Neuvoja tarvisin...

Tarttisin nyt kipeästi jotain neuvoja :question: ja jos kirjoitin väärään osioon,pahoittelen,olen eka kerran täällä.

Helvetti olen niin kiukkunen,vittuuntunut,ja erittäin väsyneen kypsä…No asiaan :confused:
Mä en ole milloinkaan mitään päihteitä käyttänyt,jollei nyt jotain lihasrelaksantteja oteta mukaan.Joita määrätty lekurissa.
Mutta mun ns.miesystäväni kuka paras kaverini sotkeutui tässä kesän aikana,ja nyt ihan sekaisin koko tyyppi.
Stoori ois pitkä,mutta pääpiirteittäin menee näin->kertoi ottaneensa metaa,ei kerro mulle tuo paljoa,sen tiedän mitä lukenut.Mutta mun ongelmani on se,että tää on nyt muuttunut aivan vainoharhaiseksi.Lukee raamattua,ja puhuu mun olevan siinä kirjassa,nyt olevan sodan,maassa ja taivaassa.Kuvittelee naapurien äijien olevan poliiseja(eivät tosiaan ole)välillä käskee sammuttamaan kännykän,ettei liikaa sähköä.Voi vittu.No asumme onneks eri osotteissa :confused:

Eilen sitten oli ottanut viinaa,ja meni aivan raivohulluksi,kuskasin kotiin.Alkoi matkalla hakkaamaan tuulilasia,puhumaan et,mulla ja kaikilla sitä vastaan joku suunnitelma,hoki vaan kuinka sitä saa mitä tilaa…
Muutenkin oli aivan pihalla,koitti kuristaa,ei niinku tajunnu,et taas kerran mä vaan jelpin :imp:
Se nyt mun tärkein kysymys,voiko noista aineista jäädä joku psykoosin tapanen päälle??
Vai veteleeköhän koko ajan,ailahtelee niin paljon.Ja näänhän mä ettei kaik ole kunnossa.

Lekuriin ei suostunut eilen lähtee,mutta maanantaina kuulema yksityiselle kertomaan suoraan et on harhanen,ettei siel oteta seuloja ym.En helvetissä enää tiiä,miten itte suhtaudun koska noi jutut satelliiteista ym on jo rasittavia,ja se täs vielä on,ei puhu noita muille,mulle kuulema pystyy etten hoida pakkohoitoon…
Ite täs jonnee kohta joudun,kuunnellu nyt 3 vko tota kaikkea.Yrittää yksityiseltä rauhottavia,voiko niiden kaa päästä noista oloista,koska itte vaan en kauan jaksa kuunnella,ja kaik kuristusyritykset mietityttää,et kohta se oikeest näkee mussa jonkun devilin…
Hoh hoijaa,sori vuodatus,en vaan nyt ees omille kavereilleni,saatika duunissa voi näitä puhua…

Lyhyesti… Kuulostaa pieneltä psykoosin “poikaselta” Tosi kamalaa, jos äijä käy suhun käsiks. Mut asia on kuitenkin niin… Et ei sun tarvitse sietää tuollaista.
Tee ihan kylmät…
Hommaa metapussi itelles… Siku näät tän tyypin ni heitä pussi pöydälle ja ittes sihen pussin viereen ja sano “kumman otat, sen kumman otat ni otat ja toista et saa, et saat vaan jommankumman”… :confused:

Tiedä sen enempää, ku et meta on todella vahva ja paha huume! Ehkä yks pahimmista mitä on olemassa tän pienen pallon päällä koskaan keksitty/tehty/jalostettu… etc…

Koita pärjää ja jaksamisii sulle! Ja muista et tääl voit puhuu avoimesti anonyymisti, kukaan ei sua täällä tuomitse! Meil on tääl päihdelinkissä suht hyvä porukka kasassa, niih… :slight_smile:

Yst terv: thisnuty

Ihanasti,ja kiitos sulle oikeesti TOSI paljon!!
Olet oikeassa kylmien tekemisien kanssa,ei tälleen voi jatkua.
Neuvosi muutenkin varteenotettavia :wink:
Eilinen se kuristus ja hilluminen sattu autoa ajaessa,vaan että oli saanut päähänsä,et mulla ja jollain naapurilla suhde,poltetetaan pilveä,ja juonitaan häntä vastaan :frowning: kuinkahan kauan noi psykoosit kestää?
kuulema annan merkkikoputuksia,kun kahvikuppi kolahti…
Ai stana,kellekköhän?Ja oon vuoroduunissa,ni käytän aineita kuulema minäkin,sanoin etten,mutta sano kaik täsmää…valvon,mulla energiaa,ja tunnen aineiden käyttäjiä :smiley: ,hoh hoijaa
Joo tunnenkin,mutta miks nyt kuvittelee,et mä käytän,…meillä duunissa testataan,mutten ala tälle mitään lappuja kantamaan,että seulottu on,ei sitä tartte todistella…Ainakaan tolle…

