Mites koette eri bentsot?

Itse käyttelen diapamia 10 mg ja opamox (oxamin) 30 ja koen että ainakin krapulaan opamox on parempi,
kun koen että diapam enempi vaan hitaasti ja pitkään lihasrelaksoi tms? Tietty kaikki sedaatiivisia väsyttäviä.

Opamox siis parempi kun nopeampikin esim juurii kankkuseen (kuten nytkin iski kun päivän lotrasin oluita) …

Kaiketi kuitenkin kaikilla bentsoilla vaikutus perustuu gabaan…?

Kokemusta mulla on tsopiklonista (Imovane) (joka ei ole varsinainen bentso mutta sitoutuu samoihin reseptoreihin) ja Diapamista jota olen saanut katkolla.

Tsopiklonista tulee tyhjään mahaan nautittuna 10 minuutissa huumaantunut olo, euforiaa ja “painon” tunne ikään kuin olisi juuri noussut uima-altaasta. Muisti menee aika pahasti jo pienistä annoksista. Euforia häviää annoksen jälkeen noin 2 tunnissa eikä sitä saa takaisin ottamalla lisää Imovanea vaan muistinmenetys vain pahenee kun popsii lisää nappeja. Suurista annoksista tulee halluja (kuuloharhat).

Diapamista tulee mukavan rento ja väsynyt olo krapulaan otettuna. Aiheuttaa tasapainohäiriöitä enemmän kuin tsopikloni, kaaduin katkolla joitain kertoja perseelleni diapam-kyllästyksen aikana, kun yritin esim. seisaaltani saada tossuja jalkaan.

Diapam krapulaan, eikö diapamin HIDAS vaikutus haittaa? :slight_smile: Millä annoksella krapulaan ja montako tuntia viimeisestä paukusta?

Diapam on kylläkin nopeavaikutteisempi kuin Opamox. Mut vaikutusaika sen sijaan on pitempi. Mä söin 17v alkaen Opamoxia ja kulutin niistä tehot vuodessa, kun pelleilin niillä, niin vaihdettiin Diapamiin. Eli enpä tunne Opamoxin vaikutusta enää, eikä se musta alunperinkään kovinkaan tehokas bentso ollut. Diapamista sain aluksi tosi mukavan olon, nykyään se auttaa siihen mihin pitääkin, eli ahdistukseen ja relaksoi ahdistuksesta jäykät lihakset. En mä enää päihdy Diapamista mun päiväannoksella (5-15 mg), enkä kyllä haluakaan pahemmin sitä tavoitella, koska en nää siinä mitään järkeä. Nousee vaan tolet turhaan ja sit lääke lakkaa toimimasta.

Temestaa saan joskus satunnaisesti serkulta, mut ei se mun mielestä eroa kamalasti Diapamista. Ehkä vähän piristävämpi. :confused:

Imovane tehos tasan yhden yön, teki hassun ja sekavan olon, mut toisena yönä ei enää eikä sitten enää ikinä siitä eteenpäin ole toiminut.

Stilnoctista tulee hallusinaatioita ja varsin mukava olo. Lempparini.

Niin ja Tenox ei nyt hirveästi kanskaan Diapamista eroa. Vaikuttaa nopeammin ja saa muistin pyyhkiytymään, ainakin tolla mun 40 mg uniannoksella. Se tavanomainen 20 mg ei vaikuta millään lailla.

^ Mulle oksatsepaami ei ole mikään tyystin turha benzo. Nykyisin en tosin ole aivan varma, kun en ole sitä pitkään aikaan popsinut, mutta olen siis syönyt sitä myös silloin, kun mulla oli ollut jo pidemmän aikaa säännöllinen klonatsepaami- ja diatsepaamilääkitys ja vielä suht korkeilla annoksilla ja kyllä Opamox silti toimi mulla ihan hyvin ahdistukseen. Tosin joudu(i)n syömään sitä aika hiton isoilla annoksilla, jotta se pelittäisi :mrgreen: . Opamoxissa on huonoa myös sen melko lyhyt vaikutusaika, joten siksi se on yleensä säännölliseen käyttöön huono benzo, kun pitoisuus alkaa herkästi sahailla ylös-alas, jolloin tuo sahaaminen aiheuttaa jo itsessään sitä ahdistuneisuutta ja näin ollen annokset saattavat lähteä nousemaan ihan varkain, vaikkei mitään väärinkäyttöä hakisikaan.

Kaikki on toki yksilöllistä, mutta sanon silti, että tuo on puppua, että diatsepaami alkaisi vaikuttaa hitaammin, kuin oksatsepaami. Diatsepaamihan alkaa vaikuttaa lähes saman tien, kun sitä on ottanut, siis ihan tablettimuotoisenakin, puhumattakaan siitä Mansikkakiisselistä, jota ne katkolla antavat. I.V. -annostelu nyt vaikuttaa toki heti, mutta sittenhän diatsepaamia on myös suppoina ja peräruiskeina, jotka myös vaikuttavat hyvin nopeasti. Ehkä hieman OT, mutta mulla oli joskus reseptillä niitä diatsepaamiperäruiskeita(Stesolid?), kun epäilivät olisiko mulla puhjennut epilepsia, niin sain niitä kotiin hätävaroiksi, kun tarkemmat tutkimukset olivat vielä kesken. Ei mulla sitten mitään epilepsiaa ollut, ihan tavallisen viinakrampin vain olin saanut, mutta tulipa nekin peräruiskeet käytettyä(Mitä sitä nyt hyviä lääkkeitä hukkaan heittämään :mrgreen: ) ja hyvin ja nopeasti toimivat :laughing: .

