Oma alkoholinkäyttöni on lisääntynyt. Monia syitä. Oon perso, tykkään oluesta ja lonkerosta, ja juu saa niitä nolla prosentillakin, välillä ne riittääkin ihan hyvin.
Mulla on terapiasuhde satunnainen omalla rahalla, ainoo kelle uskallan puhua, keneen luotan.
Oon kuuttakymppiä lähestyvä nainen, en töissä, asun yksin, ei kumppania, ei autoa. Rahatilanteeni on ihan hyvä.
Oon siis pohtinut syitä, milloin aloin tuntea en enää halua elää näin. Juomani määrät jää alle 10 annosta viikossa, mutta en haluaisi juoda kuin max kerran viikossa 5-6. Nykysellään tahtoo mennä 2sti viikossa. Miksi päivät lisääntyneet, koska ei autoa ei tarvii olla aamulla kunnossa, ei lapsia enää kotona, ei työtä, ei puolisoa. Kun juon niin mähän juon yksin kotona. Kukaan ei näe eikä tiedä.
Kun lähikauppaan vien tyhjiä mua hävettää, vaikka kukaan ei tiedä onko ne mun vai vaikka miehen tai vieraiden tyhjiä. Mua inhottaa kun työnnän tyhjiä koneeseen, miten tässä taas kävi näin.
Lopettaa tai vähentää oon työstänyt nyt vuoden, vuosi sitten ekan kerran yritin. Ja sorruin.
Isäni oli alkoholisti joka raitistui, noita tehtäviä tehdessäni tajusin oon ollu tosi pieni kun isä tarjosi olutta, yhden. Koska olin isän mukana enkä voinut olla yksin kotona. Nuorena ja 20-35v en ajatellut alkoholia mitenkään sitä otettiin joskus. 37v menin naimisiin uudestaan ja mies houkutteli juomaan. Lopulta me juotiin joka perjantai ja lauantai ja lopulta myös sunnuntaina vähän. Erosimme. Ensimmäinen lauantai selvin päin kotona ilman miestä, oli ihmeellinen, ihana.
Meni vuosia ja ahdistushäiriöni paheni, nykyään huomaan otan alkoa ahdistukseen. Mulla oli vuosia hyvä lääkäri ja hyvä lääkitys, hän jäi eläkkeelle ja mun hoito loppui, tk ei uusi mun lääkkeitä enää. Tämäkin ajanut mua hakeen lohtua jostain.
Olen myös huomannut aina kun yritän etsiä kumppania, se ajaa mua juomaan. Mun pitäs vaan päättää olla yksin, koska ahdistun aina kun aattelen miehiä.
Jos vaikka soitankin vaan jonkun deitti miehen kanssa, oon välillä juonut että uskallan puhua puhelimessa ja samaan aikaan katunut.
Viimesimmän suhteen lopetin koska sekin mies tyrkytti alkoholia, joka ainoo kerta ois pitänyt juoda, osasin erota mutta juominen jäi tällä kertaa päälle.
Olkoon tämä nyt alku, raitistua en välttämättä halua, on joitain ihmisiä joiden kanssa haluan joskus käydä yksillä ja konserteissa. Osaiskohan joku psykiatri sanoa miksi musiikki kokemus mulla kaipaa alkoholia?? Kotona yksin jos juon niin kuuntelen kuulokkeilla musiikkia, ja se on niiku kivempaa kännissä. Miksi? Miksi en nauti musiikista yhtä paljon selvin päin?
Kävin Jyväskylässä Valon tapahtuma viime viikonloppuna. Ekan illan sinnittelin, ahdisti niin että rintaan koski. Piilouduin pimeään. Menin toisenakin iltana ja olis pitäny olla menemättä. Retkahdin. Join ennen lähtöä 3-4 annosta ja siellä kävellessä lisää. Miksi?? Join että pystyin meneen ulkotapahtumaan?? Miksi.