Nuoren viikonloppudeekun päiväkirja

Morjes,

Päätin kirjoittaa tänne nykyisestä tilanteestani ja alkaa pitää päiväkirjaa. Tarkoitus olla ainakin nyt alkuun 100PV ilman kännejä eli viikonloppuna voi 1-3 kaljaa ottaa, mutta yritän täysin nollaviikonloppujakin pitää.

Tilanne on se, että olen 23 vuotias mies. viikonloppujuomista perjantaisin on kuulunut jo useamman vuoden. Nyt alkanut tulemaan enemmän ja vähemmän tasoittavia mukaan myös lauantaille. Silmät on ruvenneet avautumaan, koska nykyään perjantai illan jälkeen ei oikeastaan muistikuvia ole ja mikä pahinta olen ruvennut kännissä valehtelemaan aivan järkyttävästi!? Milloin olen saanut ylennyksen milloin olen murtanut varpaani… Kaikkea saatanan idioottimaista. mistäs helvetistä tää valehtelu kännissä kumpuaa!?

viikolla en juo ikinä yhtään eli pääosin perjantaisin viikonloppujuopottelen. syön muuten terveelisesyi enkä tupakoi. käyn salilla monta kertaa viikossa.

Nyt tullut semmonen niksahdus päässä, että haluan oikeasti vähentää ja olen alkanut vihaamaan itseni kännissä.

Morjens vaan!

On hyvä tiedostaa ongelma jo varhaisessa vaiheessa. Itse olen keski-ikäinen lapseton ukkomies jolla jo pidempään sujunut kohtuukäytöllä, kiitos tämän plinkin ja vaimon.

Mutta kyllä mullakin meni viikonloppuisin lujaa juuri tossa 20 - 30v. No mun pelastukseni oli se että olin välillä kavereiden kuskina. Kaverit maksoi bensat ja safkat, joten halpoja viikonloppuja. Paljon tsemppiä sulle!

t. Juhani