Heippa,
Nyt kun 106 päivää on raittiina kuljettu tätä matkaa, niin en voi muuta kun suositella. 26.10.22 join yöllä viimeiset kaljat. Tätä ennen meni se 80 olutta viikossa. Joskus enemmänkin. Olen 28-vuotias ja olen juonut jo nuoresta lähtien. 11-vuotiaana todistin tv:stä, kun Lordi voitti euroviisut. Tämän johdosta ja tietysti perheeltäni saadun opin alkoholikulttuurista lähdin kaverini kanssa juomaan urheilupulloon sekoitettua monen viinan litkua metsään. Humalluin vahvasti, palasin kotiin. Siitä sairaalaan. Todettiin 1.7 promillea, lääkärin mukaan mahdollisuus eloon jäämisestä tippuu todella pieneksi jos promillet nousee 1.8. Näin tuona hetkenä unta. Valkoista sumua ympärilläni, puinen vanha portti hiukan auki. Meinasin avata ja astua tuntemattomaan valkoiseen alueeseen. Käännyin kuitenkin takaisin. Tämä on jäänyt todella vahvasti mieleen.
Olin 11-15 vuotiaana juomatta, olihan tuo säikähdyttävä kokemus. 15 vuotiaana aloin juomaan rankalla kädellä. Alkuun viikonloput, sitten alkoi arkisinkin maistumaan, sekakäyttöä myös. Alkoholia oli kokoaika pakko saada. Aina 28-vuotiaaksi asti join joka päivä sen 7-11 ja viikonloppuisin enemmän. Törkeä rattijuopumuskin koettu, sen myötä murhan yritys.
Minulla on 3 lasta nykyään ja puoliso, pian 3 lapsen synnyttyä päätin tämän lopettaa. Aloin etsimään tietoa, apua, tehtäviä, luen tätä palstaa päivittäin. Olen päihdepolilla myös.
Ajatusmallini muuttui kuin taikaiskusta. Ei vaan maistu enää, en halua myrkyttää enää itseäni. Minä olen elämäni alkoholit käyttänyt.
En vaan halua, käyn välillä baarissa juomassa limua, katson kuinka typerää se on tulla sinne baariin jotkut joka päivä, sekoilla siellä, joutua putkaan muun muassa, ja seuraavana aamuna hirveä morkkis ja krapula. Katson, kuinka itse on ollut typerys ja käyttäytynyt samalla tavalla.
Nykyään huomaan olotilassani, fyysisessä ja henkisessä hyvinvoinnissa niin suuren muutoksen, että ei tulisi mieleen enää avata mitään juomaa.
Nyt taistelen tupakka ja peliriippuvuuden kanssa vielä.
Tämä raitis elämä vaan on parasta!