näkemyksiä OxyNormin säännöllisestä käytöstä

terve,
tulin piipahtamaan tänne tuolta Vähentäjien puolelta.

sairastuin joulukuussa ärhäkkään sappitiehyen syöpään.
viheliäistä tautiani ei voida parantaa mutta saan sytostaatti-hoitoja taudin etenemistä jarruttavalla tavoitteella.
kipuja ei ole toistaiseksi, mutta sytohoidot aiheuttaa helvetinmoista huonovointisuutta. laatta lentää päivänä jos toisenakin.
lekurimieheni keksi että etovaan oloon auttaa pahoinvointilääke Primperanin ohessa otettu lievä oppari OxyNorm 5mg.
troppi määrättiin mulle Meilahden syöpäosastolta (max. 30mg/vrk), mutta siis mahdolliseen kipuun, ei suinkaan tuohon huonovointisuuteen.
coctail toimi about viisi viikkoa. nyt huomaan että tarvitsen mieluiten jo 10mg Oxya.
olen juoppo, enkä ole koskaan käyttänyt mitään ns. “huumenappia” viihdekäyttöäkään ajatellen.
tietysti varsin yksilöllistä, mutta mites niiden tolejen kanssa? meinaan että äkkiähän tuo sallittu 30mg on tapissa, entä sen jälkeen?
vai kysynkö helvetin tyhmiä?
oli niin tai näin, käyttääkö joku samaa OxyNormia? mihin tarkoitukseen ja millaisilla määrillä?
ylipäätään millaisia kokemuksia/näkemyksiä teillä on kyseisestä tropista?
alkuvaiheen kipuihin sain ja otin Tramalia 100mg, mutta se puteli on turhanpanttina. se ei poista yrjöilyoloa likimainkaan yhtä tehokkaasti kuin tuo Oxy.
aivan mahtavaa olisi, jos täältä löytyisi “syöpä-kollegoja”… olisi erittäin jees jakaa kokemuksia.

hyvää päivää teille kaikille!

^ Moi.

Mulla ei ole syöpää, eikä muutenkaan pahoja kipuja, joten lienen hieman jäävi vastaamaan, mutta olen kyllä aikoinani käyttänyt oksikodonia puhtaasti huumausainetarkoituksessa. Siinä hommassa tolet nousivat kyllä kohisten, MUTTA tuo on toki eri asia, koska hain nimenomaan niitä kiksejä, oloja ja sitä päähän pärähtävää vaikutusta. Lääkinnällisissä tarkoituksissa tolejen nousu PKV-lääkkeisiin on toooosi yksilöllistä, ts. joillakuilla tolet nousevat hyvinkin nopeaan, vaikkei mitään oloja metsästäisikään ja toiset saavat vuodesta toiseen riittävän vasteen vaivoihinsa samalla annoksella, millä alunperin aloitettiinkin. OxyNorm on lyhytvaikutteinen lääke ja lyhytvaikutteisten lääkkeiden kanssa tolejen nousu on huomattavasti todennäköisempää, kuin pitkävaikutteisten, koska ensin mainittujen kohdalla vaikutus sahaa ylös-alas. Oksikodonista on saatavilla myös pitkävaikutteisia versioita(Esim. OxyContin) ja voisitkin kysyä lekuriltasi, jos voisit vaihtaa sellaiseen juuri tuon toleranssin kasvun vuoksi.

Jännä juttu muuten, että sulla oksikodoni auttaa pahoinvointiin :open_mouth: . Opparit kun yleensä nimenomaan provosoivat pahoinvointia, jos on vähänkin siihen taipuvainen. Yksilöllisiä tietty nuoKIN vaikutukset ja voihan olla, että sytostaatti-/syöpäpahoinvointi on erilaista, kuin “normaali” pahoinvointi :confused: .

Paljon voimia sulle sairautesi kanssa :slight_smile: . Äläkä huoli, ei kysymyksesi ollut tyhmä ensinkään.

aaah… loistavaa tietoa, tänks Winston!
eritoten tuo että Oxycont-niminen pitkävaikutteinen voisi sopia paremmin. pyydän tai ainakin kysyn siihen reseptiä.
varsin erikoista tuo että oxynormista tulee paha olo joillekin ja mulla nimen omaan päinvastoin. liekö tämä paskasyöpä syy moiseen, mene ja tiedä. tai sytothan ne etovaa oloa aiheuttaa, ei syöpä. mulla siis maksassa läpimitaltaan 13 cm tuumori, mut syöpä on nimeltään Kolangiokarsinooma, suomeksi sappitiehyeiden hanurisyöpä. mahdoton parantaa, kroonikko oon loppuelämäni. S-Alat muistaakseni 586 öpaut jne. ei maksakirroosia, eikä lekurit osaa sanoa onko syöpäni peruja ryyppäämisestä, mitä en edes harrasta enää näin vanhana liioin. lähiperheessä on ollut syöpää joten mulla on siihen geneettistä taipumusta, kaiketi.

saako vielä kysyä paljonko vedit oksikodonia jotta kiksit syntyivät?
uteliaisuuttanit kysyn, tarkoitus ei oo hankkia itselleni nappiriippuvuutta.
tosta 10mg muodostuu vähän touhukas olo, mutta kaiketi jo sen takia, ettei tartte sietää etovaa oloa.

^ Pahimmillaan mulla meni sellaiset 120-140 mg oksikodonia vuorokaudessa ja tuo on siis vielä suht pieni annos, kun mietitään oikein HC-oksikodonistinistejä. Olisin mäkin toki saanut tolejani tuosta vieläkin ylemmäksi, mutta lopetin touhun tuossa vaiheessa, koska säätäminen kävi aivan liian kalliiksi ja muutenkin hankalaksi, kun tosiaan kadulta tuota roipetta ostelin. Silloin, kun mulla ei ollut mitään toleranssia oksikodoniin, niin menin oikein muikeisiin oloihin jo 20-40 mg:n annoksista, mutta, kuten jo sanoin, nuo eivät pitkään riittäneet, vaan tolet oloihin nousivat melkein ennen kuin ennätin kissaa sanoa :unamused: .

okke, kiitos tosi paljon vastauksestasi ja hyvää kevättä sulle ja muillekin :smiley: