaa käyttö aikanani ollut ilman vajaa 2kk ihan kotona lopettamalla. Mitä kauemmin käyttänyt sen vaikeammaksi päätös lopettaa käy.
Määrä oli aiemmin 6-8mg ja tällä hetkellä ~2mg/pv
Nyt käynyt tilanne sen verran vaikeaksi niin sosiaalisen elämän kuin oman pääni kanssa ja koin parhaaksi hakeutua vipusella katkolle joka alkaa viikon kuluttua.

Haluasin tietää että mitä kannattaa varata katkolle mukaan? minkälaiset säännöt siellä on? Onko puhelinta esim mahdollista käyttää? Haluaisin tyttäreni kanssa jutella silloin tällöin ja myöskin siskoni kanssa<- onko tämä mahdollista?

Muita lääkkeitä ei kulu, pilveä palaa iltaisin mutta siinäpä se. Alkoa en käytä saunakaljoja lukuunottamatta.

Ja siis kun kysyn mitä kannattaa varata mukaan en tarkoita huumeita yms, vaan perus käyttötavaroita. Miten siellä esim pyykinpesu luonnistuu? Vai ollaanko omissa tamineissa ollenkaan?

Ja vipusen katkosta saa kertoa kokemuksia, niin hyviä kuin huonoja. Ja arjenhallinta ryhmästä Kaipaisin myös kokemuksia jos jollain on. Mulle katkon jälkeen myönnetty arjenhallinta 5pv/vk.

Hmm sekava setti. Mutta niin mieskin.

Hei!
Valitettavasti minulla ei ole tietoa kyseisen hoitopaikan säännöistä ja käytönnöistä. Vaihtovaatteita ja hygieniatarvikkeita kannattaa katkolle yleensä ottaa mukaan. Joillakin katkoilla puhelimen käyttöä on rajoitettu, joillakin ei. Rahaakin kannattanee varata mukaan jonkin verran.
Mutta jos jollakin lukijalla on kokemusta asiasta, niin voisi laittaa tänne viestiä.
Toki voit soittaa suoraan katkolle ja kysyä näistä käytännöistä. Henkilökunta kertoo mielellään, sillä nuokin asiat edesauttavat sitä, että saat rauhassa keskittyä sitten varsinaiseen hoitoon. Tupakkahan se tuntuu monella katkolaisella aina loppuvan tai rahat tupakan ostoon.