Miten Lyricoista eroon?

Sunffaraa
Olen huitassut 2 vuotta suht tasaisesti 600mg/vuorokausi Lyricoita ahdistukseen ihmissuhteen katkeamisen jälkeen.
1/2 vuotta sit koitin katkaista seinään.
Kahden vuorokauden aikana funtsin eka et eihän tää mitään viekkareita…kunnes kolmatena päivänä itsetunto romahti. En kehdannut mennä lääkäriin koska respan mukaan niitä piti olla vielä. Marssin sit ruudinkeksijänä heti aamulla alkoon josta alkoikin yli viikon raju putki viinaa ja elämä sekaisin.

Sekaisin en oo käyttäny lyrtsiä ja alkoa.

No nyt Lyrtsiä taas riittää kun mulle annettiin jostain syystä yhden paketin sijaan 7 laatikkoa hintaan 1,50€…
Karmea lääkekoukku tämä on ja vaikka täydellisen verenkuvan mukaan kaikki on kunnossa niin silti kai joku keino on miten tämän lopettaa…

Onko kukaan päässy irti?
Kannabis kai olis 1 mahdollisuus, mut sitä ei vielä apteekista jostain syystä saa :slight_smile:

paras vaihtoehto: vähentele hiljalleen. itse olen kokenut rankat lyrica-viekut,
ja tiedän mistä puhun. juu, ja kannabis voi jeesata psyykkisellä tasolla.
kylmänkalkkuna hikoilun saat ainakin vähennettyä Propral- nimisellä lääkkeellä.
joku 20mg Propralia tasottaa mukavasti verenpaineen (ja adrenaliinin virtausta)
kehossa. en muuta nyt tähän hätään keksi. sen tiedän, että ÄLÄ LOPETA SEINÄÄN!
Vointeja, koita vaa mennä päivä kerrallaan. nämä siis minun kokemuksiani,
ehkä joku muu osaa antaa pätevämmän ohjeen…?

Kyllähän Lyyteissä pätee sama sääntö, kuin kaikissa muissakin riippuvuutta aiheuttavissa aineissa.
Eli asteittain ja tarpeeksi pitkällä aikavälillä.

Lyricoitahan on tietääkseni jopa 25mg -nappuloita, korjatkaa jos olen väärässä, mutta aika pieneen annokseen asti ne Lyrican pakkauskoot tulee. Jos sulla menee nyt 600mg/pv, ni ehkä eka askel vois olla 300mg + 150mg=450mg. Sanokaa viisaamaat, onko tuo hyvä alotus vai onko liian raju?
Tai sitten 300mg + 225mg = 525mg.
Lääkärisi toivottavasti on niin fiksu, että ymmärtää Lyricankin koukkupotentiaalin, ja tekis sulle järkevän tiputusohjelman.

Seinään elä lopeta enää koskaan, lupaathan :slight_smile:. Tsemppiä! Itse en ole käynyt samaa asiaa koskaan läpi, mutta halusin silti kirjottaa tsemppaavan viestin, että on täysin mahdollista päästä lyyteista eroon oikeanlaisella tiputusohjelmalla.

kyllä mielestäni toi 150mg kandeis ottaa ns.ylläpito annoksesta pois, eli yht.450mg/vrk,
vaikka 2-6vkoa väliin ja sit taas pudottaa kun on päässyt tuohon. ei niihin viekkuihin
kuole, kunhan tosiaankin lasket hiljalleen, Omien tuntemuksien mukaan.

Itse puolittelen noit 300mg-Lyrica kapseleita ja teen pommin, eli rizlasta taittelee
pienen taskun johon sitä jauhetta laittaa ja nielaisee. eipä se sen kummempaa,
ite gelatiinikapseliin voit jättää puolet (n.150mg).

Mun oli “helppo” aikoinaan päästä eroon Lyricoista kun ei ne säännöllisessä käytössä aiheuttanut hyviä oloja. Eikä tosin aiheuttanut mulle niitä satunnaisessakaan käytössä. Silloin olin syöny pari vuotta 150 mg aamuisin ja 225 mg iltaisin. Nykyään syön taas niitä, tosin nykyään annoksella 75 mg aamuisin ja 150 mg iltaisin. En mä edes tiedä miks mä syön niitä, kun ei niistä varsinaisesti ole apua, tai ehkä on en enää edes tiedä :unamused: .

Mut nimenomaan se ettei todellakaan tiputa kun seinään, mulla oli 75 mg kapseleina niin annostusta oli aika helppo tiputtaa se 75 mg kerrallaan. Pudotin n. 75 mg vrk:ssa ja söin pienennettyä annosta n. viikon ajan aina. ensin karsien illasta ja sitten suht tasaisesti aamusta-illasta vuorotellen. Mä aloin saada tolla 75 mg vrk:ssa tiputuksella jo oireilua varsinkin alussa: tosin lähinnä huimausta, näköhäiriöitä (sumeni hetkeks näkö) ja vitutusta. Tosin näköhäiriöitä se aiheuttaa mulla välillä säännöllisessäkin käytössä. Mut aika nopeasti niistä vieroitusoireista pääsin, niin etten niitä enää huomannut muuta kun tiputuksen alkupuolella.

Tsemppiä!

Sinuna lähtisin tiputtaa mahdollisimman hitaasti kun sulla kerran riittää niitä, eli ainakin itselläni se 75 mg vrk:ssa tiputusta ja syö sitä annosta 1-2 viikkoa. Ja jos sulla on vaan jotain isoja vahvuuksia, niin käytä tota edellä mainittua jakokonstia. En isommalla vuorokausiannoksella haluais tosiaan tiputtaakkaan, koska mulla ainakin riittäviä oireita aiheutti se 75 mg vrk:ssa kerralla tiputus.