Nollaamis tarve tosiaan . Se vain menee samaa kuvioita, että tarve ottaa ja kun otetaan otetaan sitten reippaasti.Eihän tällaista elämänmenoa kaikki ymmärrä varsinkaan vaimo, joka uhannut lähteä pesästä, jos juominen jatkuu.
Vaimo hyväksyy tietynlaisen juomisen, muttei minun kaltaista. Jos otan niin vähän reippaamiin. Hänellä juominen vain muutama lasillinen. Ei jaksa katsoa humalaista miestä, kun omakin isä kuoli alkoholismiin. Mutta kun minä tykkään ottaa ja nollata välillä. Tämä on kova ristiriita. Pitäisi tietysti kokonaan lopettaa, mutta kun en halua. Onko teillä antaa neuvoja elämäni tilanteeseen? En kuitenkaan ole koskaan krapula ryyppyä ottanut. Se on vain yhden illan juopottelua.
Tervehdys vaan! En ole mikään päihdetyöntekijä, vaan tavallinen keskustelija tarkemmin vähentäjä sellainen. Kerrot viestissäsi että juot kerralla paljon josta vaimosi ei pidä ja on vilauttanut jo eroa. Et kuitenkaan kerro kuinka usein juot? Onhan suuri ero juoko kerran kuussa vai joka viikonloppu puhumattakaan että nollaisi harvasepäivä.
Olemme lomapaikassamme ja mulla menossa illan viimeinen neljäs puolen litran keppana. Vaimo lupasi huomiseksi ruuan kanssa punkun ja sitten stoppi!
Mutta itsestäni: Mullakin oli tapana nollata eli vetää lärvit kunnes vaimo sanoi että hän tai viina! Otin Antabuksen avuksi ja sain pidettyä pitempiä taukoja. Plinkkiin eli Päihdelinkkiin liityin viime syksynä ja nyt vuoden alusta on mennyt melko mukavasti kohtuukäytössä viisasta vaimoa kuunnellen. Jos menettäisin vaimon päätyisin rappiolle!
Tuossa pätkässä on se juoni, joka itselläni tuli mieleen. Eli pidempi juomaton tauko. Tauon pituutta on kovin vaikea määritellä, mutta vähintään kuukausi, toki pidempäänkin jos sutjakkaasti sujuu. Siinä saa kuitenkin vähän jo toleranssia tiputettua, jolloin annosmäärät ainakin tippunevat, ellei samantien aloita kovaa harjoittelukautta. Toisaalta tulee tutkailtua myös, että kuinka riippuvainen niistä nollauksista todellisuudessa on. Ja tietysti juttujen lukeminen ja omien aatteiden kirjailu täällä Plinkissä.
nimim. Toistaiseksi juomatta [size=85](600 päivää)[/size]