Nostanpa nyt esille aiheen, joka on edelleen yhteiskunnassamme ainakin jonkinasteinen tabu, vaikka kyllä me naisetkin osaamme, valitettavasti . Valitettavaa on myös se, että naisten väkivaltaisuus on tabu, sillä ei tämäkään asia vaikenemalla parane.
Kokemuksianne ja näkemyksiänne aiheesta siis kaipailisin, riippumatta sukupuolesta ja siitä, oletko itse uhri, tekijä vai molempia. Myös siitä olisin kiinnostunut, pidättekö asiaa ylipäätään sellaisena tabuna, jollaiseksi ainakin minä sen koen.
Itselläni on kokemusta naisten väkivaltaisuudesta niin tekijänä, kuin uhrinakin . Olen saanut tuomioita väkivaltarikoksista ja sovittanut ne yhteiskunnalle. Itselleni en ole tekojani pystynyt sovittamaan, vaan kärsin valtavista omatunnon tuskista edelleen, enkä tiedä pystynkö koskaan antamaan itselleni anteeksi. Toivon, etten enää koskaan syyllistyisi moisiin tekoihin ja olenkin rauhoittunut iän myötä aikalailla. Toki toivoisin myös, että uhrini antaisivat mulle anteeksi, mutten missään tapauksessa sellaista heiltä odota/oleta. Tekojeni takana ovat pitkälti vaikuttaneet päihteet, etenkin ne surullisen kuuluisat ryynikännit, joista jaksan aina porukkaa varoitella. En tietenkään syytä ainetta/komboa X, koska itse olen tietoisesti itseni saattanut siihen tilaan, ja olen tehnyt sen myös useamman kerran uudestaan, vaikka minun olisi pitänyt jo olla tietoinen siitä, mihin se melko suurella todennäköisyydellä johtaa . Myös mielenterveyden ongelmani ovat olleet väliin väkivaltaisen käytökseni taustalla, ilman ainakaan suoraa päihteiden vaikutusta.
Uhrin asemassa olen siis myös, sillä olen usemmankin kerran ottanut naiselta turpaani. Usein tämä on ollut omaa hölmöyttäni, vaikkei väkivallan uhrin tietenkään pitäisi syytellä itseään. Silti ajattelen, että olisin voinut pitää sen turpani kiinni/käyttäytyä jotenkin toisin tietyissä tilanteissa. Tunnen naisia, jotka turvautuvat erittäin herkästi väkivaltaan pienimmissäkin konfliktitilanteissa. Joskus tuntuu, ettei tarvitse edes olla olemassa mitään konfliktia, kun jo nyrkit puhuvat ja puukko heiluu. Tällainen lienee melko tavallista vakavasti päihdeongelmaisten keskuudessa, sukupuolesta riippumatta. En tahdo yleistää. Tunnen myös sellaisia erittäin pahasti päihdeongelmaisia, jotka eivät koskaan tekisi pahaa kärpäsellekään. Nykyisin, vaikka käytänkin edelleen laittomia päihteitä, joskus enemmän, joskus vähemmän, pyrin pysymään erossa niistä pahimmista narkkiporukoista, ts. asioimaan heidän kanssaan vain aineiden hankinnan vuoksi sen enempiä seurustelematta. Vietän mieluummin ns. rauhallista kotielämää ja halutessani bailata, teen senkin mieluummin “kunnollisempien” kavereideni kanssa. En nimittäin pidä kovinkaan paljon siitä ns. nistikulttuurista, jossa väkivaltaankin törmää herkästi. Olen nähnyt sitä paskaa jo aivan riittävästi elämässäni . Tietenkin naisten tekemää väkivaltaa esiintyy myös muualla, kuin joissakin hirvittävissä vetoporukoissa tai ylipäätään päihdeongelmaisten kesken, mutta kirjoitan tässä nyt omien kokemusteni pohjalta. Toisaalta olisin myös kiinnostunut kokemuksista naisten väkivaltaisuudesta juuri muissa olosuhteissa, kuin päihdekuvioissa.
En hyväksy, enkä ymmärrä väkivaltaa, paitsi tietenkin todellisissa itsepuolustustilanteissa. Jotkut toki tuntuvat pitävän jotakin haistattelua tarpeeksi pahana hyökkäyksenä, jotta se oikeuttaa vetämään haistattelijaa turpiin . Mielelläni luokittelisin itseni pasifistiksi, mutta se tuntuisi helvetin tekopyhältä, kun otan huomioon menneisyyteni.
Niin juu, ja myös naisten harjoittamasta henkisestä väkivallasta saa tähän ketjuun kirjoittaa.
Edit: Olen syyllistynyt väkivaltarikoksiin myös ilman, että minua on niistä tuomittu. En siis pidä rikosta rikoksena vain, jos siitä jää kiinni, tai pidä rikosta millään muotoa vähäisempänä, mikäli siitä ei tule tuomiota, jos joku tuosta ylemmästä tekstistäni sai sellaisen käsityksen.