No niin..

Nyt on tullut sitte eteen kipulääkkeiden lopetus.

Eli olen syönyt Tramaleita vähintään 600mg päivä samoi kodeiinia n.180mg päivä
Rivatril 2mg x2päivässä löytyy paniikkihäiriöön, mutta en jaksa enää soutaa noiden kipulääkkeiden kanssa… :cry:

Lopetan melkein seinään, eli otan vain sitten kun olo käy todella sietämättömäksi. Mulla on kk:den sairasloma joten se helpotaa huomattavasti. Tiedän että fyysiset saattaa olla kovia, ja niitä en pelkää vaan henkisiä. :unamused:

Täällä on varmasti kokemuksia kyseisistä lopetuksista. Ja otan mielelläni kaikki neuvot vastaan!! :slight_smile: olin menossa jo bubreen, mtta tulin järkiini ja päätin lopettaa noiden kanssa leikkimisen. Rivatril on ja pysyy.

-Pete82-

Koita vähentää eka nuo tramalit pois! sitten pikkuhiljaa kodeiinia pois. Riva on ihan hyväkin olla olemassa tolla 2 x 2mg annoksella ja se lieventää noita vieroituksia. mutta älä nyt päivässä tai viikossa koita / ajattele edes lopettavasi kuin seinään.

Varaa niitä rivoja sit silleen,että ei lopu kesken,meinaan krampit saattaa yllättää.Imodium/Imocure reseptivapaa ripulilääke,suosittelen.Huomaat kyllä varmaan miks…Tramalin lopetuksen aiheuttaman huimauksen saa helpoiten pois SSRI-SNRI lääkkeillä,eli siis masareilla,sillä Tramalissakin tuota SNRI:tä on.Pudota nyt alkuun edes vähän ja kokeile sit seinään,moni uhoaa,harva onnistuu.Lycka till!

Todellakin kannattaa edes vähän ensin tiputtaa ja sit vasta seinään, jos seinään haluaa lopettaa. Itse oon lopettanut seinään mm. tramalin 400mg/vrk ja panacodin 20 kpl/vrk (eroteltuina otin). Reflat ei ole mitenkään kivat pienillä annoksillakaan, saati sitten isoilla. Jos nyt kuitenkin aiot seinään lopettaa niin pari vinkkiä:

-Kannattaa syödä buranaa isoilla annoksilla (jopa 2400mg/vrk), jolloin saat pidettyä lihaskipuja ja kuumetta kurissa jonkin verran.

-Ripulilääke on myös hyvä, eli just imodium tai vastaava.

-Paljon juotavaa, ripulin tai hikoilun myötä kuivuu helposti

-Paljon tekemistä!! Mitä enemmän saat pidettyä ajatukset pois aineista, sen parempi!!

Tosissaan ei ole niin helppo homma, miltä kuulostaa, mut toivottavasti onnistut!

Älä koskaan lopeta seinään. Ihan oikeasti. Siihen voi jopa kuolla.
Tässä on jotain mitä itse kävin läpi. Kahdesti… http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=34&t=23042

Päivä 2.

Ja että ihmisellä voi olla sitten kirkas olotila… Tosin mä olen yrittänyt pitää kaikki negatiiviset ajatukset pois lääkkeistä.
Vielä on vaikea puhua mistään, koska pitoisuus on korkea edelleen. Tai ainkin luulisin kun yli 1000mg annoksiakin mennyt parhaillaan per/vrk. (tramalia)

Joo mä olen ton kodeiinin lopettanutkin muutamaan otteeseen, mutta siitä olen päässyt eroon huomattavasti helpommin.
Ihmiset on erilaisia… Mutta tosiaan toi tramali pistää mut koville. Ja nimenomaan sen mielialaan vaikuttavan tekijän vuoksi. Mä olin eilen lekurilla, ja mietin koko ajan korvattavaa lääkettä tilalle, kun lääkäri ei saanut suutansa auki… :slight_smile:
Mutta sit mä löysin mun vanhat efexorit kaapista. Tosiaan vielä on vaikea sanoa mistään mitään… eilen meni tramalia 2x150mg ja kodeiinia 60mg. Mutta yöksi autti rivatril sekä sirdalud ja nukuin pitkästä aikaa hyvin :open_mouth:

Joo mä yritän päästä niin paljon ulkoileen kun mahd… Mulla on koira ja sen kanssa mennään joka päivä. Mutta nyt on velipoika kosiskellu kuntosalille ja otan senkin varmaan tähän mukaan, niin eiköhän “möröt” saa kyytiä… :slight_smile:

Joo en tule seinään lopettamaan, mutta jos esim pystyn meneen jonkun aikaa eilisellä annoksella, Niin no panic.

