Nyt alkaa riittää!!!

Olen jo jonkun aikaa seurannut tätä palstaa. Miehellä on samaan aikaan juominen vain pahentunut, nyt on jo joka ilta kännissä. Työt ja kaikki jää tekemäti, meillä alkaa rakennusprojeksi kohta, mutta mies ei saa esivalmisteluja tehtyä, rahat loppuu ym. ei ole lapsenvahtina, kännissä silloinkin ym. Onko tämä nyt normaalia alkoholismia vai onko mies tullut “hulluksi”, tuntuu kyllä aika masentuneelta. Jos nyt haen eroa pelkään, ettei lähde täältä ,ryyppääminen vain lisääntyy, tekee jotain itselleen. Mistä saisi miehen katkaisuhoitoon. Itse ei saa ryhdyttyä mihinkään,varsinkaan että menisi työterveyshuoltoon, sinne viimeiseksi,ettei vaan työnantaja saa tietää,että alkoholiongelma. Voiko esim. Kallialan klinikalle saada maksusitoumuksen sos.toim.vai pitääkö olla lääkärinlähete,että alkoholisti. Voiko edes vaimo varata hoitoja vai pitääkö miehen itse. Silloin aikoinaan kun juominen ei vielä ollut kovin suuri ongelma, mutta masennus oli, yritin saada mielenterveystoimistoon, mutta sanoivat ,että potilaan pitäisi itse varata aika, hoito kuulemma onnistuu parhaiten, mutta eihän masentunut pysty, ja nyt alkaa olla aika toivotonta. Itse ei pysty joka hommaa tekemään, kun toinen töistä tultua juo itsensä lepotilaan, tai sitten pyykkää ja lämmittää taloa, niin että värit sekoaa tai lämmityskattila alkaa keittää. Haluaisi ainakin kerran kokeilla katkaisua, jos siitä ei ole apua niin sitten ero.
AA-auttavassa puhelimessa minulle suositeltiin vain Al-anonia, mutta ei siitä ole apua käytännön ongelmiin. enkä muutenkaan ehdi. Ihan konkreettista apua pitäisi saada.

Yli 6 vuotta ilman mitään vastausta… aika pelottavaa… eikö mitään ratkaisua löydy!? Ammatilaisiltakaan?