Miten päästä tasapainoon jos ero tulee

Kaikki alko kun rupesin pelaamaan kavereiden kanssa intissä pinenillä panoksilla pokeria… Sitten tuli netin “mullistava” maailma jonka mulle esitteli yksi tuttava, houkutteli mukaan pelaamaan samaan aikaan. Alkuun pysty pelaamaan sillä rahamäärällä millä oli ajatellu 30-50€/kk sitten tuli yksi iso voitto ja panokset koveni. Viimenen vuosi ollu täyttä helvettiä, valehtelua siitä mihin rahat menee ja että “onko” sitä rahaa. Sentään en ole parisuhteen toista osapuolta siitä syyttäny.

Tämän jälkeen valehtelu oli kuin tikittävä aikapommi joka räjähti käsille noin reilu 2kk sitten. Nytten pikkuhiljaa asunnon myytä selvii laskuista, mutta kysymys kuuluu: “pystyykö toinaen osapuoli koskaan antamaan anteeks taikka antamaan luottamusta?” ja jos ero tulee miten nousta siitä ylös? Kokemuksia tai vastaavia tapauksista selvinneiltä olisi kiva kuulla se selvitymis polku.

Erään luokittelun mukaan avioero on stressitekijänä pahin heti oman lapsen kuoleman jälkeen. Eli helppoa ei tule olemaan. Nykyään toimii erilaisia eroryhmiä, joista voi saada ainakin henkistä tukea vaikeimpina aikoina. Mm. Miessakit ja seurakunta järjestävät. Myös ystävien ja sukulaisten tukea kannattaa käyttää hyväksi.

Avioero ja pelinarkomania on kyllä paha yhdistelmä. Siinä helposti päälle hiipivää huonoa oloa lähtee herkästi lääkitseään pelaamisella ja kun kaikki on taas jälleen kerran mennyt, voi uhmakkaasti syyttää toista osapuolta siitä, että on ajanut sinut siihen tilanteeseen. Vaikka oikeasti olet itse antanut itsellesi luvan pelata, kun kerran kukaan ei muutenkaan välitä. Lopulta siinä satuttaa eniten itseään, mutta itsetuhoista käyttäytymistähän peliriippuvuus onkin.

GA, terapiat ja tukihenkilöt. Käytä niitä apuna mahdollisuuksien mukaan pitääksesi itsesi pinnalla. Mutta loppujen lopuksi sinä ja vain sinä itse olet vastuussa tekemisistäsi.Tsemppiä!

Tällähetkellä ei kyllä tee mieli pelata lainkaan… Kun ero ei vielä ole tullu, koitettu puhua asiasta mutta ku “valheita” paljastuu koko ajan… Mitä on kerenny kertoa viimesen 6kk aikana… Itse ku olen koittanu miettiä minkä takia valheita on kertyny törkynen määrä, tajusin että ehkä josittain en pelkästää koittanu peitellä omia ongelmia toiselta osapuolelta, vaan suojata kans että ei tarttis kaikkee pahaa tietäää mutta se taas oli karmiva virhe.
Mutta kyllä yllättävän paljon keventää oloa kun avautuu tänne intternetin ihmeelliseen maailmaan.