[i]Vaimo piilotti pullon - mies pahoinpiteli perheen
Torstai 24.6.2010 klo 07.48
Lahtelaismies pahoinpiteli vaimoaan ja 11-vuotiasta tytärtään keskiviikkoiltana.
Pahoinpitely tapahtui perheen asunnossa Lahden keskustassa.
Poliisin mukaan päihtynyt mies oli hermostunut siitä, että vaimo oli piilottanut hänen viinapullonsa. Naisen ja lapsen vammat jäivät onneksi lieviksi.
Mies pakeni asunnosta ennen poliisien saapumista, mutta hänet tavoitettiin kaupungilta ja otettiin kiinni kahdesta pahoinpitelystä epäiltynä. Puhalluskokeen mukaan miehen veressä oli kaksi promillea alkoholia.
Surullista…
Jos tuo äijä olisi minun tuttuja, saattaisin vetäistä päihin. Vaikka väkivalta ei ole mikään ratkaisu, niin tuossa tapauksessa hammurabin laki olisi toimiva.
Saatoin tuossa pikaistuksissani hieman ylireagoida…
No lähestytäänpä asiaa toiselta kantilta, jos vaikutin hyökkäävältä. Tuossa vaiheessa tilanne on jo mennyt niin pahaksi, etten muuta keinoa tiedä kuin osoitteen muutoksen. Jos kerran on lyönyt, niin se seuraava kerta ei varmasti tunnu enää niin pahalta.
Perkele, kyllä oikeasti pistää vihaksi tämä suomalainen kulttuuri. Kavereita/ystäviä vain säälitään kun ne juovat sammuakseen, kusevat pitkin komeroita ja nukkuvat milloin missäkin pusikossa, kun hyytyvät kotimatkalla. Näille perheellisille (yleensä miehiä) sitten naureskellaan kun ei se juominen oikein tahdo onnistua eurooppalaisittain.
Jokaisella ihmisellä tässä maassa on aivan varmasti tälläinen tuttu, joka juo aivan liikaa. Tästä sitten päästiinkin sitten aasinsiltaa pitkin teihin “alkoholistin läheisiin”.
Tunnustan, tunnen tälläisiä henkilöitä, enkä ole tehnyt mitään asian eteen. Puolituttu kaveri, perheeseen syntynyt lapsi. “Läheisen” mies juo perinteisesti, pullonsuusta suoraan. Lähtee mökille ja jättää avokkinsa kotiin lapsen kanssa. Kortti palanut, vapaata töistä radalle lähtöön, yms. paskaa. Mutta ei omasta mielestä juo liikaa. Näinhän se on, jos se oppi on tullut omalta isältä/äitiltä ja he ovat juoneet kanssa reilusti.
Minua käy aina sääliksi, mutta en osaa mennä mitään siihen väliin sanomaan. Täällä missä minäkin asun, niin se väliin meno tietäisi turpaan ottamista ja syytöksiä, että yrittää iskeä.
Tiedä vaikka tämäkin äiti ,“Läheinen”, olisi täällä kirjoittajana.
Toivotan kaikille rauhallista Juhannusta ja toivottavasti korkki pysyisi kiinni…
Niin, juoppoja pitää “ymmärtää”, he ovat “sairaita”… voi helvetti!
Juopot ovat luusereita, heikkoja ja arvottomia ihmisiä, piste.
Hyvä Walker
Juoppoja hyysätään ja ymmäretään, myös “läheiset” pyrkivät heitä ymmärtämään, ressukoita.
Itse alkoholistina tiedän miten tärkeää alkoholi juopolle on. Elämän tärkein asia, siinä läheiset yms. ovat täysin toisarvoista kamaa, muuttuvat tärkeiksi vasta sitten kun rahat on loppu ja viinaa pitää lisää saada.
Siinä mitään pään silittelyjä tarvita, juoppo juo jos haluaa ja jos luoja suo, saa lopulta mitä tilaa ja on ansainnutkin…
Eikä kukaan palstaa lukeva kaipaa tuota sinun asennettasi! Ihan kuin voisit puhua kaikkien alkoholistien läheisten puolesta. Oikeampi muoto olisi: “Minä en kaipaa ulkopuolisten väkivaltaista asioihin puuttumista”.