neuvoja!???

eli tarttisin neuvoa et mihin lääkkeeseen kannattaa xanorit vaihtaa…täl hetkel menee 2mg päivässä…oli joskus 4mg…santtuihi jämähtää nii pahasti. Tietenki se et suostuuko lääkäri vaihtaan ne pillerit, tuntus ainaki et en millään kolmella pamilla pärjäis… :unamused:

Jos ei nuo sun santerit o depotteja ni varmaan kandeis ensin vaihtaa depotiks, jollei ole
ja jonkun ajan kuluttuu vaihtaa vaikka rivatriliin, uskoisin et vaihto onnistuu ja sitä kautta
pääset sitte eroon. Voisin kuvitella, et rivatrili on ‘helpompi’ lasketella pois ku vaikka xantut.

En ole lääkäri. Mut luulen et noin kannattaa toimia. tsemppiä.!

Ei toi 2 mg enää ole hirveän paha päiväannos. Mikä tahansa “helpompi” bentso käy, jos annostus on oikea. Rivat, Diapamit ja Opamoxit on hyviä vaihtoehtoja.
Asiantuntevan lääkärin pitäis tietää tai osata tarkistaa, mikä määrä toista lääkeainetta vastaa 2 mg Xanoreita. Siitä vois aloittaa tiputtelemaan. Ensin vaikka 3 x 30 mg Opamox/pvä tai 3 x 1 mg Rivatril/pvä.

opamoxit on hyvä vaihtari jos ne toimii enää xanttujen jälkee mut ite kyl tiputtaisin 4x30mg tai 3x50mg, ei oo kuitenkaa mistään vahvimmasta päästä

juu…kiitoksia vinkeist…:slight_smile: yritän rivoihin tai moxeihin…parin päivän päästä lekurille…katotaa mitä sanoo…aamul 1mg nopeaa…illalla 1mg depoja on ny…yks saatanan kirous…

Mulla aikoinaa lääkäri olis suostunu vaihtamaan santut rivoihin, koska santut on niitä paskimpia ja koukuttavimpia lääkkeitä bentsoista (IMO). Mä ite kokeilin aikoinaa vaihtaa santut pameihin mut siit tuli järkyttävät viekkarit et mäkii suosittelen et pyydät eka vaik pienemmän määrän depot-santtuja ja siihen rinnalle toisen lääkkeen. 3 depot santtua vastaa 4 normi-santtua ainakin lääkelaitoksen mukaan (se lukee santtujen tuoteselosteessa). Joka tapauksessa jos oot noita pitkään syönyt, ni voit varautua viekkareihin vaikka saisitkin toista lääkettä tilalle…

Mulla alpratsolaamin sain vaihdettua diatsepaamiin, jonka titrasin annokseen 0 mg päivässä muutamassa kuukaudessa.