Olkaa ihmiset ihania ja auttakaa, kertokaa kokemuksia tämän lääkkeen kanssa, onko se toimiva?Kannattaako sitä edes aloittaa ja kokeilla, tai siis kaikkeahan kokeilla kannattaa mutta olisin niin kiitollinen edes pienistä kokemuksista.
Omalla kohdallani lääkkeestä ei ollut mitään vastaavaa hyötyä. Se vei ehkä nousuhumalan autuuden, mutta känniin sen avulla pystyi hyvin juomaan itsensä. Muutos oli siis lähinnä siinä, että sama määrä tuli juotua kuin ennenkin, mutta nousuhumala jäi kokematta. Ja koska määrät + juomiskertojen tiheys pysyivät samoina kuin ennenkin, lääke ei myöskään auttanut juomisen mukanaan tuomiin ongelmiin.
Ihmetyttää koko lääke. Miks pitäis syödä lääkettä, joka estää hyvän olon tunteen, kun juuri sen takia sitää viinaa juodaan, että tulis hyvä olo.
Kokeilin tuota Reviaa joskus. Kallista oli, eikä auttanut yhtään. Päinvastoin, join jopa enempi kuin aiemmin. Kun hyvää nousuhumalaa ei tullut, yritin saada sitä litkimällä lisää kaljaa!
Ehkä Revia auttaa jotakin. En tiedä. Tehokkaampi rohto on Antabus, jos kerran lääkettä tarvii juomisen hallintaan. Antabus laittaa juomisen kokonaan poikki niin pitkäksi aikaa kun itse haluaa!
Kyseinen lääke on todella suuri kusetus alkoholisteja kohtaan. Sitä välillä määrätään ihmisille joiden juominen ei ole hallinnassa. Vähentää siis alkoholin tuomaa euforiaa joillakin. Tämä taas johtaa siihen, että henkilö juo vielä enemmän kuin normaalisti, koska havittelee sitä autuasta nousuhumalaa. Siinä ei ole mitään logiikkaa, että alkoholisti juo ja samalla käyttää Reviaa. Hyvää oloahan juomisesta haetaan yleisesti ottaen.
Antabus on kova sana, kunhan ottaa säännöllisesti nappinsa. Alkoholin himoon on myös olemassa kaksi valmistetta: Topimax ja Akamprosaatti. Itse söin useita kuukausia Topimaxia (topiramaatti, alun perin epilepsia/migreeni lääke) alkottomuuteni alussa 100mg/pv. Saattoi olla placeboo, mutta ei välttämättä. Tuntui tosiaankin, että alkoholinhimot vähentyivät rajusti. Lopetin ilman vieroitusoireita sen jo kuukausia sitten. Ei ole alkoholinhimot tulleet takaisin. Tosin aika tekee tehtävänsä ja addiktio alkoholiin laimenee (1v 5kk olen nyt ollut ilman alkoholia.)
Itsellä kolmas Revia päivä ja minulla on ainakin auttanut, ei ole yhtään kaljanhimoa ja vie jopa tupakanhimonkin pois. Revia siis jatkukoon täällä päässä vielä pitkään