Hei kaikki, elinkin hyvin ja kauan ja kaukana ajattelematta alkoholia enää juurikaan lainkaan. Ja tässä olen.
Käyn terapeutin luona kerran viikossa, lopetin opiskeluni ja seison pitkästä aikaa itseni edessä, tunnistamatta kuvaa jonka näen.
En ole sortunut juomaan.
Tai tuo on kuinka asiaa katsoo? Kuukausi sitten join kolme pitkää nelosta, perjantain yhden lyhyen kolmosen.
Yritänkö todistaa että voin juoda vähän?! Luulin jo käyneeni kaikki nämä kiemurat. Onko viisainta vetää peitto nopeasti korville ja olla kuuntelematta yhtään mitään selityksiä millekkään. Joku viisas sanoi että selitykset ovat meitä itseämme varten, mutta niin kuin niillä yritämmekin itseämme harhauttaa, ne samalla paljastavat ratkaisun ongelmaamme.
Onko tuo totta? Millainen minun selitykseni juomiseeni on, miten siitä voisi löytyä ratkaisu ongelmaani? Onko ongelmani yksin alkoholi vai aivot kokonaisuudessaan? ← Ensimmäinen selitys.
Join koska ajattelin noin pääseväni pakkomielteisestä raittiudesta. Join jotta todentaisin itselleni etten ole alkoholisti, ettei mitään herää minussa, mitään pakkoa juoda lisää. Heräsikö?
En tiedä, luultavasti koska halusin perjantaina juoda pitsan kanssa oluen ja mietin tuon jälkeen kaupassa voisinko joskus ostaa siidereitä maistellakseni uusia makuja, jotka ovat tulleet markkinoille sen jälkeen kun lopetin juomisen.
Olenko kuilun reunalla? Vai vahvempi kuin koskaan?
Ohjeita en enää jakele, koska jokaisen meidän tarina on uniikki, jokaisen raitistuminen oma matkansa, eivätkä ne ohjeet joilla itse pääsin tähän, auta ehkä ainuttakaan toista vaikka ongelma on yhteinen/alkoholi.
youtube.com/watch?v=_lPR40ZL … xt_from=PL
Elän jännittäviä aikoja, olen uudessa liitossa jonka kuvittelin toimivan hyvin, jonka oletin olevan onnellinen, mutta onko tämä kaikki vain silmänkääntötemppu, jolla pakenin itseäni?!