Niin minäkin!

Niin minäkin olen alkoholisti ja viimme aikoina on ollut aika kovia mielitekoja juomaan.Nytkin tekee vaan niin perkele…i ihan kossu paukkua mieli.Välillä oli aika hyvä olo,vaihe tai sellainen tasainen olo,mutta aika usein kuitenkin tekee mieli juoda.Mitään erityistä ei elämässäni ole muuten tapahtunut ja vaimon kanssa mennyt paljon paremmin,kuin juovana aikana.Tietenkin yrittäjän arki on aika ahdistavaa välillä ja melkoista tasapainoilua tulojen,menojen tulevien töiden ja yleensä tulevaisuuden näkymien suhteen.Lisäksi nuo fyysiset ongelmat kipeiden olkapäiden takia,jotka vaivaavat lähes koko-ajan ja myös yö unia häiriten.Oikeastaan olen muutamien viikkojen ajan taistellut juomista vastaan melkein koko-ajan,mutta kuitenkin aamuisin ollut hyvillä mielin,etten ole sortunut ja ajatellut kaiken helpottuvan aikaa myöten.Vertaistukeakin olen käynyt kuulemassa,mutta sekin on nyt tuntunut jotenkin vastenmieliseltä.Tätä plinkkiä olen lukenut usein ja ollut siitä harmissani,kun on joitakin jo tutuiksi ja samaan aikaan alkaneita kadonnut sivuilta.No tänään en aio juomaan alkaa vaan menen nyt saunomaan ja odotan,jos huominen helpompaa.Huomenna tulee kuluneeksi neljä kuukautta,kun viimmeksi kaljan kovaan krapulaan join ja sen krapulan muistaminen kyllä ahdistaa mieltä viekläkin.Kummallista,että silti mielessä tuo juominen. Ei tule helvettiäkään näiden ajatuksien kanssa,kun tietää tarkkaa mihin helvettiin taas johtaa,jos alan juomaan edes vähän ja silti tätä tasapainoilua puolesta ja vastaan!synkin ajatuksin akkari. :frowning:

Tervehdys Akkari. Olis hyvä jos kossupaukut ja kaljat jäisi väliin. Joskus vaan on sellaisia turhauttavia ja kireitä aikoja. Minullakin. Mutta ei ryyppääminen mitään paranna, hetkeksi keinotekoista ja pettävää irtautumista tilanteesta ja sitten taas lähtöruutuun. Sääli aikaa joka soluisi sormien välistä. No way!
Mitä noihin kadonneisiin matkatovereihin tulee - joitain minäkin kaipailen. Ehkä joku on retkahtanut tai pitää vain muuten kirjoitustaukoa. Itsellännikään ei tällä hetkellä aina tarmoa riitä joka paikkaan. Hyvin moni on kuitenkin hengessä ja lukijana mukana. Vaikka olisikin taka-alalla. Tsemppiä sulle! :smiley:

Juomishimojen kanssa painiminen on sellainen laji jota en ite ole ikinä hallinnut. Osaltaan varmaan johti sitten siihen, että alkoholisoiduin.
Omia juomishimojani torjuin antabuksella. Ensi alkuun ihan päivittäin, sitten pikkuhiljaa vähennellen mutta kuitenkin niin, että purkki oli aina saatavilla. Joskus nappasin ihan kuiviltaankin, pilsu suuhun ja vettä perään :stuck_out_tongue:

Hiljakseen ne himotukset alkoivat häviämään. Tilalle tuli muita keinoja ratkaista asiat. Tänä päivänä viina ei ole minulle ratkaisu yhteenkään kiperään asiaan. Elän todella rankkoja aikoja, mutta ryyppäämään en ole alkanut enkä ole kyllä tarvinnut antabustakaan.

Tämä on ollut minun konstini selättää juomishimot. Se oma keino kyllä jokaiselle löytyy, näin uskon.

Voimia ja jaksamisia sinulle.

Huomenta Akkari!

Yrittäjän asiat ovat tuttuja minullekin, hyvine ja huonoine puolineen. Juomisen tarve minulta katosi hyvin pian päästyäni vertaistuen pariin, ja olen siinä pysynyt tiiviisti. Sieltä olen myös saanut tuen lisäksi ystäviä, kavereita ja perhetuttujakin. Vertaistukihan on kaksisuuntaista. Päivä kerrallaan -kirja mainitsee tänään, että nöyryys ja terve itsensä rakastaminen kuuluvat yhteen.

Torstai on toivoa täynnä, viritän mieleni tapaamaan illalla kohtalotovereita.
Raitista päivää meille kaikille lopettajille!

Kiitokset vastauksistanne andante,lomamuisto ja Jaana! Hyviä ajattelemaan pistäneitä asioita kirjoittelitte ja oikeastaan ihan itsestään selviä juttuja kaikki.On varmaankin vaan niin alkoholistinen ajattelumalli omassa päässäni etten voi aina itseni parhaaksi olevia asioita ymmärtää ennen kuin ne joku toinen sanoo,kirjoittaa.Tulin juuri vertaistuestakin ja olo positiivisempi ja nöyrempi,kuin eilen.Eteenpäin kohti huomista aamua ja iloinen täsäkin raitiista päivästä! t.akkari :slight_smile: