…eli tämä ketju saattaa olla todella typerä ajatus. Mutta, en keksinyt parempaa tapaa motivoida itseäni Ottakaa tämä huumorilla tai jättäkää ottamatta.
Noh, sanaleikit sikseen, tämä on ensimmäinen kerta minulle kun yritän raitistua myönnettyäni olevani alkoholisti. Ymmärrän että suurimmalla osalla tulee repsahduksia lähes varmasti, joten ajattelin pistää pienen leikkimuotoisen veikkauksen pystyyn.
20v olen viinalla lätrännyt, viimeiset puoli vuotta aivan rappiolla. Välissä tosin ollut esim. 7kk täysin tipatonta, ilman sen kummempia päätöksiä, tilalla oli vain niin runsaasti muuta tekemistä ja alkottomia ihmisiä. Olen siis 33v. mieshenkilö.
Raitistuin pääsiäisen viiden päivän dokaamisen jälkeen täysin. Näin päätin. En aio juoda enää koskaan. Lisäksi lopetin samalta istumalta tupakoinnin, joka on ollut yhtä kauan kuvioissa kuin viinakin. Tupakan olen yrittänyt lopettaa noin 8674 kertaa aikaisemmin.
En käytä huumeita, en nikotiini purkkaa, -laastareita, en AA-kerhoa, vaan lopetin ns. cold turkey -pohjalta. Perusteluina se että mahd nopeasti keho palautuu normitilaan ja pääsee eroon esim. nikotiinista. Myös ravintopuoli on suuressa osassa, tosin olen aina syönyt terveellisesti.
Ja koska juttujen perusteella täälä on myös sitä skeptikkoa, realistia, ym kirjavaa väkeä, niin:
Tähän ketjuun veikkauksia siitä, pysynkö raittiina vai en, sekä milloin mahdollinen repsahdus tapahtuu.
Näkemyksiään voi halutessaan perustella, ja kannustukset on myös kivoja Lupaan kirjoitella tilannepäivityksiä ihan itseni vuoksi tänne vaikkei kukaan veikkaisikaan mitään. Ja kuten sanottu, tämän tarkoitus on ensisijaisesti motivoida ja muistuttaa minua itseäni miten paljon kauniimpi maailma ja elämä on raittiina.
Kiitos ja kumarrus.
Ps. Nyt on siis viides päivä menossa, ja viime yön sain nukuttua ensimmäistä kertaa kunnolla (8h) vaikka välillä heräsinkin. Sydämentykytykset on kadonneet suurimmaksi osaksi ja hikoilu vähentynyt. Liikkunut olen jonkinverran, mutta esimerkiksi juoksun pariin en uskalla vielä lähteä taikka salille. Tänään pyöräilin työmatkat, eli yht. 12km. Tupakka on käynyt mielessä, viina pari kertaa. Ei paha?
La ilta siis, tarantinon Django loppui juuri ja nyt unten maille!
#clipside