Diatsepaami on tosiaan IMO kaikista paras benzo krapulaan, juuri nopean nousunsa(Vaikutusta ei kramppien pelossa tarvitse odotella iät ja ajat) sekä pitkävaikutteisuutensa tähden, eli alkovieroitusoireet pysyvät kyllästyksen jälkeen kyllä kurissa tarpeeksi kauan, jotta akuutti vaara on ohitse.

Rivatril on mielestäni kaikista paras ns. arkibenzo, eli auttaa oikeastaan kaikkeen, mitä mun tarvitsee bentsodiatsepiineilla lääkitä. Ainoastaan unettomuuteen se ei auta, koska sen vaikutus usein pidemmässä käytössä muuttuu ennemmin piristäväksi. Toleranssittomalla ihmisellä se toki todennäköisesti väsyttää alkuun. Olen kyllä kuullut, että jotkut syövät ihan säännöllisesti unilääkkeeksi Rivatrilia, joten kait se sillä tavoinkin voi joillakuilla toimia :confused: .

Insomin on ihan hiton hyvä unilääke, eli auttaa nukahtamaan ja pitääkin hyvin unessa ainakin 7-8 h, joskus pidempäänkin. Aamulla olo on levännyt, eikä minkäänlaista aamutokkuraisuutta tai muita, monille unilääkkeille tyypillisiä ikäviä sivuvaikutuksia esiinny. Tenox toimi mulla joskus unettomuuteen, mutta sitä se ei ole tehnyt enää aikoihin. Jonkin verran se kuitenkin rauhoittaa, joten ei sekään mulle täysin turha nappi ole. Dormicumilla saan itseni tipahtamaan, kyllä, mutta se on niin lyhytvaikutteista, että herään 1-2 h kuluttua ja sitten lähinnä vituttaa :angry: . Toki voisin napsia sitä sitten lisää vähän väliä, mutta se ei liene lopulta kovin kauaskantoinen ratkaisu :mrgreen: .

Xanor ja Temesta piristävät mua myös ja nuo ovat oikeastaan ainoat benzot, joista saan joitakin oloja(Vaikka yritän mä vielä nykyäänkin silloin tällöin jostakin vitun typerästä syystä repiä oloja Rivatrilin liika-annoksista :unamused: ), mutta eipä mun hirvittävästi huoli noiden kanssa leikkiä. Joskus meinasin olla todella kusessa Xanorin kanssa, kun innostuin siitä vähän liikaa ja toleranssi alkoi kasvaa kohisten. Onneksi sain vieroitettua itseni siitä melko tuskattomasti Rivatrilin avulla. Joskus ja jouluna noita voin ehkä napsia, mutten missään tapauksessa säännöllisesti.

Hei!

Kiitoksia vastauksistanne ja kokemuksistanne, ne on ne tärkeimmät ja todella oppia ikä kaikki eli
todella olen pitkään luullut että diapam alkaa vaikuttaa hitaasti (mut sitten vahavsti kun 3 x)
mutta puoliintumisaika jopa 100 h joten krapulaan olen ottanut aina opamoxia?

Mites varmuusaika viimeisestä alko-annoksesta? RIittäkö 1 h ennekuin ottaa bentson vai 2 h?

Hyviä vinkkejä sain myös nukkumiseen kun tuntuu että stilnoct (zolpidem) alkaa toleroitua joten insomni tms pitää kysellä.

OT: katselin taannoin mielenkiinnolla Kennedy sarjaa ja jäi mieleen että pariskunta pisteli (jonkun gurulekurin ohjeilla) amfetamiinia että jakselivat kiertää (aatella oliko se 50/60-lukua?!) mutta Johnin unilääke oli joku vahva bento jonka nimeö en muista. Siis valtion ykköspari dumppasi lääkkeitä niin päivällä kuin yölläkin ja mitä ilmeisen hyvin meni ?

ps. No ettei täs nyt joku saa kuvaa et hirveetä dokaamista suunnittelen joten ilmaisen tyytyväisenä etten
tänään ole ottanut pillerin pilleriä enkä alkomahooliakaan eli saavutus sekin: edes 1 vrk ! :laughing:

Opamox mulla menee päivälääkkeenä,mutta se vaikutus tosiaan katoaa melkoisen nopeasti. Muuten kuin vaikutusajan suhteen en ole huomannut suurta eroa diapamiin tosin siitä on ikuisuus kun viimeksi on tullut testattua.

Tenox on mulle 20mg annoksella vaikutukseltaan sopivan rauhoittava ja pystyn sitä syömään päivälläkin nukahtamatta vaikka unilääkkeeksi kirjoitettiin.

