Mustavalkoista

Huomenna tulee 6 viikkoa edellisestä kännäämisestä. Tähän asti raitistuminen on sujunut ihan ok, omien tapojen muutos on tuntunut siltä kaikkein suurimmalta asialta. Mutta tänään, tänään onkin sitten juotattanut niin ettei kertaakaan aikaisemmin tänä aikana. Tylsyys ja turhautuminen, toisaalta myös keskeneräinen lopputyö, vaivaavat - välillä yhdessä, välillä erikseen. En selvästikään osaa iloita tästä enää samalla tavalla kuin kuluneen kuukauden aikana. Monika Fagerholm sanoi jossain haastattelussa alkaneensa nähdä maailman värillisenä sen jälkeen, kun lopetti dokaamiseen. Niitä värejä mä olen tässä kaipaillut, mutta toistaiseksi on vielä melko mustavalkoista.

Perjantait on kyllä pahimpia. Vaikka oikeestaanhan pitäis olla ilon päivä, kun edessä on kaks vapaapäivää.

Voi jessus. Ankeeta on. Mut juonut en ole tänäänkään.

Hyvää yötä kaikki plinkkiläiset ja kirkkaampia värejä vaan kaikille

Pudotetaan se l kirjain pois, niin saadaan yksi väri enemmän: ollaan pinkkiläisiä. :smiley:
Tsemppiä Kehä, odotettavissa on parempaa ja niitä värejäkin, mutta ottaa vaan aikansa. Addiktio kuiskuttelee monin tavoin. Ankeus ja tylsyys ovat yksiä yleisempiä addiktion liittolaisia. Säpinää ja kutinaahan sitä olla pitää ja milläs muulla kuin viinalla sitä aikaan saadaan. Liikuttele itseäsi, tanssi ja hoilottele… oikeasti tuo menee ohi ja kaikenlaista hauskaa, vaihtelevaa ja ennen kaikkea kaavamaisuudesta (sitähän juominen on) vapaata elämää on tiedossa sinulle.

.

Kyllä voin jakaa nuo fiilikset Kehä. Ja perjantaina mulle kans iskee sellainen viini-fiilinki, että sitä saa pois häätää. Ois tuhat ja yksi syytä, jotka puhuisivat sen puolesta, että minäkin voisin nauttia punaviiniä. Ohi se menee, mutta toistaiseksi vielä tuleekin aina vaan uudelleen.

Muista Perjantaisin… lue sitä vaikka mantrana… MAANANTAI TULEE LIIAN ÄKKIÄ…se tulee äkkiä…nopeammin kuin uskotkaan… MAANANTAI TULEE… ainakin työssäkäyvän kannattaa pitää maanantai tiukasti mielessä perjantaina ja sen äkkinäinen saapuminen. Miten äkiä Pe-illan ihana euforinen fiilis vaihtuu MAANANTAIN ankeaan vapinaan ja ajatukseen… “OI JOSPA sais olla pois töistä…OI JOSPA…”

Terve pinkkiläiset (upeeta sanakikkailua basi :laughing: )

Kiitos kaikille myötäelämisestä ja hyvistä vinkeistä! Tarvitsen näköjään perjantaille ihan omat mantransa ja taikansa. Tänään, lauantaina, ei poltetta enää ole ollut ja heti aamusta yhdistinkin kaikki neuvonne jammailemalla alkuun foottiksen lähettämän Living Colourin tahdissa, jonka jälkeen lähdin koiran kanssa tunnin lenkille syksyn värejä katselemaan. Ja katso - sieltähän löytyi vihreetä, ruskeeta ja keltaista!

Nyt on takana parin tunnin päiväunet ja edessä sauna, leffa, pähkinöitä ja tummaa suklaata. Kyllä tänään kelpaa.

Raitis elämä on ihanaa. Paitsi perjantaisin.

Mukavaa lauantaiehtoota kaikille! Pidetään ittemme ryhdikkäinä tänäänkin.

Hei,
mukavaa. Sinullakin oma ketju. Samanlaisia tunnelmia on tälläkin, luotetaan että ne värit löytyvät ajan kanssa.

Ahaa, se kuusi viikkoa on ilmeisesti vaikea kohta muillekin? Itse ratkesin perjantaina, kun lauantaina olisi tullut kuusi viikkoa täyteen. Asiassa on käsittelemistä hetkeksi, mutta ehkä jatkossa osaa taas olla tarkempi.

Niin kehälle piti vielä sanoa että onpa kivaa, kun sinullakin on ketju, saa ajatuksiasi myös täältä :slight_smile: jään seurailemaan, hyvää raittiin viikonlopun jatkoa!

Tervehdys plinkkiläiset!

Olipa taas kiva tunne, kun olitte vastailleet, kiitos! On ihan mahtavaa olla osa tätä ryhmää, parasta mihin oon pitkiin aikoihin sotkeutunut. Ja ne teidän saadut neuvot ja ajatukset on aina niin osuvia, suorastaan täsmäsellaisia :smiley: Niiden avulla on taas helpompi kohdata seuraava perjantai.

Väriä tulee elämään lisää viimeistään keskiviikkona, kun on aika kampaajalle hiusten värjäykseen. Punasenruskeeta pohjaa ja vaaleita raitoja.

Nyt on tosiaan sitten se kuusi viikkoa raittiutta täynnä ja kyllä siitä hyvä fiilis on. Peilistäkin katsoo vähemmän pöhöttynyt eukko. Karkkia menee, mut menkööt toistaiseks

Levollisuutta ja rauhaa alkavaan viikkoon kaikille! Jatketaan varovaista askellustamme tällä raittiuden tiellä, vaikka se joskus jäinen ja kalteva onkin. Voimia tai voimattomuutta jokaiselle, valintansa mukaan :smiley:

tervehdys ja onnittelut 6 viikosta. itsellä tänään tulee 5 viikkoa,perässä lyllerretään :slight_smile: eilen tosin olin lähellä rampata korkit ruttuun,teen “pientä” pintaremonttia kotonani,ja huomasin että välikatossa onkin paha kosteusvaurio…ensi reaktio oli tietenkin vanhana juoppona että NYT minulla on oikeus vetää lärvit.mutta kun rauhotuin,totesin itselleni että kyllä tämäkin remontti sujuu ehkäpä kuitenkin selvänä paremmin…eikä edes ahdista niin koko ongelma,yleensä heti kännit kun tulee vastoinkäymisiä,ja sit krapuloissaan pohtii ongelmiaan,fiksua ahdistuksen maximoimista.

Moi punakuono ja onnittelut myös sulle viidestä viikosta! Hieno saavutus. Onneks välikaton kosteusvaurio ei saanu sekään sua juomaan - siitähän oliskin seurannut kosteusvaurioita sinulle :smiley: . Vanhan talon remppaaminen on tuttua puuhaa tässäkin osoitteessa. Ja kyllä ne pelkät epäilytkin mahdollisista kosteus- ym. vaurioista ovat olleet mitä mainioin tekosyy ryyppäämiselle. Hajuaisti ylimmilleen viritettynä kun nurkkia nuuhkii, niin siihen homeen pelkoon täytyi pari aina ottaa. Kymmenen vuotta on tässä jo asuttu eikä kukaan oo oirehtinut, joten ei tarvii enää siihenkään pelkoon juoda. Ja kosteat rakenteet voi aina uusia kuivilla. Niinku voi myös entisen kostean elämän voi näköjään näinkin helposti muuttaa kuivaksi, muttei kuitenkaan tylsäksi eli remontin tekeminen on varmaan ihan terapeuttista sekin. Kaikki vaan pitää opetella tekemään uudella tavalla eli ilman alkoholia. Itsekin suunnittelin ensi viikonlopuksi pienemmän tyttären huoneen maalausta ja mielessä kyllä kävi, että entisiin remontteihin on aina kuulunut se kalja olennaisena osana. Mut tällä kertaa ei kuulu.

Mukavaa remppaa sulle!

Viikko on vierähtänyt taas jo torstai-iltaan, järkyttävällä vauhdilla. Aika kuluu nyt aivan liian nopeasti - opinnäytetyön jättöpäivä lähestyy viikko viikolta ja itse työ on ihan täysin vaiheessa vielä. Voi luoja mikä stressi. Maanantaina sain palautetta työstäni, enkä edes mitään mairittelevaa. Viime yönä näinkin sitten unta, että sain hermoromahduksen (!). Unessa sain valtavia excel-taulukoita analysoitavaksi ja aloin kirkumaan ja huutamaan hulluna, minkä seurauksena mut siirrettiin toiseen huoneeseen useamman ihmisen voimin.