Kiitos kaikille hyvistä ja ajatuksia herättävistä vinkeistä. Yritetään pysyä pystyssä… Kiitos :slight_smile:

Mitäs sun elämään nyt Juli_a??

No taas mä tuun tänne sotkeen muitten suositukset… :blush: Anna palaa vaan. Lopeta seinään, mut kato että sulla on vähintään pari nappia jokaista lääkettä kaapissa. Olos tulee romahtaan suht nopeesti ihan hirveeks ja saatat muutua jopa sekavaks. (Mä oon lopettanu tramalit paljon suuremmasta annoksesta seinään, mut sairaalassa ja menin niin pahaan kuntoon, että mulle tungettiin väkisin tramalia kankkuun. :open_mouth: Ei kuulemma voinu olla kokonaan ilman, kun kunto oli niin paha).

Kun olos alkaa muuttuun ihan hirveeks ni venytä ja pitkitä helpotuksen hakua aina vaan pidemmälle ja pidemmälle. (Kodeiinin ja xanttujen kans mä päästin itteni niin sekavaan olotilaan lopettaessani ne seinään samaan aikaan, et en meinannu enää erottaa unta ja todelisuutta toisistaan, enkä pystyny enää kävelemään vaan jouduin ryömimään vessaankin). Sit kun tuskat oli jo ylittäny mun varsinaisen sietokyvyn ni otin ihan pikkuisen palan xanttua. (mulla ei ollu käytettävissä lopetukseen, kun yksi kahden millin xanor depot ja siksi jouduin päästään itteni ryömimis kuntoon).

Ja lääkkeeksi tälle vierotusajalle suosittelen samoja kun muutkin: Imocur ripuliin, buranaa ja panadolia särkyyn. Panadolia suosittelen siks, et burana sekottaa mahaa isoilla annoksilla ja opparirefloissa se ei oo kauheen hyvä juttu ku joutuu muutenki vetään ripulilääkettä. Juomaksi mulle määrättiin vichyä, et saan elimiston suolatasapainon pysyyn kohillaan, kun mä en pystyny syömään kahteen viikkoon muuta, kun jugurttijuomia, jotka nekin oksensin yleensä ihan heti. Mut noi jugurttijuomat ja esim. lihaliemi vois olla hyviä eväitä kovaan lopetukseen.

Ja kun seinään lopettaa ni se tuska on niin suurta, et jos on mahista saada läkkeitä lisää ni niitä kyllä hakee. Varmista siis, ettet sais niitä ainakaan kuukauteen lisää, jolloin sun on käytävä toi helvetti läpi ja pääset todennäkösesti pysyvästi kuiville. Ite pääsin kolme vuotta sitten kuiville just tolla seinään lopetuksella ja se onnistu vaan siks, etten saanu lääkärille just sillon aikaa ja kun vihdoin sain sen ajan ni kaikki reflat oli jo ohi ja ajattelin, etten enää halua lääkkeitä, kun kerran oon niin paljon kärsiny niitten lopettamisen eteen. Onnea matkaan! Kolmen viikon kuluttua reflat on kokonaan poissa ja pelkkä muisto vain ja sä olet kuivilla!

Tipi,aika riskaabelin neuvon annoit,ei kaikki pysty seinään lopettamiseen,ja varsinkin kun on vielä tramalia jälellä,on suuri riski sortua uudestaan ja aloittaa koko prosessi alusta.Tietty jos onnistuu,niin antaa palaa,mutta yli 1000mg:n annosten jälkeen vaatii hirveätä tahdonvoimaa lopettaa seinään.Ja jos hätä tulee,ei välttämättä kykenekään sinne sairaalaan menemään.Mutta erilaisia ollaan,jotkut pystyy,toiset ei.Itse yritin,ja sattumalta pääsin sairaalaan,en kyennyt enää liikkumaan,niin pahasti kouristelin.Onneks oli kaveri lähellä.