Vit*tu mikä tilanne.
Oli erittäin ihana purkaa itteään tänne,ja saada vastaustakin :slight_smile:

No en mää tiiä kannattaako alkaa heitteleen metapuseeja pöydälle ja käskee valitseen. Kaverilla on psykoosi päällä, tuskin se tahallaan on hankala. Se pitää saada nopeasti hoitoon, kun jotenkin sain sellaisen kuvan, että hänen kaveripiirissä ei varmaan osata oikein handlata kaverin vainoja. Yksityiselle ja rauhottavia, niin kyllä se siitä. Kyseessä on todennäköisesti ollut MPDV-huume (tuossa yläällä on siitä juttua ja voit lukea, kuinka vainoharhaiseksi se tekee). Sitä myydään amfetamiini/metamfetamiinin sijaan tai seassa. Tietty se on voinut olla metaa/metamfetamiiniäkin. kyllä metakin voi tehdä vainoharhaiseksi.

Voimia ja yritä kestää vielä huomiseen. Ei se kaverisi voi mitään itselleen. Nopeasti lääkäriin, ennnen kuin lääkäritkin on salaliitossa häntä vastaan.

mä koittaisin saada kaverin syömään psykoositroppeja isolla annoksella (seroquel/ketipinor, levozin, leponex)
näitä siellä psykoosipolillakin ekana annettais.
tosin oon samaa mieltä tosta seurannasta…
ja lääkkeiden syöttäminen ei oo helppoa varsinkaan jossei tyyppi käytännössä tiedä paljoo mitään asioista.

Raamattu ja huumeet ja tai viina on vaarallinen yhdistelmä samaan aikaan. Kahden tien kulkeminen on vaarallista leikkiä. Sillä henkimaailma on todellakin todellinen. Ties kuinka monelle on “jeesus” tai “jumala” tai paholainen ilmestynyt houruissaan. Jeesus ja Jumala ovat lainauksissa siksi että he eivät ilmesty houruissaan olevalle vaan he ilmestyvät heille jotka seuraavat Häntä Totuudessa…

En jaksa uskoa että tyyppi avautuisi yksityiselle, tai ainakaan söisi sieltä saamiaan lääkkeitä. Se yksityinenkin on varmasti käynnin jälkeen salaliitossa ja määrännyt myrkkyä. :frowning:

Ainoa tapa on että soitat poliisit kun käy uudelleen käsiksi johonkuhun, nimenomaan kun, koska se varmasti tapahtuu uudelleenkin. Psykoosi vain pahenee kun käyttää metaa/MDPV:tä. Voit toki yrittää ennenkin, jos olet varma että saat poliisit puhuttua puolellesi ja viemään kaverin lääkäriin eikä tämä enää osaa näytellä normaalia.
Toinen tapa on ottaa yhteyttä lääkäriin/mielenterveyspaikkoihin ja kysellä apua sieltä. Voivat myös pyytää kaverin käymään, mutta vaikea sanoa meneekö hän.

Joka tapauksessa, mitä pisempään psykoosi kestää, sitä varmemmin se toistuu ja jää päälle. Eli kiireesti hoitoon.

Hei,

yllä olet saanutkin jo ihan kiitettävästi ohjeita. Psykoosi ei todellakaan poistu rauhoittavalla lääkityksellä ja akuutti psykoosi vaatii yleensä sairaalahoitoa. Jos hänestä välität, niin soita terveysneuvonnan (Hgissä 10023) puhelimeen, kerro tilanne ja pyydä ambulanssin mukana paikalle myös lääkäri, joka sitten kirjoittaa lähetteen psykiatriseen hoitoon. Tarvittaessa ambulanssi pyytää sitten poliisilta virka-apua ystäväsi hoitoon saattamiseksi. Kuten täällä on jo mainittukin, tila vaikuttaa huumepsykoosilta voimakkaine paranoidisine oireineen, eikä todellakaan ilman asianmukaista hoitoa parane.

