Mua ei ole koskaan kiinnostanut kohtuukäyttö pirin kanssa, ts. se valvomissekoilu kuuluu mulla olennaisena osana hommaan, enkä mä ilman sitä saa koko paskasta mitään irti. Kokeillut olen ja oli kyllä niin tylsää, että mieluummin olen tyystin ilman. Sama juttu, kuin alkoholin kanssa, eli ei kiinnosta mikään parin saunakaljan tissutus tai kevythiprakka baarissa kuuden annoksen voimin, joiden jälkeen kiltisti kotiin nukkumaan. Mieluummin täysin kuivin suin, jos en känniränniä saa päälle. Tietenkään tuo vimmainen pirin kiskominen, nousujen metsästys heti edellisten hieman laannuttua ja siitä johtuva pidempään jatkunut valvomis-syömättömyys ei mitään hyvää poikinut, vaan seuraukset olivat monesti melko karseat, mutta vanhemmiten aloin hoitaa homman niin, että ne pirirännit jäivät pariin-kolmeen vuorokauteen, joiden jälkeen lepäsin ainakin viikon ennen seuraavaa kierrosta ja tuossa syklissä ei tokikaan vielä mitään järjettömän pahaa vahinkoa saanut aikaiseksi. Masennusta tuokin kyllä pahensi, koska eivätpä aivokemiat siinä viikossa mihinkään ehtineet palautua, mutta tuolla keinoin mun oli mahdollista saada piristä irti se, mitä siltä hainkin kutakuinkin harmittomasti.
No, mun kohdallani paras ratkaisu lienee se, etten vedä piriä ja helppoa se on nyt ollutkin, kun ei ole enää viimeaikoina kitkuttanut sitten tippaakaan. Aivan hyvin voi alkaa kitkuttaa vaikka jo 5 min. kuluttua, eli mitenkään ehdottomasti taaksejääneenä elämänä en amfetamiinia näe, mutta sitten kait vedän sitä tuolla parin päivän metodilla. Eikä ole sekään varmaa, että se siihen pariin päivään jäisi, eli saatanpa innostua ja kiskoa itseni johonkin psykoosiin, kun mikään ei riitä, mutta oikeastaan tuo rännien lyheneminen tapahtui ihan itsestään iän myötä, kun ei sitä vanhana yksinkertaisesti jaksa. Aivan sama, kuin alkoholin kanssa. Yhtä kaikki, mun elämäni on huomattavasti parempaa ilman piriä. En mä edes mitään psykoosisekoamisia niinkään pelkää, mutta kun olen saanut tuon masennuspuoleni hoidettua toistaiseksi pois, niin en todellakaan kaipaa sellaista aivokemioiden ronkkimista, mikä toisi depiksen takaisin.
Edit: Viimeksi olen käyttänyt amfetamiinia elokuussa pitkän tauon jälkeen ja kyllähän siinä sekistelyrännissä 3-4 vrk. vierähti ja tuli miltei nuoruus mieleen
. Alkoholia meni siis reippaasti myös, kuten mun tapauksessani sääntönä on, lisäksi tuli vedettyä benzoja siihen kylkeen, vaikka nykyisin välttelenkin niitä alkoon sotkemasta, kun sen verran liikaa alkoi vainottaa(Vainottelu on siis mun mielestäni vain hauskaa ja kuuluu asiaan piripäissään tiettyyn pisteeseen asti, eli siihen, kun vielä tietää harhojensa olevan harhoja
:mrgreen: ) ja siinä oli sitten se retkahdukseni bupreenkin. Se oli kyllä aivan turha juttu. Siinä mielessä toki hyvin tarpeellinen, että tulipa todettua, ettei bupre anna mulle enää mitään, mutta harmittaa vain se pienikin tuhlaus, kun senkin murun olisi voinut vetää joku, jolla siihen oikeasti tarvis on
. En kärsinyt mitenkään tuosta “kunniakierroksesta”, kaiken kaikkiaan se oli ihan hauskaa, mitään hirveitä ei tapahtunut ja ihan lämmöllä sitä muistelen. Jälkiolot olivat ihan okei, eli olin ehkä hiukan masentuneempi hetken, kuin perusdokuspurtin jälkeen ja toki niin uupunut ja nälkäinen, että siitä toipuminen otti oman aikansa, mutta missään nimessä ei mitään sellaisia laskumasisteluja, jotka olisivat elämääni häirinneet tai joita en olisi voinut käsitellä täysin ohimenevinä ja asiaan kuuluvina aivokemiasotkuina. Mitään himotuksia tuosta ei myöskään jäänyt päälle. Joo, jospa tuo olisi ihan jees, että 1-2 vuoden välein kiskaisee tuollaisen nostalgiarännin :mrgreen: . En tosin olisi yhtään pahoillani, vaikka jäisi kokonaan välistäkin.