Silläpä sanoinkin, et jokaista lopetettavaa nappia pitää löytyä kaapista, kun tohon hommaan lähtee. Montaa siihen ei tarvita ja ihan parikin 100mg tramalin pitkävaikutteista riittäis, kun niitä ei tarvi ottaa, kun joku neljäsosa tablettia kerallaan sit kun tuska alkaa kasvaan. Mun tramal lopetus seinään tapahtu kuitenkin annoksesta 3200mg-4800mg/vrk eli paljon suremmasta määrästä ja kaiken kaikkiaan pakottivat ottaan kaks tramal piikkiä sielä sairaalassa ja tosiaan mä oisin jättäny ne väliin, mut lääkäri ei antanu vaihtoehtoja, kun olin kuulemma sekava. Tosin mun tota noin kovaa käyttöä ehti jatkuun vaan joku 2-4 viikkoa (en muista, kun annos oli niin korkea, et hädin tuskin muistan sen, et otin ainakin aamulla ja illalla aina 8x200mg ja se on epäselvää, et otinko myös joka kerta päivällä sen saman satsin) ja sitä ennen annokset oli varmaan jotain tuhatta milliä, mut kuitenkin jos noinkin korkeelta voi lopettaa miltei seinään niin pienemmästä sen kyllä pitäis onnistua, kunhan on mistä ottaa sen murusen aina, kun oireet alkaa ampumaan yli. Ihan sekin voi riittää, et ottaa sen 25mg pitkävaikutteista aina joka toinen päivä viikon ajan ja sit oireet jo helpottaa, mut varoks kantsii varata siihen alkuun 50mg päiväannosta pitkävaikutteisella ainakin viikon ajalle joka toiseks päiväks. Missään nimessä tyhjällä lääkekaapilla tota ei voi lähtee koitaan, kun ne reflat voi tosissaan olla ihan hirvittävät ja niitä ei vaan kerta kaikkiaan välttis kestä. Joku helpotus pitää siis olla lähellä sit, kun ei enää selviä.

Seinään lopettamiseen voi kuolla, eli ei kannata yksin olla, jos seinään lopettaa! Vaikka oliskin tabuja kaapissa, niin silti on mun mielestä turhaa seinään lopettaa, jos pystyy vähentämään ja sit pienestä määrästä lopettaa. Turvallisempaa ja onnistuminen varmempaa, kun hitaasti lopettaa.

No mut eikös se ole vain bentsot, minkä seinäänlopetus on vaarallinen? Käsittääkseni oppareista sanotaan vaan, et lopettaja toivoo ehkä kuolevansa ja luulee kuolevansa siihen tuskan määrään, mut ei siihen kuole. Eikös tramalkouristuksetki tuu liika-annoksella, eikä lopettaessa? Mä en nyt jaksa millään ettiä tietoa tästä aiheesta, joten josko joku muu vois kertoo faktaa tästä. Mä kun oon lopulta kuitenkin “erikoistunut” vain bentsojen ja kodeiinin käytön lopettamiseen ja tramalista on vaan se yks kokemus, mikä ei anna kovin laajaa näkemystä erlaisista vierotustavoista.

Veit jalat suustani, eli siis täysin samaa mieltä, mieluummin jarruttaa ennen ku tupsahtaa seinää päin, voi myös tehdä vieläkin huonommin kuin ajamalla suoraan seinään, kaasuttaa vielä varmuuden vuoksi kunnolla loppu metreillä…

:mrgreen: Tungenpa itseni tähän keskusteluun mukaan ja omasta kokemuksesta suosittelisin lopettamista kerralla. Se on tuskattomin tapa lopettaa opiaatit kuin pitkä pudotus----tosin henkistä koukkua pitää myös käsitellä. Lipsahtaa äkkiä uudestaan lievien opiaattijohdannaisten tuomaa euforiaa hakemaan ja taas on koukussa. Opparirefloihin ei kuole! En ole itse kalkkunaa Tramaleista/kodeiinista koskaan hankkinut, vaan hieman tuhdimmista opiaateista ja jokaisella kerralla se on kestänyt päivälleen kolme viikkoa. Imodiumia ja Panadol-poretabuja+Buranaa ja peiton alle varautuen lieviiin kipuihin ja mielitekoihin sekä wc:ssä juoksemiseen—siinä se. Tsemppiä! :smiley:
Ps. Ai Tipi olikin jo suositellut samaa----pitäisi aina lukea jokainen viesti… mä vaan silmäilin. :wink:

^opparirefloihin ei kuole,mut niihin oireisiin jota ne aiheuttaa voi.Esim itsellä paljastu rytmihäiriöt yms. vasta sairaalassa,kun menin niin heikkoon kuntoon.eli kaikki ollaan YKSILÖITÄ, ei tiedä mitä toinen kestää ja mitä toinen ei.Sulla on Alexandra kokemusta subusta,ei ne tramaliviekkarit ISOilla annoksilla paljon lievempiä ole.

darg magus… Hienoa ja järkevää tekstiä! :slight_smile:

No tässä ollaan kohta viikko kärsitty semmosia oloja että “alta pois”… Mutta periks en ole antanut vaikka on itku lentänyt isolta mieheltä parina yönä… :slight_smile: Ja annostuksesta sen verran että 1000mg/vrk tramalia on nyt 300mg/vrk, Eli kolmesti päivässä!! Ja tässä se tuleekin pysyyn sitten ainakin viikon. Seuraavat pudotukset lähtee 50millistä… Eikä 700millistä vajaassa viikossa… :wink:

Kodeiinin kanssa mennään siinä 60 millissä… Eli 120milliä vähemmän. En ruvennut itse enää riehuun ton 700millin pudotuksen jälkeen, vaan painoin kunnon lääkärille, joka väänsi mulle inhimillisen ohjelman… Ihmetteli että olen itse päässyt sinne asti kyseisissä tiloissa… Kas kummaa vanha harrastus… Eli punttis on palannut, ja lenkkeily. Tänään kun heräsin en voinut uskoa hyvää oloani. Ei kipuja ja pää kirkkaana… No en hehkuta tässävaiheessa vielä enempää, mutta kuitenkin.

Eli periaatteessa mun pitäis olla lääkärin mukaan 3viikon jälkeen lääkkeetön mies… Mutta ajattelin antaa itselleni vielä ainakin 6viikkoa… Mun mielestä mies (joka pudotti 700milliä 5päivässä) Niin tommonen 50milliä per viikko on järkevää siedätystä, ennen varsinaista loppua. Päivittelen taas kun siihen on aihetta.

Kiitos kaikille! fiksuista vinkeistä ja mielipiteistä :slight_smile:

Moro again everybody!

“kiduttu” on, :confused: Mutta näköjään rupeaa kannattaan… :slight_smile:

Vois sanoa että tää ja eilinen ollut jo yllättävän hyviä. Ilman kodea nyt kolmatta päivää… Ei oikeastaan enää muuta kun hiki lentää ja “pieniä” raivareita/särkyjä… Löysin toissa yönä lääkekaappia penkoessani 5ykkösen xanoria. Ja niistä nyt ollaan saatu apua pahimpiin sätkyihin ja unettomuuteen.

Tramalin pudotus 1000millistä 3sataan on ollut vaikein, mutta nyt olen sujut. Eli olen näillänäkymin selviämässä… :astonished:
Tosin tästä 3sadasta on kuitenkin matkaa, enkä pidä sen matkan kanssa kiirettä. Mutta niin olen päättänyt että 50 kymppiä lähtee nyt per viikko. Mä olen tätä yrittänyt jo niin moneen kertaan, että tätä vääntöä mä en tule enää tässä vaiheessa häviämään :sunglasses:

Päivitellään!

No mikset sä Alexandra lopeta sitä korvaushoitoaskin seinään,niinku DM tossa jo aihetta sivusi.Jos kerta se on niin paljon helpompaa lopettaa opiaatit/opioidit seinään,niin miks sitten joka päivä käytät lisää buprea,kun voisit ihan yhtä hyvin sen omien sanojesi mukaan katkaista seinään?? Hirkku,hyvin näyttää menevän,jatka samaan malliin.

Voisin nyt itsekin yhtyä tähän topickiin. Minun on nyt yksinkertaisesti päästävä Tramalista eroon. Koukku oin liian kova, keho ja pää on liian huonossa kunnossa tuon takia. Mukana itselläni on tietenkin myös muita päihteitä, pääasiassa piriä mutta tuosta vieroittuminen ei ole kovinkaan vaikeaa ainakaan selvin päin. Tramalissa on minulla vielä se huono puoli, että se laskee minulla arvostelukykyä ja itsesuojeluvaistoa. Eilenkin kun olin päivän aikana ottanut (nauttinut?) 600 mg Tramalia niin jostain ihmeen päähänpistosta menin illalla ottamaan muutaman nokallisen pöhinää. Ja tämän tein tilassa, jossa pääni on jo valmiiksi suht murskana viimeisimmästä rankemmasta pirin ja Tramalin yhteiskäytöstä kolmisen viikkoa sitten.

…Eli Tramalista on nyt vain päästävä eroon; tässä käy oikeasti muuten vielä todella huonosti!

Olen yrittänyt lopettaa monta kertaa mutta olen romahtanut aina muutaman päivän jälkeen, viimeistään viikon sisällä. Vieroitusoireet ovat yksinkertaisesti olleet niin järkyttävän tuskallisia ja mielipuolisia etten vain ole kestänyt.

