Nuori ja pohjalla

Olen 22v nuorimies ja olen juonut aika paljon. Minun Maksan tulehdusarvot on nelinkertaisesti sitä mitä pitäisi olla. Olin seurustelusuhteessa. Hän vain lähti. Syytä en tiedä. Ehkä ei vaan jaksanut katsoa tälläistä sekoilua. Olen tissutellut lähes päivittäin ja nyt meni torstai-lauantai väli aika lujaa. Piti ottaa vähän loiventavaa. On se niin helppoa loiventaa sillä vitun viinalla. Huomenna menen tähystykseen. Menen pian nukkumaan. Olen miettinyt itsemurhaa aikalailla, koska olen masentunut ja stressaantunut. Viina ja olut ei auta, pahentaa vaan. Se tuo hetken helpotuksen toki, mutta itselääkityksenä se on aika huono vaihtoehto.

Mun olo on nyt vain tälläinen ja ehkä se päivä vielä joskus paistaa risukasaankin.

Älkää tuomitseko.

Olet rohkea nuori. Tiedät missä olet, uskallat sen ääneenkin sanoa. Pohjalla. Sen tunnustaminen on ensimmäinen askel. Olet siis jo matkalla eteenpäin. Toivottavasti jaksat sulkea korkin, hakea apua ja kohdata maailman selvinpäin. Ei se loppujen lopuksi ole niin synkkä kun se ensisilmäyksellä vaikuttaa. Voimia!

Kiitos Merikarhu hyvästä vastauksesta. Olin juuri sairaalassa tähystyksessä. Neljä kertaa yritettiin, mutta ei onnistunut. Olisi pitänyt niellä se inhottava vekotin. Rupesin panikoimaan hirveästi ja jalat rupesi sätkimään, en pystynyt huutamaan että “ottakaa se pois”. Huutaminenkin oli sellaista, että ihan kuin oksentaisin maailman pahimmalla tavalla. Hoitajat oli kyllä ihan mukavia, mutta lääkäri aika töykeä. Oli varmaan tahallaan töykeä, kun alkoholitaustaa mun tiedoissa lukee. Joo, ammattilainenhan hän on mutta turhan tiukka. Hän epäilee rasvamaksaa, kun maksa-arvot on reippaasti koholla ja minun oireet vähän viittaa siihen. Ripuloin lähes koko ajan.

Saan ajan syksymmällä sitten uuden ajan tähystykseen, mutta pohjukaissuolentähystykseen. Se tähystetään takapuolesta. Sen jälkeen sitten mietitään, otetaanko uudestaan se nielemishomma eli mahatähystys. Rauhoittavia toki annetaan seuraavalla kerralla. Minun olisi tänään pitänyt tulla tunnin tai pari etuajassa, että olisin saanut rauhoittavaa tuota tähystysoperaatiota varten.

On tällä hetkellä aivan hirveä olo. En pysty syömään ainakaan vielä mitään. En ole moneen päivään syonyt juuri mitään. Vettä olen latkinut ja yhden vitamiinipillerin otin.

Huh, nyt taidan ottaa ison lasillisen vettä.

Mitäs olet ajatellut tehdä, jotta pääsisit pohjalta pois ?

Olet noin huonossa kunnossa ja kirjoittelet vähentäjien palstalle, ei hyvältä näytä.

Olen ennenkin ollut täällä foorumeilla kirjoittelemassa ja todennut, että vähentäjien puoli on parempi. Lopettajissa oli olevinaan jotenkin erilaista ja jotkut jopa tuomitsi. Varmaan nykyään on parempi tilanne.

Paluu AA:han on edessä. Katkaisuhoito ei ole enää mikään poissuljettu vaihtoehto. Tänään ajattelin vähän kärvistellä.

Juu, tässä rupeaa jo elämä voittamaan. Pikkusen oli hermot kireällä kaupassa kun tuntui että kaikki tuijottaa. Mutta se on vain semmonen tunne. Kävin palauttamassa vihdoin ja viimein pulloarmeijan takaisin kauppaan. Ostin vaan vissyä, limsaa ja tupakkaa.

Tuttu tunne. Jo se että vie pullot kauppaan mutta poistuu sieltä kera jonkin ihan muun kun alkoholin on askel eteenpäin. You go =)