Tervehdys kaikille plinkkiläisille.
Rohkenin nyt kirjautua tänne lopettajiin koskapa huomenna minulle tulee 11 viikkoa täyteen siitä, kun kiersin korkin kiinni. Lopullisesti toivoakseni. Ajattelin että olen oman osani juoppovuosista suorittanut . Ja nyt on aika kuntouttaa itseni takaisin normaaliin elämään. Helppoahan se korkin kiinni pysyminen ei alkuviikkoina ollut, mutta viikko viikolta olo on helpottanut.
En ihan kokopäiväjuoppo ollut, mutta suurkulutuksen rajat ylittyi reippaasti viikottain, yli 10 vuoden ajan. Tissuttelin arki-iltaisin töiden jälkeen ja lauantaisin tissuttelun aloitin usein jo iltapäivällä. Yleensä keskiolutta, juhlapyhinä kuoharia, väkeviä en käyttänyt.
Tuota alkoholistiksi itseni määrittelyä olen nyt muutaman viikon miettinyt. Tottahan se on, olen alkoholisti, mutta sen jälkeen kun muutin ajatukseni siihen suuntaan että olen koukussa alkoholiin (en siis määritellyt itseäni enää alkoholistiksi), niin sen jälkeen on ollut helpompi ymmärtää ja hyväksyä ajatus siitä että minun on parempi olla juomatta ihan itseni ja oman terveyteni vuoksi. Olen ollut jotenkin ymmärtäväisempi itseäni kohtaan. Ja yllättävästi viimeinenkin mieliteko juomiseen hävisi.
Tässä lienee kyse fraasista “muuta ajatuksesi, niin elämäsi muuttuu”?
Onko kenellekkään muulle käynyt näin?
Hieman sekava teksti, mutta toivottavasti ymmärsitte pointsin mitä tarkoitin.