Tsemppiä!

Kannattaa se kuitenkin soittaa ennen kun. Saattaa päätyä huonosti, jos alkaa uudestaan kuristelemaan tuossa mielentilassa. Tiedä miten paljon pahemmaks vainot vielä menee ja sekoaa…

Kiitti sullekkin tosi paljon!!
Joo aivan karseeta kun mulle sanotaan,et ihan kunnossa tuo on :confused:
Eilen sen luona kahvilla nopeasti ajoin,ni sano,et on nyt tajunnut,et mulla on huumeet pelis.Vit…kun ei ole…
Raamatus niin oli lukenut taas,ja Putin antaa tv,n kautta merkkei,koko maailma on siis nyt pulassa.
En voinu kun kuunnella,ja unet meni ihan piloille,ja kohta duuniin…
Luenkin ton jutun tosta MPDV aineesta,mulla niin huonosti tietoa noista!!

Olette kaikki aivan Ihania!!Asiallisia kommentteja neuvoja kaikilta!! :slight_smile:

Kuin karseeta on ollut kun tyyppi ihan pihalla jo kauan,ja menee vaan pahemmaksi.
En alkuviestis laittanu kaikkea,soitin 2vko sit mielenterv toimist,sil on hoitosuhde siel,muttei ole 2kk mennyt…
Ne neuvoi puhumaan,mutta tuossa teilt’ tuli hienoja neuvoja,kuinka voisin toimia!!

Tuo heppu,on vuosia zyprexaa nauttinut :slight_smile: ollut dokaamatta,sitte muutama kk sit,lopetti nuo ed,mainitut,ja joi ja sitte tuli nuo huumeet,vitun vittu…pahinta tuo sekoaminen…tuolla ollu siis aikanaan skitsofrenian oireita jota varten zyprexa on…
Perhana kiire duuniinkin,ja asiaa mulla olisi vaikka kuinka,omat unet ihan vituiksi,painajaisia,ja kun oon kuunnellu noita nyt niin kauan.
Vajaa 2vko sitten olin sairaalassa leikattiin patti rinnasta olin sen johdosta paniikissa,kun ei tiietty onko pahanlaatuinen,vai ei,no onneksi ei,niin tuo heppu sitten txt mulle,kun leikkaus huuruissa olin,et tapahtuu kauheita kohta,sielt soitin tipassa olleena poliisit,et auttakaa ny,en ole kunnossa,ja jos mulla kotona jotain pahaa tiedos.
Meni kattoo,sanoivat vaan et joku avunhuuto,oli asiallinen,ja alasti :open_mouth: jutellu kuulema normeja.

Menny ihan aaltoliiket skarppaa,ja sekoilee.Kuulema ei huolta ellei juo viinaa,sano itte mulle…
Mutta taas illalla soitti,kertoen,et koko maailma aivoissaan,tv,antaa merkkei,ja et puhelimet sammutettava,virtaa ei saa olla,niit kuunnellaa,ja satelliitit seuraa koko ajan.
Ja ihan kaikkee outoa,yks kaks taas et aja varovaisest duuniin,
Palaan palstalle duunist tultuani,ois nii paljo kysymyksii,ja mahtavasti ootte mua tsempannu,ette arvaakkaan kuinka auttanu,kaikille teille ISO KIITOS!! :slight_smile:

Muuten sekoon varmaan itte,ellen puhuis :blush: ja muualla en voi!!onneks on nyt paikka kun tulin t’nne

tuo tapaus pitäis saada välittömästi hoitoon.
ei kannata odottaa, että kaveri itse tajuaa hoidontarpeensa, sitä ei välttämättä itse tajua koskaan.
jos vainoilukin on tota luokkaa, niin huhhuh.
kyllä ainakin auroran psykoosipäivystykseen otettais varmaan suoraan sisään.

Soita vielä sinne mielenterveystoimistoon ja kerro menosta. Niiden velvollisuus on hoitaa tyyppi hoitoon jos kerran on asiakas ja lakannut käymästä&psykoottinen. Jos ne ei usko, soita suoraan poliisille.

On vaikeaa saada normaalin oloinen tyyppi hoitoon jos ei ole aiempaa historiaa, mutta jos on, on homma helpompi. Ja psykoosin syy ei varmaan ole niinkään huumeet vaan Zyprexan poisjättö. Eli muista sanoa että ei ole kahteen kk syönyt sitä. Voi ehkä olla parempi jos ei huumeista puhu miekkarissa, ne vierastaa sitä aihetta.

