Miten pukeudut?

^ Ja vielä selvennykseksi: haluan kiinnittää huomiota TURHIIN muotisäännöksiin. Ja se ei ole pääasiallinen motivaationi. Pääasiallinen motivaationi on, että jalkani hikoilevat helposti, ja sandaalit ovat siihen mahtava ratkaisu.

Eikä se todellakaan mielestäni näytä ollenkaan tyhmältä! Ja kuitenkin se julistetaan kamalaksi rikokseksi hyvää makua vastaan. Mielestäni on hyvää makua vastaan olla muotinatsi. En minäkään tietenkään tykkää sellaisesta pukeutumisesta, joka häiritsee suuresti muita ihmisiä ja on yliprovosoivaa. Mutta tuo sandalointi nyt tuskin ketään niin kamalasti häiritsee.

^ Tuli mieleen: En siis todellakaan käytä sandaaleita ja sukkia sortsien kaa. SE olis vitun vammasta. Ja tänään on ihan hillittömän kuuma päivä tulossa, joten nyt ne sandaalitki alkaa olee jo liikaa. Pitää varmaan ottaa noi mun varvassandaalit käyttöön…

mulla on joku Mimmin Intia Ohm yms merkeillä varustettu olkalaukku jossa sattuu myös olemaan Hakiksia.
Se on mun Kauppa kassi. Sininen hakaristi hippi laukku. parasta. \0

Ymmärrän pointtisi facsimile. itse suosin flipfloppeja.

Kyl muodissaki vastavirrankiiskei ja anarkistei tarvitaa. :sunglasses:

Niit tarvittais viel paljo paljo paljo enempiki.

^
Tarkennukseksi: en tarkoita Henryn kuvailemaa, nimenomaan esteettisyyttä vastaan kapinoivaa urpo-muotia. Kyllähän nyt ihan jo lähimmäisenrakkaus velvoittaa ajattelemaan muiden hyvinvointia pukeutumisessaan niin, ettei aiheuta ihmisille painajaismaisia visuaaleja. Kaikilla on oikeus nauttia maailman kauneudesta ilman, että jotku urpot pilaa maisemat huonolla maullaan!

Mutta persoonallisuutta kaipaisin ihmisten pukeutumiseen enemmän! Enemmän värejä, enemmän yksityiskohtia, enemmän volyymia ja muotoja! Enemmän uskallusta!! Oon aina tykänny helsingissä siitä, että täällä voi oikeastaan pukeutua melkein miten vaan. Voi sekä alipukeutua että ylipukeutua, ja siltikään kukaan ei jää tuijottaa ja pyörittelee silmiään. Täällä ihmiset ovat tottuneet näkee erilaisia ihmisiä: eri rotuisia, eri yhteiskuntaluokista, julkkiksia ja taviksia jne. Tai voihan täälläkin jokunen jäädä tuijottaa perään, mut ei sekään ole niin vakavaa. Se on luultavasti turkulainen. Siellä kun löytyy pelkkiä klooneja yhdestä ja samasta trendipellestä. Joka on harmaa. :neutral_face:

^
Urpomuodilla varmaan tarkoitit ihmisiä joille muoti ei ole mikään “juttu”?

Mutta olisi kyllä kiva nähdä kadulla vaikka joku tyyppi ämpäri päässä.

Voiko Iina väittää että catwakkien hienot muotiluomukset eivät olisi koomista paskaa?

Tyylikkyys tulee siitä että olet sinut itsesi kanssa oli se sitten jätesäkki tai, joku Hermes, KL, cucci tai muu ylikaupallinen yritys joka rahastaa rikkailta massit sanomalla tämä on nyt hipi, cool ja in.

Mutta oikein rikkaille.

Köyhät pelastavat maailman!! :laughing: :laughing:

p.s Katsokaa nyt jotain HELLooksia niin kyllä on urpoa jengiä. Todellakin.

^ Komppaan Henryä. Joissain ihmisissä vain on sitä tyyliä, siis ihan ihmisissä itsessään, ts. näyttävät hyvältä, vaikka pukisivat päällensä mitä. Suuri osa ihmisistä kuitenkin on näitä tavallisia pulliaisia, joiden ulkoiset hyvät ominaisuudet tarvitsevat oikeanlaiset pukimet tullakseen esiin. Se taas riippuu sitten ihan ihmisestä, mikä sopii kenenkin päälle parhaiten.

BTW: Mä olen ollut joskus kadulla ämpäri päässä, mutta en mä tainnut sillä mitään suurta tyylikkyyttä hakea :confused: :blush: :unamused: .

Eikä, kun tarkoitin juuri näitä tribaalihässäkkä-sedula-tyyppejä, jotka kuvittelevat olevansa ihan helvetin tyylikkäitä, mutta jotka todelisuudessa näyttävät urpoilta. Naispuolisilla on kireet, reisistä ja perseestä kulutetut farkut, joku halvan näköinen kiiltävä polyesteritoppi ja huonosti blondatut hiukset. Ja ripsien pidennykset, tottakai.

No niinpä, eikö olis! :laughing: (Hienoa Winston, kun oot toteuttanut meidän unelmaa! Harmi vaan kun ole ollut tätä todistamassa.) Kaksi ovisilmää vois olla ämpärissä myös, ettei ihan sokeena tarviis kuitenkaan kulkea.

Voin todellakin, ja niin väitänkin! Koomisia ne saattavat olla (usein varmasti ihan tarkoituksellakin!), mutteivät suinkaan mitään paskaa! Nehän ovat pukutaidetta, varsinaisia suunnittelun ja valmistuksen taidonnäytteitä! Kauniin ja toimivan (siis sillä tavalla toimivan, kun suunnittelija on sen tarkoittanut) vaatteen suunnittelu ja valmistus ei ole ollenkaan niin helppoa, mitä asiasta mitään ymmärtämättömät yleensä kuvittelevat. Pitää olla kaikki mittasuhteet ja muodot kohdillaan, väreistä/ printeistä nyt puhumattakaan, ja varsinkin matskut - pitää ymmärtää miten erilaiset materiaalit ja kudokset/ neulokset toimivat liikkeessä ja ihmisen päällä. Siinno monen monta asiaa! :wink:

Kyllä, olen samaa mieltä. Plus vaatii se toki myös edes jonkinlaista tyylitajua. Mut se että osaa valita juuri itselleen ja omalle tyylilleen sopivat kuteet ja kantaa ne varmuudella, siinä piilee jutun ydin.

Jeah, kyllä näin on! :smiley:

Jee jee! :smiley: :smiley:

Ja pöh! Sieltähän löytyy varsin veikeitä, ja hyvin erilaisia lookkeja! Vaikka kyllähän siel joukossa on paljon todella omituisia ja rumia vaatetusvalintoja - kyllä, melko urpon näköisiä myös mun mielestä. Mut eri lailla urpoja kun nuo sedulatyypit. Hellooksin urpot imo ovat sellasia tekotaiteellisia tyyppejä, joille vaatteet merkitsee vain sitä et niillä voi ja pitää erottautua. Kuka tahansa osaa vetää niskaan oudoimmat ja rumimmat vaatteet mitä kirpparilta löytää, siihen ei mitään erityistä silmää tai tyylitajua vaadita. Pokkaa toki, jos vetää päälleen kauhtuneista kukkakuosillisista ysäriverhoista tehdyn puuvillapuolihameen, kivipestyn, lököttävän kasarifarkkutakin ja vielä toppatäkistä turbaani päähän sekä vino pino männynkävyistä ja huovutetuista palleroista tehtyjä kaulakoruja roikkumaan ni avot! - salettiin pääsee Hellooksin sivustolle!

^
Totta turiset- Olin liian kriittinen. Ja kyllä itsekin pystyn näkemään catwalk-luomukset taiteena.
Jotain vaan siinä rikkaiden pukuleikissä ärsyttää.

Mutta joo ne catwalk kuteet tuleekin tottakai nähdä juuri taiteena.

^ Niin ärsyttää. Rikkaiden tarpeesta erottautua taviksista, siitä se muodin sykli on alunperin alkanutkin. Ja sama homma jatkuu. Mut siinäpähän tuhlailevat. Jos on todellista tyylitajua, osaa kyllä pukeutua pienelläkin rahalla. Eikä niitä vaatteita tarvii vaihtaa joka päivä, eikä edes joka toinen. (Sanoo itselleen… :unamused: )

Mut haluisin kyl joskus omistaa jonkun upean haute couture -luomuksen! :slight_smile: Ne kun ovat kuulema niin taidokkaasti tehty, että tuntuvat “toiselta iholta”.

^
Itse haluaisin omistaa mittatilaustyönä tehdyn puvun, joka sopisi myös arkikäyttöön. Ja tientenkin siihen sopivan päähineen ja kävelykepin :slight_smile:

^ Sellaset ankkapäiset kävelykepit on niin hienoja! :smiley:

Kyllä :smiley:

Tykkään käyttää värejä, mutten koskaan pukeudu vaan yhteen väriin. En esim. ikinä laittais punaisia housuja, punaista paitaa jne., vaan vähintään ylä- ja alaosan pitää olla eri värisiä, enkä laittais samaa väriä olevaa t-paitaa ja hupparia samanaikaisesti päälle. Farkkuja lähinnä käytän ja kesäisin erilaisia shortseja ns. rantashortseista reisitaskushortseihin. Usein t-paita ja huppari tai sit kauluspaita ja joku neule. Tennarit lähinnä jaloissa - korkkareista jne en tykkää yhtään. Musta vaatteiden pitää olla mukavat päällä ja tykkään erilaisista printeistä ja teksteistä vaatteissa. Muutaman itsekin teetättänyt, mutten itse oo vielä käsin tehnyt, vaikka ideoita olis vaikka kuinka… Muuten käytän kyl merkkivaatteita, en mitään Calvin Kleinia ja vastaavia, vaan tyyliin Gantia, Ralph Laurenia, Lacostea, Peakia jne. Laukuista tykkään myös, etenkin Guessin ja DKNY:n, mutten mitään vaatetta tai asustetta osta merkin takia!

Oon aina tarkka siitä, ettei vaatteissa oo isoja logoja ja et ne väreiltään sopii yhteen. Musta merkki ei nimittäin oo se juttu, eikä monissa mun vaatteissa edes näy merkki ulospäin. Vaatteet kun valitsen ulkonäön ja mukavuuden perusteella ja satun vaan löytämään tietyistä kaupoista mukavia ja laadukkaita vaatteita. Samalla tavalla kuin joku tykkää H&M:n vaatteista, itse en löydä sieltä mitään, vaan pääasiassa Stockalla ja ulkomailla shoppailen… :slight_smile:

Mä luin ensin, että kokkareista :laughing: .

Reps* :smiley:

Mä oon viime aikoina ostanu aika paljon kledjuja. Carlingsissa on ihan mageita ainakin. Semmosen mustan lippahatun mis on tupsu, kauluspaitoja, muutama huppari. Perusvaatteita kai. Merkit ei saa näkyä.
Kenkuleita Viel tarttee.
Munki mielestä puku, liivi, joku semmonen vanhanaikanen. Mut semmonen et sopii häihin ja hautajaisiin.

Voisikko kuvitella hakevas maitoo työl tyylil ?

Hieman offia, mutta liittyy vaatteisiin kuitenkin:

Kysyisin vaatemateriaaleista tietävältä(?) ja kissan omistavalta iinalta, miten mä saisin helposti ja nopeasti poistettua kissankarvat vaatteista. Saahan ne aina jollakin vaateharjalla(mulla on varmaankin huono sellainen :confused: ) tai teippivirityksellä revittyä irti, mutta hulluksihan mä tulen lyhyen pinnani kanssa, kun pitäisi puhdistaa karvattomaksi esim. villakangas- tai samettitakki, joka on päässyt kunnolla karvaantumaan :smiling_imp: . Pyrin kyllä säilyttämään vaatteita niin, etteivät ne pyörisi pahimmissa kissankarvoissa, mutta kyllähän kolmen kissan taloudessa sitä karvaa pölisee ja leviää joka paikkaan, vaikka tunkisi vaatteensa kuinka tiiviiseen piiloon ja siivoaisikin suhteellisen usein.

SUOSITTELE mulle siis jotakin hyvää konstia :smiley: . Muutkin saavat toki vastata, jos tiedätte jonkin hyvän keinon.