Nuorallatanssia pää kainalossa

Terve!

Lakkasin juomasta noin kuukausi sitten ja oletin, että tasapaino palaisi elämään aika vikkelästi. Ei ole niin käynytkään, vaan mielialat vaihtelevat rajusti. Välillä tulee edelleen vainoharhainen olo, toisinaan masentaa. Suurimman osan ajasta on kuitenkin todella hyvä olo raittiudesta eikä yhtään tee mieli juoda, olen jopa ollut muiden seurassa heidän juodessaan ja remutessaan enkä silti itse nauttinut tippaakaan. Olen keskittynyt tv-ohjelmien katseluun ja kirjojen lukemiseen. Säästyneillä rahoilla tilasin itselleni netistä pari uutta hattua. Ja olen aikeissa alkaa kirjoitella kirjeitä kavereilleni. Mutta välillä on kuitenkin olo kuin ravulla, että ei tiedä onko menossa eteen- vai taaksepäin. Kunhan nyt ei tulisi joku ja nakkaisi minua kattilaan ja keittäisi punaiseksi ja nauttisi juomalaulujen säestämänä.

Kivaa syksyä teille!

-JPA

Taitaa kuulua taudinkuvaan? Useampi kertonut että puolen vuoden raitistelun jälkeen alkaa helpottamaan. Ja että menee vuosi ennekuin kaikki myrkyt on poistunut elimistöstä. Riippuu varmaan määristä paljonko juonut ja kuinka kauan. Itsellä ei kokemusta noin pitkistä raitisajoista. Viisaammat ja kokeneemmat voivat kertoa enempi. Itsellä tämän reilun kuukauden raitistelun aikana on lähinnä väsy ja saamaton olo. Taitaa minulla elimistö vaan toipua. Uskon, että kun vaan jatkaa raittiina niin kyllä se elämä alkaa tasaantua. Tsemppiä sulle ja raitista päivää!

naama kirjoitti

Ehkä olisi hyvä hiukan hellittää noista tv-ohjelmista, ja mikseipä kirjoistakin, ja käydä näyttämässä niitä uusia hattuja ihmisille. Ja ilman muuta kaverit ilahtuvat kirjeistä, niin sähköpostitse kuin kirjekuoressakin lähetetyistä. Ja kirjoittele meillekin!

Tänään et ole yksin

Hyvää raitista huomenta kaikille,

Kerttuli; mulla on aivan sama tilanne kuin sinullakin, kuukauden päivät selvin päin mutta siitä huolimatta saamaton ja väsynyt olo. Kun totesit, että elimistö varmaan puhdistuu ja toipilaitahan tässä vielä ollaan. Tekemistä olisi vaikka kuinka paljon mutta mitään ei saa aikaiseksi. Lisäksi mulla varmasti tuo Antabus aiheuttaa krapulaisen olon :frowning: , kun olen ottanut sen aamulla niin n. tunnin kuluttua tekee pahaa, oksettaa, vatsa sekaisin ym. tyypillisiä krapulan oireita. Mulla on tänään lääkäri ja aion ottaa asian puheeksi hänen kanssaan. Tod. näk. siirrän sen oton illaksi, jospa saisin nukuttua tuon olon pois. No, en sitä kuitenkaan aio lopettaa!

Tyyne