Moottoripyöräily - Tie raitistumiseen!?

Siinä oivallinen harrastemuoto ja kokee varmasti väkeviä fiiliksiä + mahtavaa FREEDOM tunnetta, kun ajaa pyörällä! Vaikka olenkin retkahtanut tuossa ihan hiljattain juomaan, olen varma että ilman mahdollisuutta pyöriä muiden pyörämiesten ja naisten kanssa ajaen, olisin retkahdellut varmaan 10x enemmän… On olemassa pk-seudula ainakin kolme päihteetöntä pyöräporukka. P.A.N-Raisers MCC, Freedom MC,Gospel Riders… Jos haluaa etsiä ensisijaisesti päihteettömiä ystäviä myös tästä mahtavasta harrastuksesta. Muta myös oli toinen motoristi sitten “tavis” tai alkoholisti (raitistunut) ja harrastaa tuota upeaa harrastusta, yhteenkuulumisen tunne on mahtava. Itse ajelen mieleläni myös erään ihan taviksen kanssa ja olemme saaneet ajella mahtavia yhteisiä lenkkejä:) Myös pitkät reissut ryhmässä voivat olla mahtava kokemus… Niissä yleensä on (jos mukana taviksua) alkoholi aivan sivuojuonne koska aamulla usein aikaiseen lähdetään jo jatkamaan matkaa… (itse alan kokea viinanhimoa, jos näen runsaassa “baari-humalassa” olevia ihmisiä bilettämässä…mutta en ala kokea kiusaust jos joku nauttii mun läsnäollessa muutaman…

Tässä mietittävää ehkä jollekin täällä!=)

On tässä se toinekin puoli. Itse olen ikäni ollut motoristi ja kierrellyt kerhojen kanssa eri kokoontumistreffejä ja voin kertoa että niissä viina virtaa ja meno on sen mukaista. On monasti tullut ajettua niistä kokoontumisista kotia siinä kunnossa, ettei paljo muistikuvia ole.

Tosin, nuo mainitsemasi kerhot eivät alkoholiin koske joten niihin kuuluminen varmasti tukee raittiutta. Motoilu on kyllä minun elämässä erittäin tärkeä asia ja suorastaan elämäntapa, siinäkin minulla nyt raitistuttuani on hieman opeteltavaa jotta välttyisin houkutuksilta “sikailujuhlissa” joissa on tarjolla ties mitä.

T. Proottori

Eikös moottoripyörällä ajaminen kännissä ole tosi harvinaista? Jopa 1% Er -tyypit paheksuvat sellaista tapaa.Ja kuinka Hells Angel, tai Bandido ajaisikaan humalas, koska poliisihan on koko ajan pysäyttelemässä ja tarkistelemassa jos kulkee logotunnukset päällä? ja yleensähän on niin että niitä pidetään pyörällä ajaessa. Monilla clubeilla on tosi tarkat liivisäännöt ja tavat…

Eikö tuo moottoripyöräilyharrastuskin lopu kun ajaa poliisin haaviin ja menettää korttinsa… :confused: Pitää motivaatiota yllä olla juomatta kun kiertelee ympäri maailmaa vapaana kuin taivaanlintu parta tai hiukset hulmuten… :wink: