Miten raittiudesta kiinni??

Morjens,

Aiemminkin oon täällä kirjotellut. En ole saanut lopetettua tota kännäystä. Ikää nyt 39 vee ja kerran viikossa tulee juotua edelleen (lomalla meni kaksi kertaa viikossa). Joskus harvoin juon n. 8-10 olutta kotona ja menen nukkumaan. Yleensä ton määrän jälkeen lähden baariin ja vedän kaksin käsin kunnes lennän ulos, koska sammun pöytään. Krapula tollasen kerran jälkeen kestää sellaset neljä päivään. Juon varmaan aivan saatanallisen määrän. Koskaan en muista mitään illasta.

Mutta en vaan pysty lopettamaan tuota. En sitte millään. Krapulassa tietysti vannotaan jne. Kaikki tietää että sitten se suu taas alkaa napsumaan kun olo paranee. Aiheuttaa melkosta masennusta ja ahdistusta tuo kerran viikossakin juominen.

Oon käynyt a-klinikalla, ja yksityisellä päihdeklinikalla, mutta pisin raitisjakso on puoli vuotta. AA:ssa kävin, ei ollut mulle sopiva.

Jotenkin AINA käännän asian jossain vaiheessa niin että ‘kyllähän sitä nyt voi kerran viikossa ottaa, kaikkihan niin tekee.’ Ja sitten vedän taas aivan tajun pois. Huoh… Olisko mitään ideaa miten pääsisin raittiuteen kiinni?

Sori jos sekavaa tekstiä. Vieläkin nuppi ihan soossina perjantain hirmukänneistä.

Näissä kaikissa on kaksi ominaisuutta: kun tunnollisesti jatkaa alkamallaan tavalla, raittius on hyvin todennäköistä. Jos jättää kesken, juomaan palaaminen on myös todennäköistä. Kaikkia mainitsemiasi tapoja joudut vertaamaan siinä mielessä, että sopivatko ne sinulle huonommin vai paremmin kuin juominen. Aikaperspektiivinä voit käyttää tämän päivän raittiutta ja niitä, joiden tiedät olleen raittiina jopa vuosia.
Alkoholismi on hoitamattomana ennenaikaiseen hautaan johtava sairaus.

Ensimmäiset asiat ensiksi

Ootko kokeillut olla ostamatta alkoholia kotiin? Ja myöhäistää baariin lähtöä? Tai käydä baarissa juomatta? Tai sitten ihan sellaista lähestymiskulmaa, että juomisessasi kerran viikossa on kyseessä tavasta eikä alkoholismista? En tiedä.

Jos juot mielestäsi liikaa, etkä halua niin tehdä, mitä tahansa kikkoja kannattaa kokeilla. Ennen kuin koko elämä menee päin honkia, kuten itselläni.