Muita keskustelupalstoja peliongelmaisille?

Terve!

Onko teillä tietoa muista keskustelupalstoja peliongelmaisille? Olen hieman seurannut tätä valtti-keskustelufoorumia, ja kovin on hiljaista viestien suhteen täällä. välillä näyttää olevanb päiviä, jolloin ei tule uusia viestejä ollenkaan. Peliongelmaisia on niin paljon, että en usko millään, että keskustelu olisi näin vähäistä ongelmasta.

Olisi siis erittäin ystävällistä, jos laittaisitte osoitteita vilkkaammista peliongelmapalstoista.

T: peliongelmainen 1978

Minuakin on ihmetyttänyt tämän palstan verkkainen meno. Onko sitten niin, että tänne tullaan vain hetkellisesti purkamaan tappioputkien aiheuttama angsti? Alkoholistien keskustelu tuossa alempana käy huomattavan paljon vilkkaampana ja myös analyyttisempana. No mikäs siinä, kyllähän niitäkin juttuja lukee mielellään, eivät nämä addiktiot näytä ilmiöinä juurikaan eroavan toisistaan. Sama mekaniikka se näyttää alkoholisteillakin toimivan taustalla.

Juuri näin. Peliongelmassa on kyllä tyypillistä se, että ainoastaan silloin avaudutaan, kun on todella hätä päällä. Vaikka itselläni töissä kiirettä onkin, enkä aina kerkiä keskustelemaan palstalla, niin olisi silti rakentavaa vaihtaa ajatuksia yhteisestä ongelmastamme vaikka päivittäin.

Olen itse ns. uuden elämän aloittamisessa (pelaamattomuudessa täysin alkutekijöissä. Pelihimo on niin täysvaltainen sairaus, että sitä on hoidettava vertaistukiryhmien lisäksi myös muulla ajalla.

Täytyy vaan toivoa, että peliongelmasta kärsivät ihmiset aktivoituisivat hieman ja kertoisivat useammin mietteitään ja mielipiteitään.

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Tosin alussa tein itse juuri sen että repsahdusputken alkaessa jätin palstan lukematta kokonaan pariksi kuukaudeksi. Nyt olen taas palannut ruotuun ja lopettamasta pelaamista kokonaan. Saas nähdä milloin sorrutaan, toivon ettei ollenkaan…

Minulla on pitkä pelihistoria ja tilanne vielä päällä siinä mielessä, että kun rahaa kertyy säästöön, alkaa jossain vaiheessa kuumottamaan niin paljon, että sitä ratkeaa “ihan vähän vain” ja seuraus on itsestäänselvä: ennemmin tai myöhemmin on massi tyhjä ja pahimmassa tapauksessa hieman velkaakin taas otettuna. Ja taas aletaan tahkoamaan alusta …

Nyt olen bannanut itseni vakiopaikoista ja jännitän, josko tavanomaiset pelireittini katkaisemalla saisin koko pakkokäyttäymismallin poikki. Olo on juuri nyt siinä pelokkaan ja toivorikkaan välimailla.

Joo siltä se tosiaan näyttää, että purkautumaan tänne vain tullaan eikä keskustelemaan. Peliaddikteilla yhteisöllisyys hakusessa?

Todellakin. Parantamisen varaa löytyy ja paljon.

Peliongelmasta on ehkä jotenki vaikeempi puhua, koska se on henkinen eikä fyysinen riippuvuus. Tai onhan siinä varmasti aivojen endorfiinituotannosta ym. kemiallisesta tapahtumasta kyse kun pelaa.

Täällä on nuo pokerihihhulit vähän pilaamassa meininkiä. Pokeririippuvaisten on ehkä vaikeampi kirjoittaa tuntemuksistaan, anonyyminäkin. Ja uskon että pokeriaddikteja, niitä hävinneitä, on paljonkin. Itsekin kuulun tähän ryhmään vaikka vituttaa tunnustaa.

Peliaddiktille pokerikaan ei yleensä käy, päinvastoin, olemme niitä paisteja joita nämä “ammattilaiset” odottavat kieli pitkällä… hehe. Kyse ei ole pokeritietämyksestä tai -taidoista, vaan itsensä hillitsemisestä ja mielen omituisista koukeroista. Pahinta pokerissa on voittaminen, sen olen huomannut omalla kohdallani. Ajautuu jossain vaiheessa pisteeseen josta tipahtaa taas syvälle, ajautuu tilttikoomaan ja kusee pitkät pennit.

…jos joku tietää muitakin keskustelupalstoja, niin saa ilmoittaa :slight_smile:

eipä niitä pahemmin ole

syykin on selvä, rahaa ei sellaisen saitin ylläpidosta juuri tule

eli joudumme tyytymään rayn tukemaan palveluun, ihan hyvä niinkin

vaikka aina kesäisin hiljenee

ottakaa iisisti

t: ray:tä vihaava, vaikka oma syyhän se oli :smiley:

Suomenkielisiä palstoja ei tosiaan tunnu muita löytyvän, mutta jos englanti taipuu niin suosittelen tutustumaan allaolevan linkin foorumiin. Löytyy analyyttista ja muutenkin laadukasta keskustelua peliongelmasta huomattavasti enemmän ja aktiivisemmin kuin täällä. Myös peliongelman hoidon ammattilaiset seuraavat ja kommentoivat foorumin aiheita ja vastavat kysymyksiin. Tämänkin keskustelupalstan toimintaa voisi kehittää samaan suuntaan, tietysi siihen tarvittaisiin joku rahoittaja… (RAY?)

gamcare.org.uk/forum/index.php

FFS, täällä vaan haikaillaan uuden foorumin perään, kun itse ei vaivauduta edes rekisteröimään nimimerkkiä tänne! Esim tässä ketjussa 10 viestiä joista vain yksi on jaksanut rekisteröityä! Voi hyvää päivää sentään, ottakaa nyt senverta itseänne niskasta kiinni!

To get action, you need to give aciton

Joku IRC kanava vois tosin olla hyvä.

Jos haluatte aktiivisen forumin:

Aloittakaa mielenkiintoisia ketjuja, kyllä niihin joku tarttuu ja saamme keskustelua aikaiseksi! Rekisteröikää myös nimimerkkinne, jotta pysytään kärryillä kuka kirjoittaa ja mitä. Vieraita on liian paljon.

eipä tota viitti, menee liian helposti monetkin asiat elämässä vielä enempi solmuun kun tänne rekkaat

täähän on just hyvä kun EI tartte kertoa kuka on, mut ja jos se nyt sitten on kivaa että rekisteröi oman “nimensä”
niin siitä vaan.

Hyvä palsta, kaikille jotain

kuhan saataisin noi vedättäjät pois, joskus, siis joskus joku voi saada täältä kipinän että jotain pitää tehdä

ja se jo riittää että tällä palstalla on tarkoitus

highroller hävis jackpotin, mä vähän vähemmän mut ihan liikaa, ei siinä kannata opetella pelailemaan, ei onnistu

tiedän hyvin että näillä palstoilla liikkuu “metsästäjiä”, jotka kieroudellaan vetävät pelihulluja takaisin peliin,
business on isoa, ja se on selvä että näin tehdään. MUtta olkaa valppaana, tulkaa meikän pelipuljuun, täältä
saa kahvia ja pullaa, itse leivottua, ja jos on nälkä niin saa syödä kaksi. Ja meidän apurit ei kysele promilleja,
kunhan et oo agressiivinen, saat joulu kinkun ja pääsiäistipu

Tämän kaiken olen saanut ja kokenut kun en ole pelannut, paljoa, mutta vain vähän, olen onnellinen

ihanaa pelata! vain vähän

Monella peliongelmaisella on myös mielenterveysongelmia,
tukiasema.org
on hyvä yhteisö mielenterveysongelmaisille!

Suosittelen nyt pelaajillekin perustettuja suljettuja keskusteluryhmiä:

viewtopic.php?f=36&t=26777

Jos ja kun sattuu hyvä porukka, asioissa pääsee pintaa syvemmälle. Näillä yleisillä palstoilla riittää kaikenlaisia kommentaattoreita, jotka eivät edesauta mitään asioita.