Kysy siltä onko mahdollisesti pistorasiat,kahvinkeittimet,leivänpaahtimet ja WC-pönttö ollut puheliaalla päällä?

No soitin tänään sinne mielenterv.toimistoon,tuon omalle hoitajalle,sehän ihan “voimaton”.
Kuulema aina kun agressiivinen,poliisin soitto,no ei se oo nii helppoa,jos mulle skitsahtelee,ja toisille sanoo,et kaikki on ookoo.
Tilanne muuttu tänään,ykskaks,oli saanut pimeesti bentsoja,ja sano et haluaa saada ittensä kuntoon.Ja näin sen siitä että jotain oli vetänyt…Mutta erittäin kylmä,tunteeton,katse niin vihanen,ei ollenkaan hiventäkään omaa itteään…
Ja mä mietinkin,et varmast bentsot ei tilannetta korjaa.Ja pahinta jotenkin,sano ettei edes omia lapsiaan enää halua nähdä(no ei ole mun kanssa lapsoset)mulla omat :slight_smile:

Sanoi vaan,että ei tunne mitään,ollu viime yön hulluuden rajamailla :blush:
Ei halua mun apua,en osaa auttaa jne…kuulema haluu katsoa kuinka pitkälle voi mennä…helvetti…
No meni nyt monen vuoden seurustelu,paras kamu jne,vaikkakin tää kesä ollu tosi sairasta menoa:(

Nyt vaan täs surettaa,mutta ei muutakaan voi…noin ailahtelee,ja kerran haluaa jatkaa itekseen…
Turha uikuttaa,mutta silti tuntuu,et ite ihan rikki…

Olen kanssa niin ymmälläni,eilen oli ihan eri ihminen kuin tänään…Tänään saanu niitä bentsoja joku tullu kotiin kauppaamaan…Sinne mielenterv,toimistoon soitin,tän omalle hoitajalle…sekin sano,että sillo kun kuristi la ym,olisi pitänyt soittaa poliisille,se olisi saattanut olla ratkasu,et homma olisi pysähtynyt…

Tänään ei harhoja,vaan vitun kylmä,silmät ihan ku eri ihmisen,sano ettei tartte ketään,ja haluaa kattoo loppuun kaikki…eli suoraan niinkuin anto ymmärtää,ettei meillä mitään.Pyysi odottamaan 2kk…eli ilmeisesti haluaa käytellä rauhassa aineita,tietää mulla lapset työ ja muu,ettei meidän elämämme kohtaa.Tajuan että en voi minkään,mutta yritin kaikkeni,ja tässä odottaa alkaako joku yö tulla skitso viestejä taas :unamused:

Vitun julmaa vaan,kivasta rennosta hepusta tuli tollanen,ja voiko 1,5kk päihteily olla niin vaikuttavaa,että saa unohtaa,lapsensa,meidän välit vuosia ollaan oltu,ja ns sellaset välit,et kaikki puhuneet…
Hienosti se elämä potkii… :frowning:

Naksu,asia meni juuri noin…
Se itse kertoi tänään,näin että killeri on hälle tehty,ja saa maksaa teoistaan.Pikkusen vihjasin,oliko se MPDV?ni olikos se jotenkin niin,et sai sitä,vaik oli ostamassa jotain muuta…enempää ei kertonut.Raivoissaan vaan,et tota ei hälle tehdä.
Ja tosta aineesta tänään luin,niin kaikki natsasi,miten se vaikuttaa …tai ainakin noi pahat vainoharhaisuudesta,sen ajantaju ihan hämärtynyt.
Mutta nyt ilmaisi mulle,että hänen elämä on tää,ei mene miekkuun,ei hoida asioitaan muutenkaan…Saanut kuulema kaverilta,tai osti hyviä lääkkeitä :confused: ja sanoin kun oli ihan outo,ei sekava,vaan kylmä,tunteeton…sanavalmis,ja jotenkin julma…kysyin oletko ottanut ,vetänyt,käyttänyt,oli hiljaa…ja sano moikka…tää kesä menee näin…et odota 2kk…
Ollaan oltu monta vuotta yhdessä.Ajoin himaan,itku kurkussa.Olen ihan voimaton,valitsi sen aineen mun sijasta.
Siltikin,ei voi tietää mitä tapahtuu,muutamalle lähitutulle,olen infonnut,ettei mun apua ota vastaan,mutta jos hälyyttävää käytöstä,niin ees vähän tietäis mis mennään.Ja elpin mä jos pystyn mutten voi väkisin,ja nyt taas jotenkin niin vauhti päällä,ja hänel menee kuulema hyvin…höh.sanon mä…

Just tommosta se sen pirin ja varsinkin metan kanssa on. Muistelen jotain 94 aikaa kun sairaalaan tuli hemmo joka oli metapäissään repinyt peniksensä irti. Ei naurun asia, mutta kuvaa hyvin miten terveetkin saa päänsä sekaisin vaikkei sillei psyk oireita ilman sitä ainetta olisikaan.

Hyi hitto kamalaa…
Nää viime viikot menneet niin että tyyppi ihan sekaisin(emme ole yhdessä,tekemisissä)ollenkaan…
Mutsinsa mulle soittaa voitko auttaa…sanoin,et vuosia oon auttanu eri hommissa…miekussa ollu mukana,kuskannu ja kuunnellu,koittanu jelppii hoitoon,mutta näin kauheeta ei oo ennen ollu…
Ja tää kun myönsi kesäkuussa,et on kokeillutja vuosia sitten kokeillut,niin nyt kuulema meta sellasta,et koukuttaa heti.meinasko itteään vai yleisesti!
Mun naapuria uhkas tulla tappaa,niin tulikin,mutta homma lopahti,kun äijä ei kotona,taksi mun ovel,haluutko kuolla,sanoin en…viestejä,kuinka ottaa mun aivot irti,päätä käyttää lattia rättinä,ym sen irroittamista :frowning:
No sanat sanoja,naapurit oli ilmoittanu täst poliisille,ja mitä poliisit,soitti tyypille,joka vannotti kaik ookoo,vaik niillä on tiedossa tän hemmon taustat,ampuma ase rikoksia,puukotusta,sekä paranoidinen skitsofrenia,johon lopetti keväällä lääkkeet,eli asia jäi sikseen…vaarallinenhan tuo stana on!!
Tämä tilanne nyt,mulle txt,et sen tarttis keinohedelmöittää MUN lapsi,Putin neuvonut tv,stä.et pakko…
sitte riitti,otinkännykän,ajoin kyttikselle,ja näytin ihan kaikki viestit,oli mulla heinäkuussa se rintaleikkaus,jost kirjotinkin,nyt vaan mun pitkät hiukset olisi ajettava veke,et hän tarkistaa,mitä toden näköisemmin mulle asetettu leikkauksessa siru päähän!!VOIVITTU!Ajoin poliisi päivystykseen,kerroin osan ja näytin viestejä,käskivät mun mennä HETI lääkäriin,että virka-apu pyyntö+jätkä hoitoon.Menin,ja selitin (miel.terv,tsto lekurille tilanteen,mitä kävi,ei yhtään mitään,kuunteli mua kuin muumio,ja mulla valu kyyneleet(oon niin väsynyt tähän touhuun)kerto ettei voi mua auttaa!!
Pyys menemään terv keskukseen,et sielt jos onnais,lähdin,kerroin etten mene enää minnekkään,on mun ainoa vapaaapv…
Et 6 krt on tyypist ilmotettu poliisille,3 krt miekkuun,et nyt mä en enempää…
Tää miekun äijä teki niin,et soitti jätkälle,kysy onko hätää,kuulema ei ole, :imp:
Menin vaan nii loppuun,kun oli oma syövän pelko,onneks ei sitä ollu,koko kesä menny näin,ja vielä teen paljo duunia,2 lasta tää puhunut kylillä,et mä se narkki oon,kun en käy baareissa enää…no ei oo ollu aikaa :confused:
Nyt perjantaina olin,ja kuten oon kirjoittanut,tunnen jo vuosia tuntenut,aineiden käyttäjiä,myyjiä ym,mulle ei oo tarjottu,on lapset,ja tietää ettei mun juttu.Sattu sitten kuppilassa sellanen hemmo,joka mun ihan nuoruustuttu jo,sille avauduin(päässy vasta istumasta,pitkää tuomiota isossa huumaus aine jutussa) se sano,et vittu tolle asialle tulee nyt loppu,se ei enää kiusaa,no sovimme,et jos ne jäbän vanhemmat sen sais hoitoon,eikä enää uhkaa mua,lapsiani…ni antaa olla,en halua enempää sotkua tähän…Mutt tää ystävä siel baarissa on maineeltaan jo sellanen,et mikäli mun exän korviin menee juttelumme,ei se ota yhteyttä ikinä!!,ellei oo sitten niissä harhoissaan,ei se pelkää ketään…
Mulla itellä ti lekuri,mun unettomuuden,ja itkemisen takia,vitun hienoo(sori kiroilu)
Eli mun pää nyt ihan poikki,tai loppu kaikkeen sairaaseen menoon…onneks nyt ei sitä sirua alkanu väkisin ettii päästäni…

