Moi kaikki saunojat!
En tiedä, muistaako täältä kukaan minua, sillä en ole kirjoitellut tänne aktiivisesti enää moneen vuoteen.
Lähinnä olen hiljaa vierestä katsellut, miten huume/päihdekulttuuri on Suomessa muuttunut.
Siinä missä vuonna '02 vastattiin esim. vaikka kysymykseen “Paras ganjanpolttoväline?” pitkälti toista sivua, nykyään tulee pitkiä ketjuja koskien kaikenmaailman korvaushoitolääkkeitä, lääkeaineiden (bentsot/opioidit jne) päihdekäyttöä yms yms.
Muutenkin kannabis ja (muut) psykedeelit olivat suosittu puheenaihe, kun 2000-luvun alkuvuosina tuli paljon tutkimuskemikaaleja maailmalta ja niihinhän minäkin ihastuin, varsinkin silloin kun 5meo-dmt Alppipuiston kalliolla kaatoi minut selälleni nauramaan jumalallista naurua, kun koin eräänlaisen uudestisyntymisen, jos näin radikaaleja ilmaisuja voidaan käyttää. Silloin uushenkisyys-hippikulttuuri eli hyvin voimakkaana ja luin paljon kirjoja joissa kerrottiin kaikesta psykedeelisestä menosta ja kelailuista maan ja taivaan välillä.
Ne muutamat nuoruuden huuman vuodet silloin menivät trippaillessa happojen, sienien ja tutkareiden kanssa (viihteeksi toki välillä gammaa tai kaljaa, joskus joku esso), mutta pirin käyttö alkoi lisääntyä siinä ohella, kunnes aloin vetää sitä IV:nä, ja pian olinkin vetänyt itseni sillä pitkäkestoiseen psykoottiseen tilaan, ilman psykedeelejä jotka olivat enemmän puhdistaneet päätä, mutta nuo pitkäksi venähtäneet pirivainot vuonna 2005 eivät olleetkaan lappusilla ja tateilla yms. korjattavissa. Ja bentsoja meni jo päivittäin korjaamaan piriahdistuksia.
Menin aluksi katkolle, josta jouduin osastolle pian, kun vainoissani aloin riehua. Sain diagnoosiksi paranoidisen skitsofrenian. Olin pari vuotta kuntouttavassa hoidossa.
Nykyisin ihmisten jutut Plinkissä pyörivät aika lailla huumeiden aiheuttamien vakavien psyykkisten ja fyysisten ongelmien ympärillä. Ja juttuja paskoista tutkareista joista menee psykoosiin.
Eikö hippikulttuuria kaikessa psykedeelisyydessään viihdekäyttöineen enää ole ollenkaan, vai onko se muuttunut niin marginaaliseksi, ettei siitä vaan enää jutella täällä?
Kun olin päässyt hoidosta, olen käyttänyt lähinnä “mietoja” päihteitä: bentsoja, kannabista ja alkoholia. Ja pyrin pysymään kohtuudessa, jotta voin tehdä työtäni yrittäjänä sekä harrastaa säännöllisesti niin omiani kuin yhteisöllisiäkin musajuttuja. Muutamat kokeilut kovien kanssa viime aikoina ovat kertoneet minulle hyvin selvästi, ettei pääni kestä varsinkaan stimuja enää.
Psykedeelejä tulee harvoin enää vastaan, LSD:tä 1-2 kertaa vuodessa, ja siinä se…
No, en mä tiedä mitä kaikkea nuo parikymppiset jullit harrastavat. Ei tällainen kolmevitonen suht ongelmaton toimeentuleva taidekäsityöläispienyrittäjä paljoa enää ole siitä perillä…
P.S. Mihin ihmeeseen Tulkkukin on hävinnyt? Se oli joskus kaikkein legendaarisin plinkittäjä!
- Vitun Vahvaa Voimaa! -