Uskomatonta on, että tämän kiireen takia ei ole juominen käynyt tällä viikolla kertaakaan edes mielessä. Siirryn vain mekaanisesti paikasta toiseen, tietokoneelta toiselle oikeestaan. Työpäivät menee enimmäkseen koneen ääressä, kotona hörppään kahvit ja jatkan opiskeluhommaa. Lapsille lupasin “palata takaisin maisemiin” noin kuukauden kuluttua, ovat siitä kuulemma iloisia :imp: :frowning: Hyvä puoli tässä hektisyydessä onkin sitten se, että juomisen tai juomattomuuden pohtiminen on siirtynyt selvästi jo taka-alalle, ainakin tällä viikolla. Iltaisin en ole ajatellut, kuinka pitkän ajan olenkaan jo ollut juomatta :smiley: , vaan kuinka monta sivua sainkaan tekstiä taas aikaiseksi.

Huomenna alkaa sit taas viikonloppu ja ohjelmassa on -yllätys yllätys- opiskelua. Yhden päätöksen olen kyllä nyt tehnyt: koskaan en enää aloita tutkintoon johtavaa koulutusta työn ohessa. Sen ovat nämä viimeiset kaksi ja puoli vuotta opettaneet.

Mukavaa torstaita kaikille plinkkiläisille!

^ Sinulla on kuitenkin valmiin paperit aina kirjoitettu rivi riviltä lähempänä, toisin kuin esimerkiksi allekirjoittaneella :unamused:

Se lienee sitten varmasti loistava fiilis kun on valmistuneen paperit kourassa.

Kiitos Niles. Näin se on tosiaan nähtävä, niinku sanoit, rivi riviltä lähempänä valmistumista. On se varmaan sit hieno tunne, kun valmistuu eli pitää vaan yrittää pitää maaliviiva mielessä ja jatkaa koneen paukuttamista.

Se on perjantai taas, juomahimot on kyllä jonnekin nyt kokonaan kaikonneet. Baarikutsukin tuli mulle, mikä on tosi harvinaista. Helppo oli kieltäytyä, syyksi sanoin juomatauon. Baariin menijä tulee kohta käymään kahvilla ja suuntaa sitten itsekseen yöhön. Meitsi rupee nukkumaan yhdeksän pintaan, jos vanhat perjantaimerkit paikkansa pitää. Voimat on finaalissa tässä vaiheessa viikkoa.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille plinkkiläisille!

Tsemppiä myös opiskeluun! Hyvä jos vie juoma-ajatuksia pois, minulla tahtoo (opiskelu)stressi tehdä päinvastaista, ja tässä raitistumisessa pitänyt ihan ensimmäisenä höllätä vähän opintoaikatauluja. Pidä voimavaroista huolta! (Vaikka valmistuminen ei taida kauhean kaukana sulla ollakaan?)

Kiitos Iiris. On tosiaan tärkeää osata asettaa omat aikataulutavoitteensa itselleen sopiviksi. Kannattaa höllätä jos siltä tuntuu, valmistumaan kyllä ehtii. Mä oon “lokeroinut” elämäni viime vuosina kolmeen alueeseen; perhe/työ/opiskelu. Valmistumisen jälkeen tuohon opiskelun tilalle voi lisätä sitten vaikka kuntoilun + sosiaalisen kanssakäymisen ja niitä todella odotan :smiley:

Oon onnistunut pitämään stressin siedettävänä sillä, etten puoli yhdeksän jälkeen illalla enää opinnäytettä kirjoita, vaan laitan lapset nukkumaan ja rojahdan sohvalle pariksi tunniksi katsomaan telkkaria. Se on mun helppo rentoutumiskeino ja takaa hyvät yöunet, mikä tietysti onkin kaiken perusta tässä tilanteessa. Kirjoitushomma on melko hyvässä vaiheessa onneks, joskin kuukausi vielä sen parissa menee. Juomattomuuden kautta on tullut viikkoon tulleet kaksi lisäpäivää on olleet ihan tervetulleita :smiley:

Sunnuntaina sataa aina, mut ei anneta haitata. Mukavaa päivää kaikille!

Kiitos tsempeistä Kehä :smiley: Sulla on haastava yhtälö meneillään. Nostan hattua korkealle, kun jaksat ja ehdit opiskella työn ja perheen ohessa. Mulla menee kaikki voimat työhön ja perheeseen, lisäksi yritän urheilla pysyäkseni siedettävänä ihmisenä. Raittiina kyllä ehtii ja jaksaa tehdä enemmän! Aika ei noin vaan katoa tai kulu huonoa omaatuntoa potiessa. Kaikkea hyvää sulle!

Tsemppiä/voimia Kehä opinnäytetyön kirjoittamiseen!

Vaatii paljon itsekuria ja malttia viedä se kunnialla loppuun.

Ne tuntuvat allekirjoittaneelta välillä olevan hukassa oman työn kanssa. Sitä tekee helposti kaikkea muuta…