Kirjoitin tänne vuosia sitten. Olin selvinnyt aivoverenvuodosta ja siinä yhteydessä raitistunut. Tämä 2014-15. Olin täysin raittiina vuosia. Jossain vaiheessa ajattelin kokeilla muutamaa saunakaljaa ja kokeilinkin. Ei tapahtunut mitään mullistavaa, en syöksynyt mihinkään kuiluun. Muutamia kertoja tämä on toistunut; muutama olut lauantaina. Juomisen mahdollisuus ja sen pohtiminen on kuitenkin alkanut vaivaamaan minua. Tuntuu taas, että uhka on ilmassa.
Nyt olen päättänyt lopettaa tämän kokeilun. Tiedostan, että uhka on todellinen, jonkun ajan kuluttua vaikutus alkaa taas tuntua. En halua enään takaisin siihen toivottomuuteen.
Olin jo kaksikymppinen entinen helluntainuori kun maistoin eka kertaa alkoholia. Olen yksi niistä, joka jäi heti koukkuun, ensimmäisestä oluesta. Kokemus oli täysin mullistava, mitään entistä ei voinut verratakaan siihen. Alamäki alkoi nopeasti ja olin jo kolmen vuoden kuluttua eka kertaa hoidossa, huoltolassa. Sitä kaikkea kesti 37 vuotta, vaihtelevasti.
Vähän yli vuosi sitten pitkä ulosottokierre tuli päätökseen ja sain luottotiedot taas kuntoon. En usko enään kestäväni uutta pohjakosketusta.
Hyvää Kevättä Kaikille.