Pari kysymystä:
Tällä hetkellä tulen toimeen ja viekkarit eivät iske jos pidän päiväannoksena 400 mg pitkävaikutteista Tramalia. Olisiko tästä mahdollista lähteä tiputtamaan tuo sanottu 100 mg / viikko ja yrittää päästä näin koko paskasta eroon kuukauden aikana? Vai onko tuo liian optimistinen haave?

Tramal on ollut minulle myös ainoa lääke, joka on vaikuttanut mielialaani positiivisesti. Joten fyysisten vieroitusoireiden lisäksi luvassa on myös mielialan romahdus ja rankka masennusvaihe.

Mikä voisi olla järkevä tukilääkitys vieroituskuukauden ajaksi? Ainakin kipulääkkeet ja ripulilääkkeet kuuluvat varmasti kuvaan koska kipua ja vatsan sekaisin meno nyt ainakin on luvassa. Dark Magus taisi jossain kirjoittaa, että pieni määrä Efexoria voisi auttaa kramppeihin? Noita ainakin minulta löytyisi lääkekaapista pilvin pimein kesken lopettamani masislääkekuurin jäljiltä.

Et sä siitä kuukaudessa kyllä varmaan selviä, mut voit koittaa tiputtaa ton 100mg/viikko niin kauan, et sulla on enää 100mg päiväannos ja sen otat sit kahdessa erässä eli puolitat lääkkeen ja vähennät sit kun oireet on tasaantunu ni joko ensin toisesta puolikkaasta puolikkaan tai sit molemmista yhtäaikaa, mut ei kannata ihan heti tostakaan hypätä nollille, mikäli seinäänlopetus ei oo sun “alaa”.

Loppuvaiheessa kantsii oikeesti olla tekemättä valmiiks sitä suunnitelmaa vähennyksistä ja vähentää aina sillon, kun on jo muutaman päivän pärjänny sillä alennetulla annoksella täysin ilman refloja, koska sillä saattaa välttää kokonaan sen kammottavan olon, mikä tulee, kun lopettaa opparit kokonaan. Jos sul ois tossa lisukkeena pannarit ni voisin sanookin, et anna palaa vaan ja lopeta melkein seinään tramalit ja korjaile hetki kodeiinilla ja lopeta ne sit ihan niin nopeesti, kun kroppa kestää (vaikka seinään jos jaksat sen helvetin), mut kun sul on pelkkä tramal ni se lopetus voikin olla yllättävänkin tuskallinen vielä pikku annoksestakin. Tää on sellanen juttu, mikä selviää vaan koittamalla, eli koita vaik ensin tätä omaa ehdotustas ja voit siinä lopussa koittaa joku päivä olla kokonaan ilman ja kattoo tuleeko kovat reflat vai ei ja jos tulee ni meet noihin puolikkaisiin ja puolikkaan puolikkaisiiin ja jos ei tuukaan mitään sietämättömiä oloja ni lopetat sadasta millistä seinään. Pääasia on, ettet laske sitä epäonnistumiseks jos et pysty lopettaan sadasta seinään vaan jatkat siitä niillä puolikkailla niinku se ois ollu koko ajan se varsinainen suunnitelma. Näin vältät sen tilanteen jossa tekee mieli ryssiä koko lopetus kun vastaan tulikin eka repsahdus.

No mulla ainakaan kodeiini ei toiminu sillon, ku käytin tramalia, koska tramal on sen verran vahvempi lääke. (Joo mulla oli tramal annos tosi, tosi iso ja voi olla, et mun käsitys ko. lääkkeestä on siks vääristyny). Eli jos mulla ois ollu pannareita tossa sivussa ni todennäkösesti niitä olis todellakin vaan ollu, mut en ois niitä juuri syöny, koska ne ei ois toiminu tai auttanu kipuun. Eli tällä aattelin, et jos siinä rinnalla ois pannarit ni niitä ois luultavasti käytetty vain vähän ja nyt ne kävis mainiosti siihen tramal reflojen poistoon ja kodeiinin seinään lopettaminen ei ole ollenkaan haitalista, joten jos tramalista vaan pääsee nopeesti eroon kodeiinin avulla ni sit voi koko homman lopettaa seinään ja kärsiä sen viikon maks kaks ja se on sit siinä. Mun kokemus myös tramal refloista voi toki olla vääristyny, kun siitä älyttömästä annoksesta lopetin seinään sielä sairaalassa ni mulle on jääny vaan se mielikuva, et reflat on nin kovat et siinä menee ihan sekavaan tilaan. Kodeiinin seinään lopetuksessa sentään pysyy ajatus kirkkaana, mut tosiaan tramalissa sitä menee ihan sekasin. Eli tällanen käsitys mulla näiden kahden lääkkeen vaikutuksista…