Moni teistä tulee vielä nöyrtymään..

Sen tosiasian edessä, että mitään muuta tietä alkoholistilla ei ole raitistua kuin AA! Jos joku kuiville pääseekin, se ei silloin ole ollutkaan koskaan alkoholisti vaan kova juoppo ja suurkuluttaja. Niskoittelin itse AA-totuutta vastaan 10vuotta. Mutta lopulta minunkin oli nöyrryttävä sen tosiasian edessä että AA on Korkein Totuus, nyt aina ja iankaiken! Alistuin itse 100% Vanhan AA-laisen opetuslapseuteen. Hänen mielipide on aina oikein ja minun on väärin… En voi niskoitella kokenutta konkaria vastaan joka on päässyt selville Totuudesta. Ennen AA.n syntyä ei kukaan alkoholisti voinut raitistua… Raittius on tosiaankin mahdollista vain nöyrtymällä täydellisesti AA-Totuuden edessä! PISTE!!

Voihan tsiisus :unamused:

aimen,brother.hallelujah ja sata neitsyttä meitä valon löytäneitä taivahas vartoo.
kai tuon verran on nyt lupa toisilta lainata?
ei tosi,hyvä se on,ai mikä.mikä vaan.kai ja ehkä.
ding dong.kysmysmerkki ja kenoviiva ?/

Hannu11:llekin mulla on hyvä ohje. Olet ilmeisesti niskoitellut Ryhmätotuutta vastaan ja siksi sinut on karkoitettu ryhmästä. Siksi ohjeeksi annan että polvistuen rukoilet anteeksiantoa AA-ryhmäsi Hengelliseltä Johtajalta… Itsekin olin niskoitellut AA-totuutta vastaan jopa AA:ssa. Siksi ryhmään niskoitteluni loputtua mennessäni polvistuin ja rukoilin anteeksiantoa! NÖYRRYIN Totuuden edessä ja minule nimettiin samantien Hengellinen Johtaja AA:sta jolla on 35v raittius ja matka Totuuden Tiellä takana…

Eiks toi läppä ala olla jo aika väsynyt, Tinko?

Tämä ei ole mikään “läppä” vaan Totuuden Sanan julistusta. Monikin on AA:ssa mukana vikoillen sitä ja kritisoiden Vanhempien Hengellisten Johtajien mielipiteitä! ne jotka eivät NÖYRRY, lähtevät ennemmin tai myöhemmin juomaan. Sen ovat Hengelliset Johtajat todenneet usein ja se on TOTUUS! PISTE!

ja parhaimmat huutavat vielä ovella perään.tervemenoa juomaan.
valtiomiehet ja kai -naisetkin.tooosi uskovat.hengessä vahvat.jep,jep.

Juomaan ratkeaminen on seurausta lähes aina AA-kriittisestä ajatuksesta. Kuin käärme paratiisissa. meille tulee mieleen ajatuksia. “Onkohan AA sittenkään oikeassa” Siksi Oikea Tapa toimia on saattaa jokainen ajatus kuuliaiseksi AA-Totuudelle. Monen nöyrtyneen kokemukset osoittavat juomiseen johtavan tien alkaneen ensimmäisestä AA-kriittisestä ajatuksesta. Aikaa tosin ensimmäisestä AA-kriittisestä ajatuksesta juomisen taas aloittamiseen on saattanut mennä vuosi, jopa vuosia. Siksi Hengellinen Johtajani antoi neuvon. Alista jokainen ajatuksesi AA-Totuudelle kuuliaiseksi, TORJU jokainen AA-kriittinen ajatus ja alista se Nimettömät Alkoholistit kirjan Totuuden alaiseksi! AA on paikka jossa porukkaa menee ja tulee. HARVA alistuu Totuudelle kuuliaiseksi ja NISKOITTELEMATTA hyväksyy AA-Totuuden. Kun sen tekee tulee osalliseksi Korkeimmasta Totuudesta eli AA-Tietoisuudesta! Seuraa siis ohjeitani tarkasti sinä joka epäilet AA_ta!! Alista jokainen ajatuksesi kuuliaiseksi Totuudelle!!!

Oikein!

Se hankaluus on tänä päivänä, että lääkärit ruokkii alkoholisteja pilleripurkein ja pohjan löytäminen viivästyy.
Ja kun se pohja viimein löytyy voi olla myöhäistä. Sen verran rajuja ovat nuo alkoholistien lääkekokeilut.
Tuolla niitä kulkee pillereissä suu auki pitkin kyliä, kuin kottaraispönttöjä. Se on yhteiskunnan tapa hoitaa alkoholisteja, lisää mömmöjä, kyllä ne siitä pois kuolee rasittamasta yhteiskuntaamme.

Tarjolla olisi kuitenkin AA ja toipuminen päihteettömään elämään, yhteiskuntakelposina ja hyödyllisinä. :bulb:

Voi teitä höpönassuja, pusi pusi, mukavaa raitista päivää!

R-R

Kiitos Tinko!
Sanasi ovat mannaa vaeltajalle. Hyvä että avasit vihdoin suusi sinäkin. Hiljaa olemme sivusta katsoneet “suvaitsevaisten” (todellisuudessa pilkkaajien) kirjoittelua.
AA.n ei tarvitse keinotella “joustavilla” opeilla, vaan asiat voi sanoa suoraan. Moni joutuu todella nöyrtymään ennenkuin totuus selviää eikä se ilman polvilleenmenoa (henkisesti) onnistukaan. Nöyryys, omasta tahdosta ja voimasta luopuminen on ainoa tie. Askeleet ja perinteet ovat sen osoittaneet.
Me olemme löytäneet uskomme ja kokeneet hengellisen heräämisen, AA:n avulla. Joka yrittää AA:ta käyttää muuhun keppihevosenaan on tuomittu epäonnistumaan. Hengellinen pelastus ei taivu maallisen opin tahtoon, AA on oleva aina sama joka on veljemme ja sisaremme sadoissa maissa pohjamudista nostanut taloudellisen ja yhteiskunnallisen voiman johtoportaille, nöyrinä palvelijoina mutta myös rikkautta ja valtaa saaneina.

Palsta on nyt oikealla asialla, Huijarit ja pehmopuhujat ovat poistumassa.
AA:n kritisoijat joutuvat nöyrtymään, ja täällä he ovat jo huomanneet etteivät alkoholistit kaipaa heidän mukaopettavaisia “tutkielmiaan”.

En tahdosyytt ää Ketostixia JA basia, he ovat kuitenkin oikealla asialla, AA:n 12 askeleen mukaisessa työssä sanomaa AA:sta levittämässä vaikka he vielä epäröivät sanoa asioita todellisessa koruttomuudessaan kärsiville alkoholisteille.
Kiitos Korkeimmalle!

Perusmies, kerroit eilen toipumisohjelman olevan “yksinkertainen tie järjestä luopumiseen”. Olisin kiinnostunut luopumaan järjestäni kokeilujakson ajaksi, sanotaan muutamaksi viikoksi, kunhan minun ei siis tarvitse menettää järkeäni pysyväisluontoisesti. Voihan käydä niin murheellisesti, etten osaakaan nöyrtyä oikein. Pelkään esimerkiksi polvistumisen olevan liikaa nuoruuden yöjuoksuissa kolhiintuneille polvilleni.

Osaatko sanoa, minne palaveriin tuleva voi luovuttaa järkensä kokeiluajaksi, jotta näkee, sopiiko toipumisohjelma hänelle? Onko esim. Tikkurilan ryhmän aulassa narikkaa, jonne aivot voi jättää?

–kh

Voi perusmies kiltti, mikä sua ahdistaa noin hirveästi meissä suvaitsevaiston suurkuluttajissa? Höpönassu, leikithän joskus meidänki kaa kuitenki?

Luulen että kuivahikka haluaa olla ilkeä ja pilkatakin? Hän voi hyvin ymmärtää että asia puhutaan myös vertauskuvallisesti eikä sitä tehdätuolla tavalla. Ei kaksitoista askeltakaan ole askelia samassa merkityksessä kuin jalankulkija astuu jalkakäytävällä vuoroin toisella, ja sitten taas toisella jalalla. Ei, askeleet ovat ikäänkuin kuvaannollisia askelia, joiden henkinen olemus on hengen matkaan samankaltainen kuin jalanastutuilla askelilla on ruummiin matkanteossa. Samallalailla ei omasta ajattelemisesta ja omasta viisaudesta joka on pahasta luovuttaessa irroteta aivoja ihmisestä eikä laiteta narikkaan. Minä ymmärsin heti ettei niin voi tehdä.

Tarkoitus on ettei yritetä omalla viisaudella joka jo on meidät juomaan saattanut enää jatkaa väärääajattelua vaan torjumme oman viisauden ja otamme nöyrtyen vastaan AA:n totuudellisen viisauden joka ei ole AA:sta vaan Korkeammalta Voimalta. Se on asian ymmärtämisen alku.
Ja kun nöyrrymme AAjohtaa meidät eteenpäin.

Haluan myös osaltani kiittää Perusmiestä uskoni vahvistamisesta.
Luomasi kuva aa-todellisuudesta taitaa sittenkin olla aika paikkaansapitävä.
Ehdoton paikka, jossa nousee asemaan ja rikkauteen yhteiskunnassa.
Ehdoton paikka ehdottomille ihmisille.Ei kiitos.

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Kysyisin kumminkin, olenkohan käsittänyt oikein: te olette joutuneet juomaan viisautenne vuoksi, mutta pysytte selvinpäin, kun luovutte järjestänne? Minulla taas juominen johtui päinvastoin järjettömyydestäni elämänasenteen tasolla. Nyt olen pärjäillyt yli kolme vuotta ihan sillä, kun järki voitti lopultakin. Pysyn selvinpäin, koska ymmärrän voivani itse valita, otanko alkoholiogelmani takaisin elämääni vai en.

Mistä muuten voisin löytää lisätietoja tuosta totuudellisesta viisaudesta, joka on AA:n hallussa, mutta ei ole AA:sta. Kuka sitä tuottaa, ja millaisilla tutkimusmenetelmillä? Ja miten voin päästä ymmärtämisessä alkuun, jos minun pitää hylätä oma viisauteni? Eikö ymmärtäminen vaadikaan järkeä?

–kh

Sitä Viisautta jakavat Sininen Kirja, AA:n vanhimmat jäsenet ja koko ryhmä vähän kerrassaan. Istumalla AA-palaverissa sinun tietoisuutesi valmistautuu ottamaan vastaan AA-Totuuden. Eräänä päivänä se räjähtää tajuntaasi ja olet saavuttanut Aa-Valaistumisen. Eli 12askeleessa mainitun hengellisen heräämisen…

Hyi trolli yäk.

Tällä tavalla reagoidaan kun ei olla valmiita nöyrtymään AA-Totuuden edessä… heti ollaan trolleja ja feikkejä. Tie Raittiuteen ei ole meidän sanelema. AA-ohjelma on tullut suoraan Taivaasta ja se annettiin Valitulle Kansalle, amerikkalaislle. He kirjoittivat AA-ohjelman ja perinteet. Ne on tarkoitettu pysymään muuttumattomina ja jokainen AA-nainen ja mies sitoutuu siihen! PISTE!

En nyt ole ihan samaa mieltä Tinkon kanssa yhdesä kohdassa. Ei AA:n sanomaa annettu vain Amerikkalaisille, se on tarkoitettu kaikien maailman alkoholistien pelastamiseksi. En ole löytänyt Isosta kirjasta sellaista että vain Amerikan kansalle?
Muuten Tinko puhuu väärentämätöntä totuutta, kuten nykyään melkein kaikki muutkin täällä. AA on täälläkin hyväksytty arvostelun yläpuolella olevaksi ja jos meitä AA:n avulla pelastuneita nimitetäänkin Trolleiksi tai Hulluiksi, ei asia muutu.
Kaikki Sana on ollut ja on oleva uskottomille hullutus, kunnes he itse nöyrtyvät.