miten lopetan?

Haluaisin osata juoda sivistyneesti. Olen kyllästynyt heräämään krapulassa, vihaan sitä kun meen kauppaan ja kaikki myyjät tunnistaa. Vihaan sitä mitä alkoholi tekee minulle. Siis mitä teen alkoholilla itselle. Miksi siis juon?
Tiedän että kaikki syyt juoda on tekosyitä. Ihminen ei tarvi alkoholia elääkseen. SIlti mieleni perukoilla kummitelee vanha aave. Teininä join todella paljon, ja sit kertalaakista päätin lopettaa. Ja kun lopetin mielenterveysongelmat nousi pintaan. 13 vuoden helvetti alkoi, jossain vaiheessa olin vuosia 4 seinän sisällä. olin juomatta 14vuotta. ja nyt 10vuotta oon taas juonu, ekaks pari kertaa kuussa, sitten kerran viikossa ja sit enemmän. tarvisin neuvoja miten päästä alkoholista.

Hei ja tervetuloa porukkaan! :slight_smile:

Ensimmäisenä tulee mieleen suositella, että lueskelet toisten ketjuja, ne herättävät ajatuksia - mm sen, että et ole yksin - ja toive vähentämisestä tai lopettamisesta vain tuntuu sitten jonain päivänä mahdolliselta. Itse kukin etenee omaan tahtiinsa ja omalla tavallaan, mutta toisten tarinat antavat potkua ja virikkeitä. Ja suosittelen myös tänne kirjoittelua, niin ajatus muhii ja etenee, on hyvä “pitää kirjaa” etenemisestään, antaa mietteiden elää.

Kovasti tsemppiä sinulle! :slight_smile:

Moi ja tervetuloa! Miten lopetan? No,laittamalla korkin kiinni. Yksinkertainen juttu, mutta niin vaikea toteuttaa. Koita laittaa korkki kiinni ensin vaikka viikoksi. Harjoittelemalla sitä oppii, ei ole oikotietä.
Komppaan Amaliaa, kannattaa myös lukea muiden ketjuja täältä, niistä saa ihan kivasti motivaatiota. Ja kirjottele itsekin tuntemuksia rohkeasti tänne. Se auttaa jäsentämään ajatuksia alkoholin suhteen. Tsemppiä! :slight_smile: