Tapasin mieheni vuonna 2014. Rakkautta ensisilmäyksellä. Kertoi heti huumemenneisyydestään ja mielenterveysongelmistaan. Olin sinut asioiden kanssa, kun ajattelin, että rakkauteni parantaisi. Muutettiin melko pian yhteen ja oltiin niin rakastuneita. Viina kuitenkin kiinnosti hieman liikaa. Itse en juurikaan juonut enkä huumeita ollut ikinä kokeillutkaan. Meinasin, että kyllä tää “vaihe” ohi menee, kun vaan jaksaa. Maniavaihe muuttui sitten masennukseksi. Kaikkeni tein, jotta hänellä ois hyvä olo. Huumeita ei käyttänyt ollenkaan tällöin.
Vanhat kaverit alko tulla taas takasin elämään. Annoin luvan polttaa pilveä, koska meinasin, että ei kerta haittaa. Se kerta muuttuikin melko moneksi. Kaikki rahat meni pilveen. Mikään muu ei kiinnostanut. Makasi kotona, poltti ja söi. Lihoikin sitten yli 20kg. Sain selville, että oli salaa käyttänyt ekstaasia ja piriä. Ei ollut kuulemma mikään iso juttu. Kaikkihan sitä tekee. Joopajoo…
Työnteko ei kiinnostanut. Samalla kun itse raadoin töissä niin hän makasi kotona. Välillä oli monta päivää putkeen poissa ryyppäämässä. Mua vitutti, kun itse sai hoitaa kodin, ruokaostokset, laskut. Tuntu NIIN epäreilulta. Itellä alko rahat loppua, kun sai kaikki pienestä palkasta maksaa. Mutta kun niin vaan rakastin. Ja rakastan. Uskon, että mieskin. Siltikään se väitetty välittäminen ei näy missään. Ottaa kokoajan velkaa, että sais pilveä. Ja kuka ne velat sitten maksaa. Minä. Olen vaan niin kiltti. Liiankin. Tällä hetkellä suurin osa rahoista menee pelaamiseen. On sitten jäänyt siihenKIN koukkuun. Erityisen raastavaa tästä tekee sen, että mun isoveljeni on todella peliriippuvainen, kauan ollut. Koko perhe on kärsinyt siitä ja mies tietää sen. Silti jatkaa pelaamista. Josko sieltä joku voitto tulisi. Ja jos sattuu voittamaan, niin ei niitä rahoja kyllä yhteisiin menoihn käytetä vaan pilveen. Nyt alkaa taas sappi kiehumaan. On tullu monet itkut itkettya tässä kahden vuoden aikana. Mun jaksaminen alkaa olla finaalissa.
Töissä kyllä kävisi, mutta ei niitä löydy. Palkkakin menisi suurimmaksi osin ulosottoon. Itse oon nyt käyttänyt 3000€ säästöjä, kun mies ei ole vuokraosuuttaan edes pystynyt maksamaan. Sossun mielestä mulla on niin paljon rahaa, että hyvin pärjätään. Ja työkkärissä puolen vuoden karenssi. Mulla hupenee kohta kaikki säästöt, ellei jotain nyt ala tapahtumaan. Loputon suo. Mitähän sitä keksis?