Moi!

Huomasin lehdestä tällaisen nettipaikan olemassaolon, joten tulin tänne katselemaan ja kuulostelemaan kohtalosisarien ja -veljien tarinoita.
Olen 43- vuotias nainen, äiti, jolle alkoholi on suuri ongelma. Tällä hetkellä juomatonta aikaa takana 18 päivää… Alku olisi lupaava, mutta miten tästä eteenpäin?? Huomenna taas se viikon pahin päivä, perjantai, jolloin työviikko päättyy ja vapaat alkaa. Yleensä perjantaipäivät ovat kuin tulisilla hiilillä kävelemistä, yhtä tuskaisia. Kaljaa tekee mieli aivan älyttömästi, ajatukset pyörii vain kaljanjuonnin ympärillä.
“Kuinka mukava ottaa pari kaljaa vapaiden kunniaksi” tai
“Olenhan minä nämä kaljani ansainnu” tai
“Niinhän tuo vituttaa, haempa kaljaa” tai
“Tätähän täytyy juhlia”.
Onko tutun kuulosta?? Kyllähän juomiseensa syyn löytää, siitä ei ole epäilystäkään. Ja rahattomuus ei ole mikään ongelma, aina jostaki sen verran vippaa, että laatikon Koffia saa…
Olen ollut ongelmakäyttäjä aina. Kun 14- vuotiaana aloitettiin serkkujen kanssa Sorbus- pulloilla, se on ollut menoa sen jälkeen. Aina kun olen juonut, juon humalahakuisesti, pään täyteen. Nuorempana juomaputki jatkui useammankin päivän, nykyään menee vain se yksi ilta, useimmiten. Mutta silloinkin juon muistin pois, ei aavistustakaan, miten ilta on päättynyt… Kamalaa tekstiä, kun kirjoittaa niin, miten asiat ovat. Miksihän minä kuvittelen nyt, että voisin itse hallita ja hillitä tätä juomistani, kun en ole sitä osannut ennenkään, kaikista yrityksistä huolimatta!!!
Liekö kohtaloni se, että juomiseni ei koskaan tule olemaan hallittua?
Tässäpä aluksi, jos joku viitsii lukea kirjoitustani…
Tellu

Terve Tellu!
18 raitista päivää, se on hatunnoston paikka! Huomenna se on se kuuluisa perjantai,joka on mullekin vaikein päivä viikossa. Mutta ideoi tänään jotain kivaa tekemistä huomiseksi, jotain mitä et ikinä tulisi tehneeksi kaljan kanssa. Viivyttelet ensin aloittamista ja sitten häivyt jonnekin missä ei ole kauppaa lähimaillakaan ja hengailet siellä, etsi vaikka metsästä kanttarelleja kunnes kello on yhdeksän ja kauppa on kiinni. Sitten kotiin ja kuuntelet kuinka naapurit örveltää ja luojan kiitos sinä et. Lauantaiaamuna on taatusti mainio olo!
Toiveikasta torstaita! :slight_smile:

Kyllä.
Vaihtoehtoja on tasan yksi, mikäli et halua olla syöksykierteessä ja se on täysraittius. Vähentäminen ja tauot eivät tuolla historialla toimi, anteeksi mutta oli pakko vastata näin suoraan. Oma historia niin monin osin samankaltainen. Voimia!!!

Ihan hirvän tutulta kuulostaa… kunpa keksisi enemmän niitä syitä miksi ei joisi kuin miksi joisi. Enoni 64v - vanha alkoholisti - sairaistui haimasyöpään, mutta edes se ei estä mua miettimästä, että miksi ihmeessä ei joisi perjantaina… ihmeellistä on se, että su-pe ei tehnyt mieli juoda… mutta koska nyt on pe niin päätin juoda kumminkin…