NassuMaskit ryhmässä ja monelta meni hermot..

Suostutko laittamaan NaamaSuojan AA-ryhmässä?

• EN IKINÄ!
  • TOTTAKAI!

0 voters

Aikas jännää miten helposti alkoholistit häiriintyvät… NaamaSuojat taisi olla aika monelle liikaa koska ryhmissä jossa ennen kävi yli 20henkilöä, ovat nyt kuihtuneet olemattomiin, joillain menee hermot kesä-oppaasta lukemisesta,puheenvuoron kiertäminen väärään suuntaan, jonkun kusella käynti kesken ryhmän, liian kovalla tai hilaisella äänellä lukeminen, munakello puheenvuoron rajoittamiseks… jne…

Näin se menee, jostain se ongelma on kaivettava, jos itsestä ei halua tai kykene löytämään.

Suvaitsevaisuus ei ole meille alkoholisteille aina helppoa, ehkä jonkinverran herkempiä löytämään omat viat muista ja tunnustamaan ne heti.

Tottakai mä laitan naamasuojan pallaverriin mennessäin, mikäli mä kävisin siellä, mut sen pitäis ehottomasti olla sellaanen jos lukis jottain AAlaisii fraasei, mitä niit nyt sit oli mm jumala onpi linnamme tjms-kaltaista, tai sit voi olla vaik Bill Ween kuvakii.

Mutta sitten mennäänkin (vissiin tää ÄÄRI juttu on alkoholismia itsessään) toiseen päähän missä otetaan Azazelin Kauriin virka… :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

3.Moos 16:21 Ja Aaron laskekoon molemmat kätensä elävän kauriin pään päälle ja tunnustakoon siinä kaikki israelilaisten pahat teot ja kaikki heidän rikkomuksensa, olipa heillä mitä syntejä tahansa, ja pankoon ne kauriin pään päälle ja lähettäköön sen, sitä varten varatun miehen viemänä, erämaahan.
16:22 Näin kauris kantakoon kaikki heidän pahat tekonsa autioon seutuun; ja kauris päästettäköön erämaahan.

Alkoholisti ottaa päällensä koko maailman pahuuden ja pahat teot ja lähtee todellakin tuskan autiomaahan ja hyppää mahd junan alle… tää ei ole myöskään sovelias tie :open_mouth: :open_mouth:

[b]Rahvas1 » 23 Loka 2020, 09:33

Näin se menee, jostain se ongelma on kaivettava, jos itsestä ei halua tai kykene löytämään.[/b]

Voisko kans miettiä, että kuinka paljon muilla on valtaa minuun ja olenko muiden mielipiteiden vanki.

Tai että, ei mulla ole vaikutusta omaan elämääni ja jos todella on näin, niin kellä sitten on ja onko

vain muilla vaikutusta minuun ja siksi on turha mitään koittaa ees muuttaa tai yrittää, kun ei vaan mikään koskaan muutu.

Tällasia mietelmiä ja pohdintoja muutoksen alussa ja uuden elämän kestäessä ja näitä on joutunut myös kelaamaan elämän aikana.

No, nykyisin jo vähän tiedänkin, että vain minä voin vaikuttaa elämän mittaiseen juopotteluun, ei niinkään muut tai kukaan muu.

onneksi ! :smiley:

toki aikansa tarvii ryystää ja useimpien tehdä just ne samat kompuroinnit, joten ihan aina ei ylimaallinen äly pelasta tölkkitaneliakaan.

*tätä päivää vaan, tällä kertaa :arrow_right:

• elämän ei tarvitse tai pidä olla tuskaa ja kärsimystä, vaan oikea elämä voi olla täynnä iloa ja rakkautta, jossa on mielekästä sisältöä ja tarkoitusta.

jei, aye ja yep