Imovane tipauttaa nopeaan, mutta herään sit parin tunnin päästä tyhjentämään jääkaappia tai tekemään muuta kummaa, mistä on vaan hämärät muistikuvat aamulla.

Stellasta pikku hallusinaatioita, mutta nukkumiseen auttaa huonosti.

Mukavasti koen ne kaikki, että henk.koht ei mittää pahhaa sanottavvaa mistää benzoditsapaamista. Määrä voi joskus olla ongelma, siis ihan harvoin ja satunnaisesti, ei missää nimessä mikkää sääntö ja minähän olen täysrehelline immeine, etenki hoidossa, hoidossa en ole koskaan valhetellu, siis laskenna luikuria, että muka pysyisin annokses jos en pysy. Että sillä tavalla, mukavia ja kivoja ovat kaik. Preferenssejä on värien suhteen, valkonen, violetti, vaaleansininen, kellertävä, vaaleanpunanen ja vikana se viheriä olisi minun semmonen niinq paremmuusjärjestys. Eikusta olikossitä viheriää vielä keltasena, semmosena kymmenmillirammasena. Voipi olla, vaan ei mulle koskaan niin pieniä annoksia määrätty. Iso pää tai jotai.

Että silleesti koen ma bentsoditsapaamit.

Xanor lyhytvaikutteinen nyt ainakin auttaa mua ja on siksi säännöllisessä käytössä annoksella 2,5 mg vuorokaudessa. En ota kerralla vaan jaan kolmeen annoskertaan. Oksatsepaami ei sano mitään, ei tematsepaamikaan nukkumiseen ei auta. Diapam toimi nuorena, saattais toimia vieläkin, Rivatrilista tuli liikaa haittoja en nähnyt kunnolla. Xanor pitkävaikutteinen tuntui ihan paskalta.

“Unibentsoiksi” mulle sopii Stillkarit. + mukava olotila ennen nukahtamista. Osaan taas käyttää niitä oikein. :smiley:

Itsekin edelleen käytän (vaikka kokeilen imovanea joskus) niin todella mistä ihmeestä tulee se hiton hyvä olo, kun ei muista “bentsoista” sinne päinkään? :slight_smile:

Iltaa! Olen uusi täällä, joten antakaa anteeksi etikettivirheet.

Taustoista sen verran, että vuodet 2002-2008 meni etsiessään itseään bentsojen pirin, essojen, subun, oxycontien, psilosybiinn, kannabiksen yms merkeissä. Nyt ollut enemmän tai vähemmän “kuivilla” vuodesta 2009. Hihatouhut jääneet tyystin.

Olen nyt työelämässä ja suurin piirtein tasapainoinen, mitä nyt diapamia silloin tällöin ja alkoho!ia erittäin satunnaisesti.

Nuorempana tuli otettua todella hurjia annoksia bentsoja, mm. 40x 2mg ketjuja, tai 30 2mg rivaa + muutamakymmen 1mg xanoreita. Siis kertasatsilla. Siihen päälle tietysti alko ja/ tai paukkuja ja/tai subuja. Ja näitä annoksia tuli otettua epäsäännöllisen säännöllisesti. Vuoden aikana sainkin kolme epileptistä kohtausta ja yhden todella vaikean lihaskrampin. Kohtauksissa lähti taju ja monena muunakin kertana lähtenyt taju. Fiksuna poikana meillä oli tapana vetää vähintään tupla-annos mitä muut… :unamused:

Mm. samaan pumppuun meni 4mg buprea ja 0,5g piriä. Tämän jälkeen olin tajuttomana 12-18 tuntia.

Kerran söin kännipäissäni nappeja vieraalta tyypiltä, olivat ilmeisesti jotain neuroleptejä josta sain todella vakavan kramppi-hengenahdituskohtauksen.

Haluaisinkin tietää kuinka vakavia neurologisia vaurioita näistä on voinut mahdollisesti syntyä? Eihän tietysti kukaan voi suoria vastauksia antaa, mutta kaikki tieto on vastaantullutta.

Kiitos vastauksista!

T: Janne

En todellakaan tiedä, kaikille sitä ei kyllä edes tule. Olemme siis onnekkaita.

Janne en valitettavasti osaa vastata kysymykseesi kuin mutu-tuntumalta, mutta kun sulla kuitenkin muisti suhteellisen normaalisti ilmeisesti pelaa ja normielämä onnistuu, niin täten en usko mitään vakavaa sattuneen.

Opamox on helvetin hyvä bentso mun mielestä kun se ei koukuta niin pahasti kuin mörkö-diatsepaami.

Must se on osin lumelääke sen kolmion takia, mut kyl sil uni tulee jos ottaa esim 100-300mg+

Mut tottahan se rauhottaa esim kannabisviekkareissa ne pahimmat tärinät.

Jos oikeasti ahdistukseen jotain pitäis syödä välittämättä koukuista jne, ottaisin Diapamin tai Rivatrilin. Uneen Insomin / Dormicum

ps. Tsopikloni ei ole bentso.