Kaverit vaan,et mikset oo aiemmin kertonut,mä vaan nii hyväuskonen hölmö,luulin auttamisel korjaavani kaiken…
Eiliset äitinsä sanat,et poikansa kävi siel riehuus yöl,rahaa hakemas(sillä jemmassa siellä)no ei antanut,jätkä alko heittelee tavaroita töni mutsiaan,ja häipyi…Mitäs nää vanhemmat isä yövuoros,ei ota kantaa,äiti hyssyttelee,pakeni yöksi kotoaan pois,ei kuulema voinu poliisille ilmottaa liian peloissaan…
Ja tyypiltä muisti menny koko kesän osalta…no eli me ootellaan millo tapahtuu niin pahaa et tää menee hoitoon…
Ei täs maantasol kiva nukkuu,ja pelätä,elikkä aika paljon tarttee et pakkohoitoon :cry:
Alan täs nyt sitte hoitamaan omaa päätäni,ja koittaa olla…enää en voi anteeksikaan antaa,tai voin mutten unohda,nuo mun tyttären keinohedelmöitys jutut oli vika niitti,nimittäin nätti teinityttö,ja joudun poliisien pyynnöstä säilyttää tekstarit,ni pitää puhelin kotona niin ettei tyttöni vaan vahingossakaan näe,ei nimittäin oo herkkua luettavaa…
Ehkä uikutan pikku asioista,mutta koen tän isona,koko kesä piloilla peläten,ja rintapatin leikkauksen jälkeisessä narkoosissakin poliisille soitto kun hemmo uhkas mennä meille pahaa tekemään,silloinkin lupasi pollarille,ettei enää uhoo–vitun vittu oon kypsä,ja jos joku ihanuus täällä jaksanu tän lukea,ni tän jätkän vanhemmat ekana luuli et mä keksin nää,menin puhelimeni kanssa sinne luetutin viestei,edelleen mietti josjoku muu,ei meidän poika,sanoinkin et just…
Että toivotaan ny parasta vaan :exclamation: ettei meilt keltään oo henki veke,mun kamu asuu sen kaa samas rivaris,sen ovelle oli menny mua haukkuu(no mitä siitä,haukkukoon)mutta sit kun tokas,et hän on antikristus,ni kaverini soitt mulle,ja sano et äijä ihan outo :laughing:
Enää ei naurattanu,kun puukkoja pystys takapihallaan…lapsia leikkii lähellä…perkele…kukaan ei ennen reagoi kun sattuu,jätkä kun ei koe olevansa sairas…Tärkeä työ olla Putinin oikea käsi.,ja kuulema vast ollu alcaidan kyydis…
Nyt ei enempää…pää jo kihisee raivosta…lähettävä vaan abc,lle…kokattava,kunnon päikkärit,siivottava,huomeen iltavuoroon,yö ku menee valvoen…nukahtaa,ja oon alkanu puhuu ihan sekavia sen hetken kun nukun…huh,kohta tietty mä siel lataamossa…
:unamused:

Et todellakaan uikuta mistään “pikku asioista”, tilanteesihan on helvetillinen!

Ihan sama minkä takia mies on seonnut, tärkeintä on nyt että suojaat ja pelastat itsesi. Sinä et voi hänen mieltään parantaa, eikä ehkä kukaan muukaan, joten sinun on keskityttävä itseesi ja lapsiisi. Yritä pysyä hänestä mahdollisimman kaukana ja välttää kontaktia häneen, vaikka se tällä hetkellä tuntuukin varmasti äärimmäisen vaikealta.

Käsittämätöntä että poliisit tai kukaan muukaan ei tee asialle mitään. Jotenkin tyyppi on saatava hoitoon ja/tai lukkojen taakse mahdollisimman pian. En voi muuta kuin toivottaa sinulle voimia ja jaksamista :exclamation: